Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Ekman nu helt klar för Khimik.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Ritterwand skrev:Ekman nu helt klar för Khimik.
Segis ;)

______

Någon som har mer koll på Toni Mäkiaho än det som står på EP?.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5943
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

"Nils Ekman was born March 11, 1983 in the Swedish capital of Stockholm."

Fin koll de har..
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Bara jag som blir så Jäkla sur på Ryssj*vlarna? Det som är det riktiga hatsuget är att vi nästan hade honom. Men något måste alltid vara emot oss känns det som. :?

Surt surt surt...
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

stolpskott skrev:Bara jag som blir så Jäkla sur på Ryssj*vlarna? Det som är det riktiga hatsuget är att vi nästan hade honom. Men något måste alltid vara emot oss känns det som. :?

Surt surt surt...

håller me dig där
men tragiskt nog så dagens hockeyspelare lirar bara för pengar. Tråkigt nog så är de väl så även i det här läget.
tror serriöst inte att det finns någon spleare som väljer klubb me hjärtat utan spelar för pengar pengar och åter pengar
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

stolpskott skrev:Bara jag som blir så Jäkla sur på Ryssj*vlarna? Det som är det riktiga hatsuget är att vi nästan hade honom. Men något måste alltid vara emot oss känns det som.
Varför sur på ryssarna, var sur på Nisse om du ska ha någon att vara sur på.

Det var väl ingen som tvingade honom att skriva på? Hade han velat signa med oss, så hade han väl gjort det?
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Bautabröl skrev:
stolpskott skrev:Bara jag som blir så Jäkla sur på Ryssj*vlarna? Det som är det riktiga hatsuget är att vi nästan hade honom. Men något måste alltid vara emot oss känns det som.
Varför sur på ryssarna, var sur på Nisse om du ska ha någon att vara sur på.

Det var väl ingen som tvingade honom att skriva på? Hade han velat signa med oss, så hade han väl gjort det?
Varför vara sur på Nisse - om 14 miljoner netto är sant är det bara lycka honom till och önska att han köper delar av DIF för 10 miljoner och spelar gratis resten av sin karriär för att skydda sin investering!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Östgöten skrev:Varför vara sur på Nisse...
Jag skrev att om man ska vara sur på någon av parterna, så ska man VÄL vara sur på den som hade att göra valet mellan DIF och ryssarna, inte att vi SKA vara det.
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-08-12 18:36:25, redigerad totalt 1 gånger.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Det finns väll ingen i världen som avböjjer det där budet Nisse fick.

Bautabröl: Nu när vi var så nära för att få hit Ekman, så kommer Ryssland och lägger ett bud inte DIF kan matcha. Det är det, allting kommer emot oss tillslut, antingen det ena eller det andra.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

stolpskott skrev:Det är det, allting kommer emot oss tillslut, antingen det ena eller det andra.
Jorå! Jag förstår vad du menar. Det är lagen om alltings j*vlighet.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

nu tycker jag att nisse kan ge oss 4.5 mille så vi kommer ur krisen ;)
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

Mans91 skrev:nu tycker jag att nisse kan ge oss 4.5 mille så vi kommer ur krisen ;)
nisse? jag tänker på sudden , Vafan är de för fel på han? han tjänar endå mycke mer än nissa
Kojak

Inlägg av Kojak »

På tisdag är det äntligen dags för hockeysäsongen att dra igång på allvar. I alla fall om man är intresserad av både J20 och Nordic Trophy.

Det ska bli riktigt jäkla intressant att följa, mycket för att jag hoppas att laget redan nu visar att många här inne kommer få fel om laget. Tränarna säger hela tiden att de ersatt de spelare vi "förlorat" med bättre spelare. Daniel Fernholm är ersatt med två stycken grymt bra backar. Printz med den underbara fysiken och Frylén som kan om han bara vill och har bättre medspelare än vad han hade i Malmö.

Dock vill jag påminna om att laget är viktigare än jaget, det vill säga att vi inte kan förlita oss på enskilda spelare. Det var misstaget i mörka november förra säsongen när TJ försvann i skada.

Nåväl, jag skriver detta för att rikta in samtalsämnet i denna tråd på någonting helt annat... Nämligen det lag vi har att ställa upp med och inte eventuella nyförvärv. DIF jagar en forward, det räcker. Vem? Det återstår nog att se...

Ses på Södra i morgon! Krossa Bajen nu... Snälla!
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Det jag blir lite fundersam över.... vem är det som sagt att det ska in en spelare till i anfallet??
jag är lite sugen på en finne.....typ i samma poängproduktion som:
Toni Koivisto
Teemu Laine

annars e jag jävligt sugen på att starta en insammling för att få hit någn som:
Mikko Koivu
Niko Kapanen

:P
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Har DIF någonsin haft en finne som varit bra?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar