pulverapa skrev:Ni som är mer insatta än jag i det här med lönerna i AHL... Hur mycket tjänar Miele nu? Borde väl vara runt 900kr/år ?
Han tjänade $67 500 i AHL förra säsongen. Skulle ha tjänat $850 000 om han tagit plats i NHL. Ingen signing bonus eller annan bonus ens.
Agenten kanske bör lugna ner sig lite med andra ord... Har killen hybris?
Antagligen. Men han vet väl att det finns flera som är intresserade, sen krävs det nog bra mycket mer betalt om han ska sticka till Sverige och spela i HA istället för att veta att han har en chans att bli uppkallad till ett NHL-lag om det blir mycket skador och han har gjort det bra. Han är ju fortfarande hyfsat ung, och har bara gjort två säsonger i AHL än så länge.
Jag har ingen aning, men han borde väl definitivt ha chansen att få ett nytt tvåvägskontrakt.
Djurgårdshjälpens pengar är tillgängliga närsomhelst men kampanjen pågår tills säsongsstart, dom dryga 20 k som finns i potten nu kommer man inte långt på dock.
Edit. Förtydligande; Skulle tex det finnas 400k i kassan om två veckor och Challe ringer och säger att det fattas exakt 400 k för att värva en center kan vi ju inte säga 'nej, du får vänta till september'.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Djurgårdshjälpens pengar är tillgängliga närsomhelst men kampanjen pågår tills säsongsstart, dom dryga 20 k som finns i potten nu kommer man inte långt på dock.
Edit. Förtydligande; Skulle tex det finnas 400k i kassan om två veckor och Challe ringer och säger att det fattas exakt 400 k för att värva en center kan vi ju inte säga 'nej, du får vänta till september'.
Då finns det med andra ord en teoretisk möjlighet att Djurgården Hockey kan finansiera en sådan här värvning med hjälp av sponsorer och den nuvarande kampanjen, Härligt! Att bara ha vetskapen om att Andy Miele kan bli precis den pusselbiten till att vi fixar ett Elitseriekontrakt, gör mig helt varm av lycka! Sen Anton Forsberg i målet, perfekt!
Då finns det med andra ord en teoretisk möjlighet att Djurgården Hockey kan finansiera en sådan här värvning med hjälp av sponsorer och den nuvarande kampanjen, Härligt! Att bara ha vetskapen om att Andy Miele kan bli precis den pusselbiten till att vi fixar ett Elitseriekontrakt, gör mig helt varm av lycka! Sen Anton Forsberg i målet, perfekt!
Jo, men en extremt liten möjlighet i så fall. De som Madhawken sagt är att Malmö blev bortskrattade. Västerås är fortfarande med med så även fyra andra klubbar varav minst en rysk. Vi har ju ingen aning om Djurgården ens är intresserade.
DÄREMOT så innebär ju detta med stor sannolikhet att Västerås INTE har ett bud ute till Matt Fornataro, de kan ju inte ha råd med båda. Så jag skulle nog hugga där.
SirDIFalot skrev:
DÄREMOT så innebär ju detta med stor sannolikhet att Västerås INTE har ett bud ute till Matt Fornataro, de kan ju inte ha råd med båda. Så jag skulle nog hugga där.