DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Daniel942 »

Kan inte tänka mig att det där stämmer, då har Challe ljugit oss alla i ansiktet om att Honken skulle vara billig.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

1962FenderStrat skrev:David Lidström!!!!!!!!!?? :shock:
Timmy !!!?? :shock: :shock: :shock:
Vad är förvånande? Att Lidström skulle tjäna 35k/månaden är väl knappast orimligt..? Trodde på mer. Trodde spontant Timmy skulle ha en högre lön.

Holmqvist skrev ju om sitt kontrakt efter förra året så det är väl inte helt otänkbart att han ansågs som en viktig kugge och således fick en löneförhöjning.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Daniel942 skrev:Kan inte tänka mig att det där stämmer, då har Challe ljugit oss alla i ansiktet om att Honken skulle vara billig.

Klart att det stämmer, AB sitter ju inte och hittar på siffrorna. Inkomst är offentliga uppgifter som man kan beställa från Skatteverket. Frågan är dock om det inkluderar kapitalinkomster eller ej. Honken kan ju dessutom få inkomster från annat håll och märk väl att siffrorna gäller hela 2012. Han fick ju troligtvis lön av Linköping fram till åtminstone april 2012.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag tycker inte dessa löner känns så höga. Ser rätt ok ut faktiskt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sen är det som vanligt svårt att veta hur hockeykontrakt räknas. Får man lön under 9 månader eller räknas det som 12? Blir ju en viss skillnad i utfall på månadslön.

Men håller med seppuko; känns inte alls som så höga löner.

EDIT: Är förövrigt ganska säker på att kapitalinkomster inte räknas in i taxerad inkomst.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Men hur blir det med till exempel Bobbo, 169k - är det vad han tjänar i Örebro alltså? Och hur mkt av de betalade vi? Han spelade ju bara 3 matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ciirree skrev:Men hur blir det med till exempel Bobbo, 169k - är det vad han tjänar i Örebro alltså? Och hur mkt av de betalade vi? Han spelade ju bara 3 matcher.
Notera att det här är inkomst deklarerad för 2012, vi har ingen aning om vad spelarna tjänar just nu. Men ett rimligt antagande är att man knappt betalar något för korttidslån, det är ju en win-win för bägge klubbarna.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

seppuko skrev:Jag tycker inte dessa löner känns så höga. Ser rätt ok ut faktiskt.
Kan bara hålla med. Tycker inte att det är någon som har fått mer än vad jag tänkt mig, snarare tvärtom.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Daniel942 skrev:Kan inte tänka mig att det där stämmer, då har Challe ljugit oss alla i ansiktet om att Honken skulle vara billig.
2012 spelade Holmqvist både i Linköping och DIF. Han lär knappast ha haft samma månadslön hela året.

Tycker annars att siffrorna är överraskande låga.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Tänk på att detta är vad spelarna valt att ta ut, sen går en viss del till pension osv.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Man ska inte dra för stora växlar på den taxerade inkomsten. Den behöver inte säga så mycket om vad någon verkligen tjänar.

Den taxerade inkomsten är summan av alla de beskattningsbara inkomster (tjänst, kapital, näring etceter) - minus de avdrag som Skatteverket har som grund för att fastställa en taxerad inkomst som sedan ligger till grund för beskattning.

Inkomster utomlands, avdrag för kapitalförluster, andra avdrag, verksamhet i eget bolag etcetera påverkar slutresultatet.

För idrottsmän som tjänar pengar ett par år, ofta utomlands och som dessutom måste lägga undan till pensionen så kan man säga att den taxerade inkomsten egentligen säger mer om hur bra/dåliga ekonomiska rådgivare man har än om hur mycket man tjänat.

I fallet Honken så uppger initierade källor att han förra sässongen nästan spelade för en juniorlön bara för att han ville hem till klubben han älskar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Honken

Inlägg av Honken »

Andy skrev:Man ska inte dra för stora växlar på den taxerade inkomsten. Den behöver inte säga så mycket om vad någon verkligen tjänar.
Exakt
Marcus Nilsson´s exakta lön i HV kom fram i.o.m. stämningen 209.000
Enligt AB´s siffror tjänar han 137.000. Hur stor del av lönen spelarna avsätter i pension m.m. framgår inte.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
ciirree skrev:Men hur blir det med till exempel Bobbo, 169k - är det vad han tjänar i Örebro alltså? Och hur mkt av de betalade vi? Han spelade ju bara 3 matcher.
Notera att det här är inkomst deklarerad för 2012, vi har ingen aning om vad spelarna tjänar just nu. Men ett rimligt antagande är att man knappt betalar något för korttidslån, det är ju en win-win för bägge klubbarna.
Aha okej. Got it!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Och Jocke spelade i Finnland förra året och taxerades då dör...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Många spelare skjuter lönen framför sig också har jag för mig? såna där listor säger inte så mycket.

Det är ju dessutom inkomsten för 2012? Då spelade ju Honken halva året i Linköping. Och Timmy halva året i Tyskland.
Expert.
Skriv svar