Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
SegisRitterwand skrev:Ekman nu helt klar för Khimik.

______
Någon som har mer koll på Toni Mäkiaho än det som står på EP?.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5943
- Remy Lebeau
"Nils Ekman was born March 11, 1983 in the Swedish capital of Stockholm."Crashmash skrev:Så var då Nils Ekman helt klar för Ryssland.
Fin koll de har..
-
- Blåränderna går aldrig ur
stolpskott skrev:Bara jag som blir så Jäkla sur på Ryssj*vlarna? Det som är det riktiga hatsuget är att vi nästan hade honom. Men något måste alltid vara emot oss känns det som.![]()
Surt surt surt...
håller me dig där
men tragiskt nog så dagens hockeyspelare lirar bara för pengar. Tråkigt nog så är de väl så även i det här läget.
tror serriöst inte att det finns någon spleare som väljer klubb me hjärtat utan spelar för pengar pengar och åter pengar
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Varför sur på ryssarna, var sur på Nisse om du ska ha någon att vara sur på.stolpskott skrev:Bara jag som blir så Jäkla sur på Ryssj*vlarna? Det som är det riktiga hatsuget är att vi nästan hade honom. Men något måste alltid vara emot oss känns det som.
Det var väl ingen som tvingade honom att skriva på? Hade han velat signa med oss, så hade han väl gjort det?
Varför vara sur på Nisse - om 14 miljoner netto är sant är det bara lycka honom till och önska att han köper delar av DIF för 10 miljoner och spelar gratis resten av sin karriär för att skydda sin investering!Bautabröl skrev:Varför sur på ryssarna, var sur på Nisse om du ska ha någon att vara sur på.stolpskott skrev:Bara jag som blir så Jäkla sur på Ryssj*vlarna? Det som är det riktiga hatsuget är att vi nästan hade honom. Men något måste alltid vara emot oss känns det som.
Det var väl ingen som tvingade honom att skriva på? Hade han velat signa med oss, så hade han väl gjort det?
Jag skrev att om man ska vara sur på någon av parterna, så ska man VÄL vara sur på den som hade att göra valet mellan DIF och ryssarna, inte att vi SKA vara det.Östgöten skrev:Varför vara sur på Nisse...
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-08-12 18:36:25, redigerad totalt 1 gånger.
-
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
På tisdag är det äntligen dags för hockeysäsongen att dra igång på allvar. I alla fall om man är intresserad av både J20 och Nordic Trophy.
Det ska bli riktigt jäkla intressant att följa, mycket för att jag hoppas att laget redan nu visar att många här inne kommer få fel om laget. Tränarna säger hela tiden att de ersatt de spelare vi "förlorat" med bättre spelare. Daniel Fernholm är ersatt med två stycken grymt bra backar. Printz med den underbara fysiken och Frylén som kan om han bara vill och har bättre medspelare än vad han hade i Malmö.
Dock vill jag påminna om att laget är viktigare än jaget, det vill säga att vi inte kan förlita oss på enskilda spelare. Det var misstaget i mörka november förra säsongen när TJ försvann i skada.
Nåväl, jag skriver detta för att rikta in samtalsämnet i denna tråd på någonting helt annat... Nämligen det lag vi har att ställa upp med och inte eventuella nyförvärv. DIF jagar en forward, det räcker. Vem? Det återstår nog att se...
Ses på Södra i morgon! Krossa Bajen nu... Snälla!
Det ska bli riktigt jäkla intressant att följa, mycket för att jag hoppas att laget redan nu visar att många här inne kommer få fel om laget. Tränarna säger hela tiden att de ersatt de spelare vi "förlorat" med bättre spelare. Daniel Fernholm är ersatt med två stycken grymt bra backar. Printz med den underbara fysiken och Frylén som kan om han bara vill och har bättre medspelare än vad han hade i Malmö.
Dock vill jag påminna om att laget är viktigare än jaget, det vill säga att vi inte kan förlita oss på enskilda spelare. Det var misstaget i mörka november förra säsongen när TJ försvann i skada.
Nåväl, jag skriver detta för att rikta in samtalsämnet i denna tråd på någonting helt annat... Nämligen det lag vi har att ställa upp med och inte eventuella nyförvärv. DIF jagar en forward, det räcker. Vem? Det återstår nog att se...
Ses på Södra i morgon! Krossa Bajen nu... Snälla!
-