Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jim Morrison »

Ibland tror jag att vissa bryr sig mer om klacken och hur det går för klacken än hur det faktiskt går för Djurgården ute på isen.

Hur kan du vara mer besviken på klacken än på spelet och förlusten? Jag tycker inte att det går ihop.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Ibland tror jag att vissa bryr sig mer om klacken och hur det går för klacken än hur det faktiskt går för Djurgården ute på isen.

Hur kan du vara mer besviken på klacken än på spelet och förlusten? Jag tycker inte att det går ihop.
Så är det ju absolut för vissa. Inte för mig personligen.

Men alla är inte så extremt intresserade av det sportsliga utan är mer mån om supporterkulturen.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Ibland tror jag att vissa bryr sig mer om klacken och hur det går för klacken än hur det faktiskt går för Djurgården ute på isen.

Så är det ju absolut för vissa. Inte för mig personligen.

Men alla är inte så extremt intresserade av det sportsliga utan är mer mån om supporterkulturen.
Okej, då får jag väl acceptera det då. För mig personligen är det totalt ologiskt och främmande. Men men.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Hockeyhjärta skrev:Kom igen nu hela bunten, fan jag vill inte kalla någon medgångare eller va kritisk mot andra djurgårdare, men kvällens klackinsats var bedrövlig och vi kan inte svika laget efter 5-6 omgångar, det finns inte!!

"Ähh va då sviker, jag började ju sjunga när vi gjorde mål ju!"

Vi vet att vi kan bättre och när det går segt på isen eller t.o.m. helt åt helvete då ska vi sjunga och hjälpa grabbarna, trots att det eventuellt tar emot. Fan va besviken jag var efter både förlusten och spelarnas insats, men mest vår egen insats!

Nästa gång då jävlar, ok?
Och JK - ge oss en klackledare!! Please!!
Vilket underbart inlägg....

Det enda som höll klass idag var klacken, jag förstår inte när folk gnäller på klacken, vakna, tror ni att det ska vara "derbyklack" varje kväll?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag blev riktigt positivt överraskad över att vi hade över 5000 pers idag. Mer än så kan vi aldrig kräva i Allsvenskan och med dessa prestationer. Att dessutom klacken också var full är ju kanon.
Expert.
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Ok, fortsätt blunda och tro att vi har sveriges bästa klack och sittplats!
Det har vi inte haft sedan 09/10!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hockeyhjärta skrev:Ok, fortsätt blunda och tro att vi har sveriges bästa klack och sittplats!
Det hade vi visst 10/11 och 11/12. Det är orimligt att tro att vi ska ha det i år.

Publiksifforna och stämningen lär garanterat blir sämre om några månader. Så vänj dig.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:Jag blev riktigt positivt överraskad över att vi hade över 5000 pers idag. Mer än så kan vi aldrig kräva i Allsvenskan och med dessa prestationer. Att dessutom klacken också var full är ju kanon.
Var det vekligen mer än 5000 på DIF lätarennidag
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:Jag blev riktigt positivt överraskad över att vi hade över 5000 pers idag. Mer än så kan vi aldrig kräva i Allsvenskan och med dessa prestationer. Att dessutom klacken också var full är ju kanon.
Var det vekligen mer än 5000 på DIF lätarennidag
Njae, men mer än 5000 sålda. Får väl gå efter siffrorna vi redovisar.
Expert.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

SirDIFalot skrev:
Hockeyhjärta skrev:Ok, fortsätt blunda och tro att vi har sveriges bästa klack och sittplats!
Det hade vi visst 10/11 och 11/12. Det är orimligt att tro att vi ska ha det i år.

Publiksifforna och stämningen lär garanterat blir sämre om några månader. Så vänj dig.
Kanske vi hade minst dålig?

10/11 skulle jag säga höll högre klass än förra säsongen, var på rätt många matcher ändå för att "bo utsocknes". Men ta bara derbymatcherna, jäkligt klent tryck även i dom ibland och man är nästan förvånad att inte klacken har dragit "Tjocka, Feta, sittplats".

Finalspelet mot HV, var väl senast det var bra drag på sittplats?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Henke_F skrev:
SirDIFalot skrev:

Kanske vi hade minst dålig?

10/11 skulle jag säga höll högre klass än förra säsongen, var på rätt många matcher ändå för att "bo utsocknes". Men ta bara derbymatcherna, jäkligt klent tryck även i dom ibland och man är nästan förvånad att inte klacken har dragit "Tjocka, Feta, sittplats".

Finalspelet mot HV, var väl senast det var bra drag på sittplats?
Med DIF-mått mätt kanske. Men med average-ES mått mätt så har vi varit bäst. Överlägset. Och det var ju ändå det som diskuterades. Men visst kan vi fan så mycket bättre.
Expert.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

När man ändå är lite kritisk så måste jag även ta upp det där med att klacken buar ut bortaknattar.

Sånt är jäkligt lågt, det är ju småbarn som är på isen för fan!
Spar på hatkänslorna tills seniorerna skrinnar ut.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Henke_F skrev:När man ändå är lite kritisk så måste jag även ta upp det där med att klacken buar ut bortaknattar.

Knattarna får agera Mourinho åt deras lag alltså! Taktiskt smart av motståndarna.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Henke_F skrev:När man ändå är lite kritisk så måste jag även ta upp det där med att klacken buar ut bortaknattar.

Haha, håller med. Man ska vara snäll och barmhärtig mot barn, även de som gör fel beslut i tidig ålder.

Min policy för agerande vid plattmacher är ganska enkel: Skitmatch för att spelarna inte verkar bry sig eller gå in i närkamper -- ja då visar jag mitt missnöje ljudligt. Skitmatcher för att passar studsar lite fel, det stressas eller bara inte fungerar -- då gör jag det inte.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Carlovic

Inlägg av Carlovic »

Ok kanske inte världens smartaste att bua efter en förlust. Jag kunde dock inte låta bli denna gång. 2 lagstraff, ibland ville vi spela med 4 spelare på plan ibland 6. Vi ägnar otroligt mycket tid bakom vårt eget mål, vi går inte in i dueller. Förlorar alla tekningar, all powerplay spelas i vår egna zon.

Är det någon gång man ska bua är det nu i början innan det är för sent. Bra att vi buar åt att dem tar burskydd, vi ägnar fan mest tid i allsvenskan bakom eget mål.

Sedan undrar jag vad för anledning man har att hylla laget? Ska vi vara sarkastiska eller?

Dra inte igång ole ole ola i en sådan här match förövrigt.
Skriv svar