Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

olympusPr1me skrev:Gysbers kommer
Vad är det egentligen med halvhyggliga nordamerikaner som folk inte kan släppa? Det gick inte en Silly utan att folk ville ha tillbaka Zigomanis, lär väl bli samma sak med Johner och Gysbers nu.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Zigomanis var ju bra. Jävligt viktigt att ha en defensivt pålitlig center som dessutom vann en väldigt hög procent av sina tekningar. Tekade Zigge i anfallszon kändes det som att vi hade 75% chans att få till ett "gratis" skott på mål. Dessutom en säker passningsspelare och bra i BP. Överlag känns det som att duktiga tekare är underskattade. Har du två riktigt bra tekare torde de skapa gratischanser och förhindra målchanser för motståndarna bara på just en spetsegenskap.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Zigomanis var ju bra. Jävligt viktigt att ha en defensivt pålitlig center som dessutom vann en väldigt hög procent av sina tekningar. Tekade Zigge i anfallszon kändes det som att vi hade 75% chans att få till ett "gratis" skott på mål. Dessutom en säker passningsspelare och bra i BP. Överlag känns det som att duktiga tekare är underskattade. Har du två riktigt bra tekare torde de skapa gratischanser och förhindra målchanser för motståndarna bara på just en spetsegenskap.
Nu är ju jag av åsikten att tekningar är ett överskattat moment, knappast oviktigt, men väldigt överskattat. Väldigt liten del i spelet och skillnaden mellan en "svag" och en "bra" tekare är väldigt liten. Att det överhuvudtaget nämns som en bidragande anledning till en värvning av en sportchef när en spelare tekat typ 54% säsongen innan, "vi ville ha in en bra tekare", jaha. Det tycker jag är ett bra exempel att det förmodligen är den mest överskattade egenskapen i hockeysfären.

Zigomanis tekade 63% i DIF, vilket såklart är bra.

Jag tror inte Zigomanis hade varit en spelare som det tjatades om varje silly om han hade haft svensk pass och gått under namnet Anders Andersson även om han levererade exakt vid Zigomanis gjorde 09/10. Men visst var han en okej center, även om han inte levde upp till förväntningarna och prislappen.
Expert.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Känns aningen oroväckande när Jocke säger att man i nuläget inte har planer på att ersätta Fernholm.
Minst en rutinerad och erfaren back hade inte suttit fel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Känns aningen oroväckande när Jocke säger att man i nuläget inte har planer på att ersätta Fernholm.
Då får man i så fall göra sig av med någon back tycker jag. Vi har 10 st med A-lagskontrakt, borträknat Fernholm. Bernhardt lär ju spela J20. Men ändå nio stycken utöver det. Förhoppningsvis är ambitionen att spela med sex stycken och ha en sjunde back på bänken. Läget som det är idag är att vi måste sätta två på läktaren redan.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ja backsidan är ju en chansning utan dess like, man hoppas väl som vanligt att flertalet backar ska utvecklas enormt, på pappret ser det allt annat än stabilt ut, misstagen kommer dugga tätt är min känsla och motståndarna kommer göra ovanligt många billiga mål på oss.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

Vi har väl knappast sämre backbesättning än förra året?
Fernholm spelade knappt, Gysbers gjorde ett fåtal matcher sen har vi förlorat Arnesson, Nordlund och Deilert.
Arnesson ersätts av typ Englund. Nordlund och Deilert av Högström och Press. Tycker det är en förbättring mot förra året. Och då tyckte jag ändå att backarna gjorde det bra förra året. Det var väl snarare offensivt vi hade de stora problemen. Och där har vi lagt vårt krut under sillyn!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

olympusPr1me skrev:Återfall på Fernholm

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ishockeyn/

är det expressen som bara söker klick? för det sista vi fick veta med live-sändningen i Hockeytorsk var ju att han var på bättringsväg

Då tror jag att det är Över med Ferna !
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Känns aningen oroväckande när Jocke säger att man i nuläget inte har planer på att ersätta Fernholm.
Då får man i så fall göra sig av med någon back tycker jag. Vi har 10 st med A-lagskontrakt, borträknat Fernholm. Bernhardt lär ju spela J20. Men ändå nio stycken utöver det. Förhoppningsvis är ambitionen att spela med sex stycken och ha en sjunde back på bänken. Läget som det är idag är att vi måste sätta två på läktaren redan.
Jo så är det !

Men vilka ?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi har för många unga backar som vi inte vet var de står kvalitetsmässigt.

Det jobbiga är ju också att om någon av dem skulle blomma ut försvinner spelare till NHL kommande säsong.

Frågan är om vi inte spelmässigt vunnit på om Norell och kanske även Englund valt att pröva lyckan i Nordamerika för då hade vi haft möjlighet att plocka in i alla fall en back till.

Sedan måste det sägas att det känns jävligt osäkert att ersätta två på pappret pålitliga defensiva backar med Press och Hultström.

De kommer bli en satans press på backar som Holm, Högström, Falk och Hultström. Sett till övriga besättningen är de dessa fyra som MÅSTE leverera och det på toppfyra nivå i laget. Den tilltänkta toppfyra besättningen måste för övrigt vara svagast i hela SHL.

Det enda man kan hoppas på är att Norell, Englund och Falk fått det inslussningsår som krävs för att de verkligen skall leverera på SHL-nivå. Haken är bara det att alla tre måste göra det och dessutom hela tiden.

Westlund, AOM och Press kan man knappast ha några krav på alls spelmässigt.

Skulle inte heller bli förvånad om minst två av dessa backar kommer lånas ut till Allsvenskan under stora delar av kommande säsong.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kall-El skrev:Vi har för många unga backar som vi inte vet var de står kvalitetsmässigt.

Det jobbiga är ju också att om någon av dem skulle blomma ut försvinner spelare till NHL kommande säsong.

Frågan är om vi inte spelmässigt vunnit på om Norell och kanske även Englund valt att pröva lyckan i Nordamerika för då hade vi haft möjlighet att plocka in i alla fall en back till.

Sedan måste det sägas att det känns jävligt osäkert att ersätta två på pappret pålitliga defensiva backar med Press och Hultström.

De kommer bli en satans press på backar som Holm, Högström, Falk och Hultström. Sett till övriga besättningen är de dessa fyra som MÅSTE leverera och det på toppfyra nivå i laget. Den tilltänkta toppfyra besättningen måste för övrigt vara svagast i hela SHL.

Det enda man kan hoppas på är att Norell, Englund och Falk fått det inslussningsår som krävs för att de verkligen skall leverera på SHL-nivå. Haken är bara det att alla tre måste göra det och dessutom hela tiden.

Skulle inte heller bli förvånad om minst två av dessa backar kommer lånas ut till Allsvenskan under stora delar av kommande säsong.
Övriga topp-4 (min egna bedömning så kan ha helt fel)
Brynäs
Andersen
Porseland
Kilström
Bertilsson

KHK
Gartner
Grundel
Matushkin
Linder

Rögle
Rasmus Bengtsson
Hellgren
Bibic
Kristensen

LHC
Junland
Rahimi
Forsling
Dahlström

Saik
Heed
Burström
Aho
Lindgren

Frölunda
Tömmernes
Fälth
Lukas Bengtsson
Fantenberg

Luleå
Mikkelson
Schira
Sigalet
Sandström

Växjö
Heikkinen
Murphy
Lundgren
Laakso

FBK
Wikstrand
Nygren
Erixon
Tollefsen

Malmö
Meech
Erik Andersson
Nils Andersson
Johan Björk

ÖHK
Johansson
Jalvanti
Andersson
Ekbom

HV
Karalahti
Berglund
Campoli
Hansson

Modo
Hedman
Persson
Torp
Djuse

Som sagt det här är hur jag tror att klubbarna ser sina backar. Många är otestade namn i SHL och jag tycker inte många är speciellt skrämmande. FBK, Luleå, Växjö och Frölunda ser bra ut.

Jag tror även att det kommer att finnas pengar att plocka in en back till om det skulle behövas.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
caps-in-town
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av caps-in-town »

android skrev:
Kall-El skrev:Vi har för många unga backar som vi inte vet var de står kvalitetsmässigt.

Övriga topp-4 (min egna bedömning så kan ha helt fel)
Brynäs
Andersen
Porseland
Kilström
Bertilsson

KHK
Gartner
Grundel
Matushkin
Linder

Rögle
Rasmus Bengtsson
Hellgren
Bibic
Kristensen

LHC
Junland
Rahimi
Forsling
Dahlström

Saik
Heed
Burström
Aho
Lindgren

Frölunda
Tömmernes
Fälth
Lukas Bengtsson
Fantenberg

Luleå
Mikkelson
Schira
Sigalet
Sandström

Växjö
Heikkinen
Murphy
Lundgren
Laakso

FBK
Wikstrand
Nygren
Erixon
Tollefsen

Malmö
Meech
Erik Andersson
Nils Andersson
Johan Björk

ÖHK
Johansson
Jalvanti
Andersson
Ekbom

HV
Karalahti
Berglund
Campoli
Hansson

Modo
Hedman
Persson
Torp
Djuse

Som sagt det här är hur jag tror att klubbarna ser sina backar. Många är otestade namn i SHL och jag tycker inte många är speciellt skrämmande. FBK, Luleå, Växjö och Frölunda ser bra ut.

Jag tror även att det kommer att finnas pengar att plocka in en back till om det skulle behövas.
Ett väldigt bra inlägg som belyser att det inte är så många lag som har en klart starkare backsida än den vi har. Jag tror absolut på kontinuitet, att flera av våra backar kommer ta ytterligare kliv och är bättre redan till starten med en SHL-säsong i ryggsäcken!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jobbigt att till och med ha nykomlingen Malmö framför sig på den listan, klart bättre och mer välbalanserad backsida än oss, Jens Olsson skulle vara en första back hos oss, väldigt underskattad.
Spela fult
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

MoDo gjorde visst precis klart med en back med både KHL- och NHL-meriter.

De enda lag som möjligtvis kan vara i närheten av vår backbesättning är de tre uppflyttade lagen, men där kan vi nog utgå från att det är långt ifrån färdigvärvat.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Läste något på MrMmadhawk om att ni redan sålt fler säsongskort än förra året och tänkte bara logga in och gratulera.

Värvningarna ser också bra ut, tycker jag. Om vi ska kolla på dem som kom från oss så tycker jag iofs inte att Hultström är värd de pengarna. Bedrövligt defensivt och kommer inte göra lika mycket poäng i ett annat lag som han gjorde hos oss.

Men Sallinen är en kandidat till SHL:s bästa center kommande säsong. Trots sin litenhet en väldigt komplett center utan egentliga svagheter, och en riktigt sympatisk och rolig prick som person. En av de bästa värvningarna av alla lag denna silly season. Bättre än de flesta inser. Mediamässigt hamnade han lite i skuggan av Ryno och man får inte så mycket mediauppmärksamhet om man är bra i ett dåligt lag, på samma sätt som dåliga spelare i bra lag inte får det, men han var fantastisk förra säsongen. Grym värvning.

Verkar generellt som att det mesta flyter på för er nu och snart är ni ett topplag i SHL igen.

Grattis!
Låst