DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Tobbe350

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Tobbe350 »

Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:
Axel_K skrev:De ville avbryta matchen på grund av det som hänt, enligt rykten.
Om matchen bryts nu lär det ju bli 3-0 till hif. Fattar att det är hemskt och fruktansvärt om nån dött. Men vad är vitsen med att storma planen, kasta flaggor som spjut mot polisen och bete sig så här. Bättre att stå kvar på läktaren, stötta sitt lag och skandera "mördare" om man så vill. Den här reaktionen eskalerar bara en våldsspiral som är så fruktansvärt onödig.

Där bekräftades det att matchen inte kommer att återupptas.
Men ärligt talat, vem fan bryr sig om det blir 3-0 till HIF? Ett jävla människoliv är så mycket mer värt än en fotbollsmatch. Tycker det är ganska självklart att ingen DIF-supporter på plats ville att matchen skulle spelas klart och gör allt i sin makt för att avbryta den. Helt förståeligt enligt mig.
Så du tycker att det är förståligt att dom stormar planen och ställer till en ny skandal till samlingen?
Klart att ett människoliv är viktigare än en fotbollsmatch men man får väl ändå hålla isär vissa saker?
7/4-2014
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Aftonbladet bekräftar att han/hon har avlidit.

Fy fan...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tobbe350 skrev:
Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:
Om matchen bryts nu lär det ju bli 3-0 till hif. Fattar att det är hemskt och fruktansvärt om nån dött. Men vad är vitsen med att storma planen, kasta flaggor som spjut mot polisen och bete sig så här. Bättre att stå kvar på läktaren, stötta sitt lag och skandera "mördare" om man så vill. Den här reaktionen eskalerar bara en våldsspiral som är så fruktansvärt onödig.

Men ärligt talat, vem fan bryr sig om det blir 3-0 till HIF? Ett jävla människoliv är så mycket mer värt än en fotbollsmatch. Tycker det är ganska självklart att ingen DIF-supporter på plats ville att matchen skulle spelas klart och gör allt i sin makt för att avbryta den. Helt förståeligt enligt mig.
Så du tycker att det är förståligt att dom stormar planen och ställer till en ny skandal till samlingen?
Klart att ett människoliv är viktigare än en fotbollsmatch men man får väl ändå hålla isär vissa saker?
Hur fan annars får man stopp på matchen? När en sån overkligt sjuk grej har inträffat?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Skotte

Inlägg av Skotte »

Tobbe350 skrev:
Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:

Förmodligen vill de uppmärksamma det som hänt. Det är ett sätt att avbryta matchen.

Bekräftat att han har avlidit nu. Helt bedrövad.

Vila i frid, djurgårdsbroder.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

bekräftat officiellt nu, en medlem i Djurgårdsfamiljen har avlidit!

Vila i frid min Djurgårdsbror!
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

seppuko skrev:
pulverapa skrev:
förevigtdjurgården skrev:Prijovic 0-1 i 13onde.
Varför försöker DFG dra igång "ni på ståplats är ni klara!?" Är vi Bajen nu eller?
Fick du svar nu? :/
Nej, detta var ungefär 10 minuter innan matchen avbröts. Vad försöker du säga?
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Fan vad ledsen man blir. Att människor ska behöva sätta sina liv till så här är tragiskt.
Användarvisningsbild
DIFz

Inlägg av DIFz »

Åh va man lider nu...
Detta fick inte hända!

Stor SORG just nu. Obeskrivligt.
Tänker på familj/nära o kära till denna person! <3
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

40-årig man, tvåbarnspappa. Död.

RIP.
25/4-2025
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Gick precis förbi platsen där det hände. Många känslosamma människor här nu. En mörk dag.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jim Morrison skrev:Jag blir seriöst äcklad av er som blir upprörda för att matchen avbryts. En Djurgårdare har dött. En människa har dött. Skit i fotboll. Ingen på plats vill se på fotboll.
Helt 100% korrekt Jim.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Folk får väl tycka olika om reaktionen från delar av klacken. De flesta i klacken stannade också på läktaren. Det betyder ju inte att man inte tycker det som skett är hemskt. Risken för fortsatta upplopp i Helsingborg får väl anses ganska stor nu. Jag hoppas att inte fler människor skadas till följd av detta.

Vila i frid.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:
seppuko skrev:
pulverapa skrev:
förevigtdjurgården skrev:Prijovic 0-1 i 13onde.
Varför försöker DFG dra igång "ni på ståplats är ni klara!?" Är vi Bajen nu eller?
Fick du svar nu? :/
Nej, detta var ungefär 10 minuter innan matchen avbröts. Vad försöker du säga?
Antagligen att de gjorde sig redo för det som hände? Det var ju en samlad aktion. Det försökte jag säga, sen om det var så eller inte vet jag inte, men vi är inte Bajen i alla fall.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Bedrövad!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

jag orkar fan inte, ställ in hela säsongen
Skriv svar