DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Händer detta så hoppas jag att DIF tackar nej. Upp ska man, oavsett vad, på sportsliga premisser. Inte genom en förfrågan.

Handlar detta sen om att man kommer stänga SHL så är det en annan sak. För i så fall bygger inte längre SHL på det framgångarna på isen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Klart att vi inte ska tacka nej till en sådan förfrågan, ingen skulle göra det. För konkursen ligger nog ganska nära.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Är jävligt tudelad till det förslaget. Jag vill likt alla andra att vi ska ta oss upp på sportsligt sätt. Men om vi inte gör det (tar oss upp för egen maskin, alltså) och de nästintill kommer stänga serien för att det ska bli svårare att ramla ur SHL, då kommer vi aldrig mer komma upp. Känns också som konkursen är rätt nära med några säsonger till.
Sen har vi inget DIF hockey mer.

SHL är fullkomligt desperata efter publik och både DIF och Malmö har ju högre snitt än de flesta SHL-lagen, så det är ju inte konstigt att de väljer de två lagen.
Men det luktar jäkligt illa.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om det blir hart när omöjligt att komma in i SHL måste vi få en friplats.
Men om det finns en sportmössa att komma in på sportsliga grunder och vi hade samma förutsättningar ekonomiskt och träningsmässigt som andra lag, så är det förstås den vägen vi går.
Men att se DIF som en framtida plantskola till SHLs Stockholmslag från Solna skulle jag inte överleva.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

minalman skrev: Men att se DIF som en framtida plantskola till SHLs Stockholmslag från Solna skulle jag inte överleva.
Det är nog inga problem däremot till andra elitserieklubbar.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

android skrev:
minalman skrev: Men att se DIF som en framtida plantskola till SHLs Stockholmslag från Solna skulle jag inte överleva.
Jag skulle nog sluta gå på hockey om vägen till SHL blev stängd. Och vi inte var med.

Undrar hur många som har ett favoritlag i NHL som reflekterar över hur de lagen tog sig in i den serien...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

minalman skrev:
android skrev:
Jag skulle nog sluta gå på hockey om vägen till SHL blev stängd. Och vi inte var med.

Undrar hur många som har ett favoritlag i NHL som reflekterar över hur de lagen tog sig in i den serien...
Dom började nog heja på ett annat lag i samma stad. Finns ett för dig också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jepe skrev:Händer detta så hoppas jag att DIF tackar nej. Upp ska man, oavsett vad, på sportsliga premisser. Inte genom en förfrågan.

Handlar detta sen om att man kommer stänga SHL så är det en annan sak. För i så fall bygger inte längre SHL på det framgångarna på isen.
Hela poängen är ju att i praktiken stänga SHL. Genom att sista lag möter första lag i allsvenskan, i en serie bäst av sju, så ska det ju till smärre mirakel om det allsvenska laget ska gå segrande ur striden.

Om det blir så, och vi får en inbjudan, så är ett "ja tack" det enda svaret som är rimligt, oavsett hur fel det än känns. Att stanna i en serie i förfall (som kommer tappa allt i intresse om det blir en förändringen som många klubbchefer önskat) vore förödande och i praktiken omedelbar konkurs som följd.

Nu tror jag inte att detta kommer bli av, och jag är starkt emot en förändring av seriesystemen på det här sättet, men om det blir verklighet är SHL eller konkurs de två enda alternativen. Finns alltså bara ett alternativ.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

android skrev:
minalman skrev:
android skrev:

Dom började nog heja på ett annat lag i samma stad. Finns ett för dig också.
"Stockholm Vikings"?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Salas skrev:
Nu tror jag inte att detta kommer bli av, och jag är starkt emot en förändring av seriesystemen på det här sättet, men om det blir verklighet är SHL eller konkurs de två enda alternativen. Finns alltså bara ett alternativ.
KHL är också tänkbart i så fall, tycker jag.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

minalman skrev:KHL är också tänkbart i så fall, tycker jag.
Inte för mig dock. Går vi med i KHL kommer jag sluta följa hockeyn.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Jag missförstod Wikegård lite igår :roll:

Varsågoda:
Avskaffa tre mot tre.
Staten

Inlägg av Staten »

Det låter extremt osannolikt att något sådant är på gång men tycker ni, helt ärligt, att vi ska tacka nej till en gratisbiljett till SHL? Ska vi tacka nej och självdö här nere i hockeyallsvenskan? Ni säger ju själva att det kommer dröja många år innan/om vi går upp igen pga press och publiktryck och allt.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:Jag missförstod Wikegård lite igår :roll:

Varsågoda:
Haha, var ju direkt efter jul vi skulle få komma upp. ;)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Haha jag tänkte väl!
Men jag har inte hört nånting om att Träningsanläggningar till både oss och AIK är bestämt, hörde att det surrades om de. Men när blev de bestämt? Borde ju ha stått på hemsidan också.

Mitt tips: De tar upp 2-4 lag till till SHL och låter sista lag möta vinnaren i AS - då är jag på till 100% ... om detta sker efter att vi är uppe ;)
Skriv svar