Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

isolerad skrev:Skönt att det är tyst som i graven när vi har fyra spelare under kontrakt..
Även om man inte kan presentera nya eller förlängda spelarkontrakt varje dag kan dom ju informera oss lite hur man funderar kring lagbygget, vilka spelartyper man vill få in,vilken typ av hockey man vill spela, vilka stora förändringar jämfört med förra säsongen man vill få in,hur juniorsatsningen kommer se ut osv. Challe borde väl kunna avsätta några minuter för att svåra på några av dessa grundläggande frågor.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Tessan »

Jerka skrev:
isolerad skrev:Skönt att det är tyst som i graven när vi har fyra spelare under kontrakt..
Varit inne på samma spår jag med. Att det förs förhandlingar är positivt, Men stressfaktorn börjar skjuta i höjden. Inte ens en förlängning eller ett nytt rykt sen fimpen signade och det var en vecka sen
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Morwin skrev:Säger bara kolla poängen visar allt vad man kan göra. Conny 50-60 poäng förra året. Tackar man nej till det vet ja inte ens om man tänker överhuvudtaget
Man kan inte bara gå på det som varit. Faktum är att han har en sjukdom och effekterna av det kan gå ut över laget och lagmoralen.

Så jag förstår att värvningen inte känns given för många, även om jag gärna ser honom i Djurgårdströjan nästa år, men går vi upp ska han inte med.
Schonis

Inlägg av Schonis »

Jerka skrev:
Morwin skrev:Säger bara kolla poängen visar allt vad man kan göra. Conny 50-60 poäng förra året. Tackar man nej till det vet ja inte ens om man tänker överhuvudtaget
Man kan inte bara gå på det som varit. Faktum är att han har en sjukdom och effekterna av det kan gå ut över laget och lagmoralen.

Så jag förstår att värvningen inte känns given för många, även om jag gärna ser honom i Djurgårdströjan nästa år, men går vi upp ska han inte med.
Det känns väl lite tidigt att börja spekulera i det nu? Det är en bedömning man får göra när ditt eventuella scenario är faktum.
JO15

Inlägg av JO15 »

Håller med att det måste börja hända nåt nu på spelarfronten så man kan börja längta till kommande säsong.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Någon som vet när Ölvestad bestämt sig?
Magnutz

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

XantE skrev:Någon som vet när Ölvestad bestämt sig?
Frågade en av tränarna igår. Han kunde inte svara på det. Förhandlingar pågår. Ingen lätt sits.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Frasse

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Frasse »

Magnutz skrev:
Frågade en av tränarna igår. Han kunde inte svara på det. Förhandlingar pågår. Ingen lätt sits.

Handlar om både vad Djurgården vill, vad Jimmy vill och vilka pengar som finns för att realisera det hela.
Samma sak gäller för samtliga omförhandlingar.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Känns just nu lite som att om en pusselbit faller på plats så faller flera efter. Om den första pusselbiten nu inte lyckas så kommer alla andra att försvinna. Jobbigt läge.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Frasse skrev:
Magnutz skrev:

Handlar om både vad Djurgården vill, vad Jimmy vill och vilka pengar som finns för att realisera det hela.
Vad säger dem olika parterna då?
Tycker det lät på Jimmy som han skulle vara med och spela upp oss?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äppelmos skrev:
Frasse skrev:
Magnutz skrev:

Vad säger dem olika parterna då?
Tycker det lät på Jimmy som han skulle vara med och spela upp oss?
Det är väl förmodligen vad han vill göra. Men bara för att det är så betyder det inte att allt med kontrakt löser sig direkt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Just i Jimmies fall är jag inte så orolig; det kommer lösa sig men det kan bli lite förhandlingar fram & tillbaka. Otto tror jag också kommer välja att stanna.

Mackan & DT mer tveksamt. Men vi får se...spännande tid framöver.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Just i Jimmies fall är jag inte så orolig; det kommer lösa sig men det kan bli lite förhandlingar fram & tillbaka. Otto tror jag också kommer välja att stanna.

Mackan & DT mer tveksamt. Men vi får se...spännande tid framöver
Jepp, känner riktigt hur det spritter & sprudlar av positiv energi.
Måste snart brista ut i ett spontant, -Oooh va härligt

Annars tror du nog rätt, om "de äldre".
Otto & Jimmie kan nog inte göra nåt annat än att krita på för spel även i lägre seriesystem.
Övriga lämnar troligen vraket...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jaha!

Inlägg av Jaha! »

JiWe skrev:
jospi skrev:http://alltomssk.webblogg.se/2012/april ... bryts.html

Har några andra lag hört av sig till dig?

- Japp!

Vilka?

- Elitserielag bara.

HAHAHAAHAHAH!
Old news om du backar lite i tråden. Men i vilket fall som helst skulle det inte förvåna mig det minsta om han kommer fylla en roll och prestera bra hockey i elitserien. Eller rent av i vilken klubb som helst förutom vår.

Carlsson pytsar säkert in 15+ i ev ny klubb dessutom

Apropå Bäcklin. Var det inte någon som skrev tidigare (Jaha möjligen?) att han lockades till oss för en utlovad satsning mot ett guld. Låter ju rätt komiskt nu i och för sig. Men om nu Brynäs skärper till sig får han ju ett guld direkt och kanske kan det bli en ännu större utmaning att bygga från allsvenskan och uppåt?
Jo det var jag som skrev det =) Och ja, det är rätt komiskt nu och det är därför jag undrar om han fortfarande kommer. Han vill ta ett steg i karriären och bli helt ansvarig för isträningen vilket han inte är i Brynäs idag. Men han vill även träna på så hög nivå som möjligt och där passar ju inte allsvenskan in. Förhoppningsvis ser han utmaningen i att föra upp DIF i ES och väl där kan ju den här satsningen han blivit lovad börja. Frågan är om vi fortfarande har ekonomin att ha honom i laget? Jag antar att vi tänkt ge honom rätt bra lön. Det är som sagt några frågetecken kring detta nu när vi åkte ur ES och det vore ju skoj om DIF kunde gå ut med hur det ligger till.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Bremberg på twitter:

@fbremberg: @Fimpen20 tja kul kampanj! Det värmer att läsa alla Djurgårdares inlägg, upp till Dif att ordna det år er. Hoppas vi syns på hovet! #Dif
2014-04-07, vad hände?
Låst