Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Andy skrev:
Kall-El skrev:Har mycket svårt att se oss ha budget för 3 etablerade forwards till. ( Om inte ett av kontrakten är för en tokbillig fimpen då förstås. )

Dessutom utgår jag från att vi fortfarande måste signa på oss en målvakt till vilket kommer kosta lite deg det också.
Pengarna kommer att brännas på centern.

Den andra forwarden av allsvensk klass behöver nödvändigtvis inte bli särskilt kostsam. Det är inte en etablerad elitseriespelare vi talar om utan en rollspelare med vissa specifika egenskaper.

Jimmie lär sänka sin lön om han förlänger. Förlänger han inte så blir inte Kalus jättedyr.
Varken Ölvestad eller Kalus är en bra lösning anser jag. Kvoten av den typen av spelare är fylld i och med värvningen av Ahlén. Ska det endast in två spelare till så måste båda två vara spelskickliga. Något annat finns inte. Annars lägger man alldeles för stort ansvar på att Huddinge-killarna ska bidra med stor poängproduktion.
Säger inte att jag tycker att det är rätt.

Redogör bara för hur jag tror Challe tänker och jobbar just nu.

Personligen är jag inte tvärsäker på att det är fel att ta in Jimmie eller Kalus. Det beror dock på vem centern man jagar till sist blir och på om man plockar in en sniper typ av allsvensk klass eller inte.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Hur mycket cash tror ni att vi har kvar att leka med?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Nummer19 skrev:Hur mycket cash tror ni att vi har kvar att leka med?
Kan inte exakt bedömma det, men det finns pengar för i alla fall en klassspelare

Kan vi hjälpa till genom Djurgårdshjälpen att finansiera en eller två klassvärvningar skulle det betyda mycket
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror faktiskt man resonerar som att man redan har forwards som tänkbart kan producera (främst i Guter / Sörensen och Johner trots att han är center) och att man "nöjer sig" med att såfall plocka in en riktigt bra center och sen blir det endera Jimmie eller Kalus. Känns dock alldeles för tunt framåt med det resonemanget men det är så jag tror man resonerar.

Är faktiskt skeptisk till att man har pengar till 3 spelare till när vi också är på jakt efter en målvakt till...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Men vad fan... Vi har ju inga topp 6-spelare som genuint gärna sina medspelare bättre eller kan "leda" en toppkedja. Det är ju bara komplementspelare för toppkedjor. Ser ingen som kan bära vår offensiv direkt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Men vad fan... Vi har ju inga topp 6-spelare som genuint gärna sina medspelare bättre eller kan "leda" en toppkedja. Det är ju bara komplementspelare för toppkedjor. Ser ingen som kan bära vår offensiv direkt.
Johner kan väl nästan räknas som en sådan (trots att du inte håller med), tror man räknar Sörensen som en annan. Får vi också in en bra center med de egenskaperna så tror jag budgeten sätter stopp för andra värvningar utifrån till top-6.

Det känns bittert men klausulerna på backsidan är garanterat en käpphäst för vår offensiv...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Men vad fan... Vi har ju inga topp 6-spelare som genuint gärna sina medspelare bättre eller kan "leda" en toppkedja. Det är ju bara komplementspelare för toppkedjor. Ser ingen som kan bära vår offensiv direkt.
Johner kan väl nästan räknas som en sådan (trots att du inte håller med), tror man räknar Sörensen som en annan. Får vi också in en bra center med de egenskaperna så tror jag budgeten sätter stopp för andra värvningar utifrån till top-6.

Det känns bittert men klausulerna på backsidan är garanterat en käpphäst för vår offensiv...
Om vi signar en förstacenter och Ölvestad så satsar jag nog hellre på Krüger som playmaker i 2:a kedjan än typ Ljungh.

Sörensen - XXX - Guter
Ölvestad - Johner - Krüger
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har sett Krüger på tok för lite för att bilda mig en uppfattning.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Min topp fyra till centerplatsen (Info: Eliteprospects.com Free Agent List)

1. Mike Iggulden

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10622

2. Justin Donati

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14563

3. Chris D'Alvise

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34030

4. Casey Pierro-Zabotel

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11590

Vill ni veta mer info om spelarna klicka på länkarna.

Vad sägs?
Bild
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Någon som vet ngt mer om Ölvestads tankar om framtiden? Eller Fimpen? Det är ju mycket rutin och Djurgårdshjärta att bevara i laget där. När är egentligen deadline för kontraktsskrivande?
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Calle skrev:Någon som vet ngt mer om Ölvestads tankar om framtiden? Eller Fimpen? Det är ju mycket rutin och Djurgårdshjärta att bevara i laget där. När är egentligen deadline för kontraktsskrivande?
1 februari.
litto

Inlägg av litto »

Har någon tagit upp om Miele? Centern från AHL. MIF och VIK rycker i honom men han var för dyr för MIF och VIK är fortfarande på honom. Står även att fem andra klubbar är intressanta av honom.

Kanske är DIF en av desas fem? Skulle vara guld om vi fick loss honom...!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

litto skrev:Har någon tagit upp om Miele? Centern från AHL. MIF och VIK rycker i honom men han var för dyr för MIF och VIK är fortfarande på honom. Står även att fem andra klubbar är intressanta av honom.

Såg nyss på GrönvitaSumo om Miele:

"En annan väldigt intressant sak som Mrmadhawk idag avslöjar är att en stjärncenter kan vara på väg till Hockeyallsvenskan. Det handlar om den 25-årige amerikanen, Andy Miele. En center som Västerås är med och hugger på. Skulle man landa honom så är det helt klart en kanonvärvning men frågan är om man kan locka en sådan klasspelare till Hockeyallsvenskan utan att det kostar för mycket. Oavsett så är det ett mycket spännande namn. Det är den typen av spelare Rögle gärna får landa som en uttalad förstecenter, inga tvivel om det."

Oj det skulle verkligen vara en dröm att få hit Andy Miele! Om han är intresserad som det verkar att spela i Sverige och dessutom i HA, ska han verkligen spela för Sveriges finaste klubb! Vet du något mer hur nära VIK är att signa han?
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Rocky3000 skrev:
litto skrev:Har någon tagit upp om Miele? Centern från AHL. MIF och VIK rycker i honom men han var för dyr för MIF och VIK är fortfarande på honom. Står även att fem andra klubbar är intressanta av honom.

Såg nyss på GrönvitaSumo om Miele:

"En annan väldigt intressant sak som Mrmadhawk idag avslöjar är att en stjärncenter kan vara på väg till Hockeyallsvenskan. Det handlar om den 25-årige amerikanen, Andy Miele. En center som Västerås är med och hugger på. Skulle man landa honom så är det helt klart en kanonvärvning men frågan är om man kan locka en sådan klasspelare till Hockeyallsvenskan utan att det kostar för mycket. Oavsett så är det ett mycket spännande namn. Det är den typen av spelare Rögle gärna får landa som en uttalad förstecenter, inga tvivel om det."

Oj det skulle verkligen vara en dröm att få hit Andy Miele! Om han är intresserad som det verkar att spela i Sverige och dessutom i HA, ska han verkligen spela för Sveriges finaste klubb! Vet du något mer hur nära VIK är att signa han?
Jag är beredd att ge den killen 900 000 kr för en säsong. En lön på 150kr/mån över 6 månader. Han kommer att vinna poängligan.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Enligt Mr Madhawk (twitter) ska Malmö ha gett Miele ett bud på € 70,000 netto + bonusar + lägenhet + bil...agenten ska bara ha skrattat.

Tror inte vi har en chans här.
Låst