Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kentta »

Mäklaren skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7770532.ab

Här står vi med en oerhört tunn backbesättning med vår lagkapten skadad och bara tittar på när andra lag, med bättre backar, knyter till sig klasspelare. Fruktansvärt tråkigt.
Happ, Schubert skulle alltså till fiskrensarna. Vafan, skiter dom stålar eller?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Visst får man ångest inför premiären med tanke på vår backuppsättning. Såg att Lassen fortfarande gick med pjäxa på Stadion igår.

Lite typiskt Hardy att ge Deilert/Lenhammar eller Claesson det stora ansvaret. Får se om det blir lika kul när HV börjar svärma... Blir juniorerna för översköljda på torsdag får Falk kliva tillbaka till backen.
Senast redigerad av Fricke den 2010-09-13 15:02:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Har en känsla av att Claesson skulle slå sig in i truppen rejält om han får chansen när Ragge är borta.
erik_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av erik_dif »

Tycker Deilert/Lennhammar (helst Deilert) borde petas till förmån för Calle Ackered.

Jävligt tråkigt att han fått flytta ner till U20 igen. Poängstaistiken där visar ganska tydligt att han är alldeles för bra för U20 spel med 7 poäng på 6 matcher och alldeles för bra för att hållas utanför A-laget.

Jävligt stabil i defensiven men även kapabel offensivt. Dessutom brukar jag se han titt som tätt i klacken.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

erik_dif skrev:Tycker Deilert/Lennhammar (helst Deilert) borde petas till förmån för Calle Ackered.

Jävligt tråkigt att han fått flytta ner till U20 igen. Poängstaistiken där visar ganska tydligt att han är alldeles för bra för U20 spel med 7 poäng på 6 matcher och alldeles för bra för att hållas utanför A-laget.

Jävligt stabil i defensiven men även kapabel offensivt. Dessutom brukar jag se han titt som tätt i klacken.
Har missat den nyheten. Var står det? Håller för övrigt helt med -- Calle har imponerat.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Även om jag vill ha in en gärna två backar känner jag inte att backarna vi har blir bättre av att jag gnäller här.

Jag ser också gärna Ackered. Bättre offensivt och defensivt än Lennhammer i alla fall. Bättre än Deilert vet jag inte. Tycker inte att Deilert gjort bort sig i år.

Av det vi faktum HAR att tillgå skulle jag välja denna uppställningen

BomBom - Claesson
Eklund - Holmqvist
Ackered/Deilert - Printz

Ljuset i mörkret är väl att forwards hjälper till mer hemåt i DIF än i andra klubbar.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Frågan är vad som är bäst i nuläget, att köra Falk på en backposition eller låta han spela center (eftersom Krüger verkar vara borta på torsdag)? Känns mer tryggt att ha en till rutinerad pjäs på backpositionen men vettefan hur man gör med centrarna...

Jag skulle helst se att vi kör följande backuppställning i premiären:
Honken - Falk
BomBom - Eklund
Printz - Deilert

Ifall nu Claesson håller den nivå vissa säger så kan man väl tänka sig att köra följande:
Honken - Falk
BomBom - Claesson
Printz - Eklund

Och ifall man beslutar att spela Falk på center så får man väl köra något liknande:
Honken - Eklund
BomBom - Claesson
Printz - Deilert

Ser hyfsat tunt ut tyvärr.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

sensei skrev:
erik_dif skrev:Tycker Deilert/Lennhammar (helst Deilert) borde petas till förmån för Calle Ackered.

Har missat den nyheten. Var står det? Håller för övrigt helt med -- Calle har imponerat.
Är lite insideinformation jag sitter på. Han kommer fortsätta träna med A-laget men kommer spela med U20.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Att inte låta Falken spela back i detta läge är tjänstefel. Ingen kan på allvar mena att vi ska ställa upp med Eklund, Deilert, Lennhammer/Claesson i Elitserien. Känns fruktansvärt tunt. Sämre backsida än 08/09 och åren före det också.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

En sak är klart. Lennhammer ska inte spela. Linkan skulle ha en sinnessjuk lekstuga med grabben. Så vill han inte starta sin seniorkarriär.

Niklas Andersson (D)
Alexander Deilert (D)
Oscar Eklund (D)
Andreas Holmqvist (D)
Tero Konttinen (D)
Kim Lennhammer (D)
Ronnie Pettersson (D)
Timmy Pettersson (D)
David Printz (D)
Marcus Ragnarsson (D)
David Schneider (D)
Alexander Urbom (D)

Det är ändå knappt att jag vill byta till den här backuppsättningen. Visst får man in Ronnie och Timmy, dock var Ronnie riktigt riktigt dålig den säsongen. Konttinen och Schneider var ett skämt. Precis som Niklas Andersson. Eklund och Deilert var småpojkar båda två. Holmqvist kom mitt i säsongen med 0 självförtroende. Ragge kom från allsvenskan.

Måste säga att jag var mer orolig inför den säsongen. Kanske har jag blivit mer positiv genom åren. Kanske är jag bara dum i huvudet.
Senast redigerad av android den 2010-09-13 19:53:54, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:En sak är klart. Lennhammer ska inte spela. Linkan skulle ha en sinnessjuk lekstuga med grabben. Så vill han inte starta sin seniorkarriär.
Alla de som verkar ha god koll på juniorhockeyn, som jag känner dårå, hävdar att det är helt sjukt att Lennhammer går före Ackered i rangordningen.

Någon som kan dementera/bekräfta?
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
android skrev:En sak är klart. Lennhammer ska inte spela. Linkan skulle ha en sinnessjuk lekstuga med grabben. Så vill han inte starta sin seniorkarriär.
Alla de som verkar ha god koll på juniorhockeyn, som jag känner dårå, hävdar att det är helt sjukt att Lennhammer går före Ackered i rangordningen.

Någon som kan dementera/bekräfta?
Utan att vara superinsatt i juniorverksamheten så samtalar jag en del med insatta föräldrar. I alla fall har jag gjort det tidigare år. Då var den allmäna åsikten om att Lennhammer var mest talangfull av backarna.

I den åldern kan det ju ändras fort. Ackered kan ju ha växt till sig och blivit starkare samt behållit sitt fina spelsinne. Då ska han ju lira.

Lennhammer ser seg, stabbig och orytmiskt ut i seniorsammanhang än så länge.
Född till sportchef.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Vi här inne och Expressen har lite annorlunda syn på våra backar. I deras Hockeybibel står det: "Snudd på fem getingar om Ragnarsson kan spela". Här inne låter det som att folk skulle sätta två getingar med Ragnarsson i laget.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Grejen med våra backar är ju.

Spelar O.Eklund som i slutspelet och efter jul är han riktigt bra.
Är Lassen så bra som han var i kvalserien och VM så är han riktigt bra.
BomBom kan vara riktigt bra.
Spelar Printz enkelt så är han riktigt bra.
Är Holmqvist koncentrerad är han riktigt bra.
Är Ragge frisk så är han riktigt bra

Montén är en riktigt bra coach för backarna. Tror att det kan gå vägen. Kommer bli lite jobbigt i början.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tror Printz kan bli en av våra mest pålitliga backar i egen zon, om han fortsätter lira som han gjorde i ET. Det såg riktigt bra ut stundtals, pålitligt men sticker inte ut.
Låst