Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Glenn Gustafsson....
Väljer man Växjö framför DIF har man inget DIF hjärta. Handlar om tusenlappar, inga miljoner.
Sen får man säga att Djurgårn är mitt lag hur mycket man vill. Jag tror inte på det ändå. Om man är Djurgårdare måste ens största ära vara att bli tillfrågad att spela för klubben.
Väljer man Växjö framför DIF har man inget DIF hjärta. Handlar om tusenlappar, inga miljoner.
Sen får man säga att Djurgårn är mitt lag hur mycket man vill. Jag tror inte på det ändå. Om man är Djurgårdare måste ens största ära vara att bli tillfrågad att spela för klubben.
Gissar tyvärr på att Växjö har väldigt mycket bättre träningsanläggningar, istider, pendling etc... Så det handlar nog mer än bara om pengar.EspenK skrev: ↑2021-02-09 06:11:10 Glenn Gustafsson....
I en drömvärld så hade DIF haft en helt egen anläggning med 1-2 hallar och state of the art gym, som inte ligger centralt i Stockholm.
I en drömvärld hade den väl legat centralt i Sthlm dessutom? Men med markpriserna i Sthlm är det helt osannolikt.Exile skrev: ↑2021-02-09 09:56:13Gissar tyvärr på att Växjö har väldigt mycket bättre träningsanläggningar, istider, pendling etc... Så det handlar nog mer än bara om pengar.EspenK skrev: ↑2021-02-09 06:11:10 Glenn Gustafsson....
I en drömvärld så hade DIF haft en helt egen anläggning med 1-2 hallar och state of the art gym, som inte ligger centralt i Stockholm.
Jocke MÅSTE öppna plånboken nu. Kosta vad det kosta vill, för det här laget kommer inte klara ett kval oavsett motståndare.
Om det kostar 20 miljoner så fine. För vi kommer gå i konkurs inom 5 år annars.
Om det kostar 20 miljoner så fine. För vi kommer gå i konkurs inom 5 år annars.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kul att du skrev detta innan vi tog tre poäng. Men jag håller fortfarande med om att vi borde värva. Gärna en center för Haga duger inte till att ersätta Josefson och Strandberg.
Avskaffa tre mot tre.
Jocle har ju sagt att vi saknar en ordinarie back sedan säsongsinledningen. Vi visste att Björnfot skulle försvinna. Problemet är ju att marknaden inte direkt kryllar av spelklara kvalitetsbackar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hands-up dom som tror att ett nyförvärv tillkännages den 14/2, på alla hjärtans dag 

Delägare
-
Josh Ho-Sang och Örebro går skilda vägar, oklart varför
Edit: låg efter i träningen, så det är väl att passa på honom. Men jäkligt intressant spelare
Edit: låg efter i träningen, så det är väl att passa på honom. Men jäkligt intressant spelare
Senast redigerad av Grabben från Söder den 2021-02-10 10:19:12, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
"Ligger efter i träning".Grabben från Söder skrev: ↑2021-02-10 10:17:45 Josh Ho-Sang och Örebro går skilda vägar, oklart varför
Avskaffa tre mot tre.
-
Ja precis, om det var något annat hade man gärna sett att vi försökt värva honomMattias_87 skrev: ↑2021-02-10 10:19:09"Ligger efter i träning".Grabben från Söder skrev: ↑2021-02-10 10:17:45 Josh Ho-Sang och Örebro går skilda vägar, oklart varför
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Instämmer i Haga.Mattias_87 skrev: ↑2021-02-09 21:35:55 Kul att du skrev detta innan vi tog tre poäng. Men jag håller fortfarande med om att vi borde värva. Gärna en center för Haga duger inte till att ersätta Josefson och Strandberg.
Han har så mycket skills, men är alldeles för ojämn. Varje match tar han 4-5 våghalsiga beslut som inte alltid kostar mål i baken, men som leder till att vi blir tillbakatryckt och tappar momentum.
Synd, Haga har ju motoriska skickligheten för en andrecenter i SHL, men spelförståelse för division 1 (ingen dålig serie).
Skulle nog spela Bjerselius istället. Kanske låta Haga vara vinge så länge.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nu undersöker man att ta in en center till beroende på hur lång tid Basse och Josef har kvar innan de kan spela. Ett två månaders kontrakt borde inte kosta så mycket. Sen osäkert vad som finns på marknaden som faktiskt är värt att ta in.
Casey Wellman ska finnas tillgänglig. Riktigt vass men är väl i första hand vinge.
https://hockeynews.se/articles/18507/
Sen om man inte hittar den där toppbacken kan det vara värt att få in Ingman redan mot slutspurten för att bredda backsidan. Tycker Brynäs gjort fel som matchat honom så lite och till och med petat honom vissa matcher. Det är ändå en rätt spelskicklig och skridskoskicklig back med vad jag tror en bra uppsida. Dock svårt att se Brynäs släppa honom. De vill nog ha bredden mot slutet av säsongen.
Casey Wellman ska finnas tillgänglig. Riktigt vass men är väl i första hand vinge.
https://hockeynews.se/articles/18507/
Sen om man inte hittar den där toppbacken kan det vara värt att få in Ingman redan mot slutspurten för att bredda backsidan. Tycker Brynäs gjort fel som matchat honom så lite och till och med petat honom vissa matcher. Det är ändå en rätt spelskicklig och skridskoskicklig back med vad jag tror en bra uppsida. Dock svårt att se Brynäs släppa honom. De vill nog ha bredden mot slutet av säsongen.
Kruger verkar bli kvar utomlands nån säsong till.
Marc-André Gragnani uppges vara klar.
Offensiv poängstark back var väl inte riktigt det första vi behövde. Snarare en försvarsgeneral. Men kanske kan hjälpa PP i alla fall.
Ser dock att han inte spelat i år av någon anledning. Går lite emot Jockes snack om att ha en spelfärdig back.
Offensiv poängstark back var väl inte riktigt det första vi behövde. Snarare en försvarsgeneral. Men kanske kan hjälpa PP i alla fall.
Ser dock att han inte spelat i år av någon anledning. Går lite emot Jockes snack om att ha en spelfärdig back.