Envägskontrakt så sticker han. Men betonade ju att det var 4 års kontrakt som var avgörande, fick det direkt av oss. Schweiz var 1-2 år. Var ngn klubb till i SHL som var intresserad.
Silly Season 2026/27
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Yep.Osten östlund skrev: ↑2026-07-28 11:11:40Envägskontrakt så sticker han. Men betonade ju att det var 4 års kontrakt som var avgörande, fick det direkt av oss. Schweiz var 1-2 år. Var ngn klubb till i SHL som var intresserad.
Gillar att han är helt öppen med vad som gäller.
Silly Season 2026/27
Ska ju mycket till för att få ett envägskontrakt också. Då har han varit riktigt bra hos oss, vilket gynnar oss också. Drar han exempelvis år två och inte får förlängt år tre, då kommer han ju tillbaka också. Tycker ändå det är win-win istället för att någon bara spelar av sina fyra år.Limp skrev: ↑2026-07-28 11:33:10Yep.Osten östlund skrev: ↑2026-07-28 11:11:40Envägskontrakt så sticker han. Men betonade ju att det var 4 års kontrakt som var avgörande, fick det direkt av oss. Schweiz var 1-2 år. Var ngn klubb till i SHL som var intresserad.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Yeh, han måste nog nästan peak:a för att erbjudas envägskontrakt i hans läge i karriären... kan man tycka, men hur någon nyckfull NHL-klubb får för sig att agera om ett-två år går ju knappast att spekulera iNypovich skrev: ↑2026-07-28 12:01:02Ska ju mycket till för att få ett envägskontrakt också. Då har han varit riktigt bra hos oss, vilket gynnar oss också. Drar han exempelvis år två och inte får förlängt år tre, då kommer han ju tillbaka också. Tycker ändå det är win-win istället för att någon bara spelar av sina fyra år.Limp skrev: ↑2026-07-28 11:33:10Yep.Osten östlund skrev: ↑2026-07-28 11:11:40Envägskontrakt så sticker han. Men betonade ju att det var 4 års kontrakt som var avgörande, fick det direkt av oss. Schweiz var 1-2 år. Var ngn klubb till i SHL som var intresserad.
Silly Season 2026/27
Kaffebönderna bryter isen på JVM2018-gänget. Desperationen är stor efter nyförvärv. Får vi se första KHL-hemvändaren redan denna säsong?
-
Galning1998
Silly Season 2026/27
Tror att det kan bli problematiskt att värva någon som valt att spela KHL efter krigsutbrottet. Företag skulle tveka på att sponsra då det idag inte är något man vill bli kopplad till i västvärlden.
För Djurgården, SHL och svensk ishockeys skull hoppas jag personligen att vi slipper se det även denna säsong.
SHL har aldrig varit starkare, även hockeyallsvenskan har över senaste 4åren blivit en starkare liga och fler svenska juniorer får chansen och draftast till NHL.
Om det är pga. bojkotten av ryska spelare och spelare från KHL lämnar jag osagt men något samband finns det där.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Västvärlden ( rätta mig om jag har fel )?
Är väll bara Finland och Sverige som kör/fortsätter den bojkotten nu ( KHL ). Sedan ska inte DIF vara pionjärer att bryta den blockaden.
Är väll bara Finland och Sverige som kör/fortsätter den bojkotten nu ( KHL ). Sedan ska inte DIF vara pionjärer att bryta den blockaden.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Personligen hoppas jag vi slipper se någon ur ”JVM2018-gänget” också. Det gänget kan förvisas till KHL på livstid.Galning1998 skrev: ↑2026-07-28 13:04:16Tror att det kan bli problematiskt att värva någon som valt att spela KHL efter krigsutbrottet. Företag skulle tveka på att sponsra då det idag inte är något man vill bli kopplad till i västvärlden.
För Djurgården, SHL och svensk ishockeys skull hoppas jag personligen att vi slipper se det även denna säsong.
SHL har aldrig varit starkare, även hockeyallsvenskan har över senaste 4åren blivit en starkare liga och fler svenska juniorer får chansen och draftast till NHL.
Om det är pga. bojkotten av ryska spelare och spelare från KHL lämnar jag osagt men något samband finns det där.
Silly Season 2026/27
Rätt kontroversiellt detta med.Galning1998 skrev: ↑2026-07-28 13:04:16Tror att det kan bli problematiskt att värva någon som valt att spela KHL efter krigsutbrottet. Företag skulle tveka på att sponsra då det idag inte är något man vill bli kopplad till i västvärlden.
Oavsett vad man tycker om ligans styrka så är det uppenbart svårare och svårare varje år att hitta värvningar utifrån av klass.
Tror inte att Djurgården blir först att ta någon från KHL men jag tror inte det dröjer länge innan någon i ligan inte kan motstå frestelsen att försöka hitta på någon motivation för det.
Silly Season 2026/27
Jag minns inte om det var precis innan eller strax efter han kom tillbaka till organisationen, men Wiken har faktiskt redan retoriskt ställt frågan hur länge en spelare bör vara persona non grata om man gjort det förbjudna efter invasionen av Ukraina.Osten östlund skrev: ↑2026-07-28 13:23:56 Västvärlden ( rätta mig om jag har fel )?