SHL 25/26 Rögle - Djurgårdens IF 29/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Inlägg av SkallePer »

Praetori skrev: 2026-01-29 22:19:52
SkallePer skrev: 2026-01-29 22:16:46 Vad säger ni om spelet idag.?

Tycker vi stänger ner Rögle bra i stora delar. Släpper inte till så enormt mycket som vi brukar.
Och det räcker med 5 skott på mål/perre.. Att vi gör 3 mål på det är bra, men flyt.

Viggo är så jäkla bra. Tydligt vår mest kompletta center just nu. Gallerpojken.
Tycker vi kan ta andra med oss. Övriga är bara att begrava. Ingen vits att älta det som var dåligt. Som sagt. Andra perioden finns det highlights. Resten behöver vi inte älta kring.
Ligger mycket I det. Vi vet att melodin framåt för att hängs kvar kommer vara Hellberg och låt oss säga hög skottprocent för att vara lite bussiga
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Janzoo »

Tycker att man, förutom delar av tredje, gör en riktigt bra match sett till förutsättningarna. Det fanns en helt annan kyla i egen zon, ett rappare och relativt fungerade passningsspel och ett helt annat tänk i offensiv zon som gör att man inte tappar varenda puck. Fram tills powerbreaket i tredje blir jag nästan imponerad.

När man bedömer en insats måste man titta på förutsättningarna. Tycker man inte att det här var en bra match så tycker man inte heller att det är en grej när ens barn tar sina första steg. Föga imponerande din lilla snorvalp, det finns miljarder av människor som kan springa. Men sett till förutsättningarna så är det alltid imponerande när en unge tar sina första steg. Eller så förväntar man sig NHL-nivå varje dag från ett SHL-lag med HA-kvalitet innan man säger att något är bra, vad fan vet jag.
Senast redigerad av Janzoo den 2026-01-29 22:29:38, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Babek skrev: 2026-01-29 22:06:45 Nu har vi på 2 senaste matcherna släppt till 47 skott mot mål. 1 färre än hela matchen mot Brynäs. Tycker vi börjar få tillbaka lite av försvarsspelet som vi hade strax innan svackan. Ligga tajt och effektiva omställningar. Det funkar när vi väl är påkopplade mentalt och orkar lägga ner jobbet.
Skönt som fan! Behövs en till sån här insats på lördag nu, framförallt när Marmen lär stå.
Jag vill verkligen inte rota i det men Hellberg är grym.
Vi kan snacka avancerad statistik efter säsongen. HD/MD/LD mm men vi är verkligen nykomlingar. Och det var inte smickrande förra säsongen heller men egentligen skiter jag i vilket så länge vi kan kriga oss undan kval. HDx är katastrof men det är bara le och se glad ut när vi tar 3p. 😁
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SkallePer

Inlägg av SkallePer »

Praetori skrev: 2026-01-29 22:27:12
Babek skrev: 2026-01-29 22:06:45 Nu har vi på 2 senaste matcherna släppt till 47 skott mot mål. 1 färre än hela matchen mot Brynäs. Tycker vi börjar få tillbaka lite av försvarsspelet som vi hade strax innan svackan. Ligga tajt och effektiva omställningar. Det funkar när vi väl är påkopplade mentalt och orkar lägga ner jobbet.
Skönt som fan! Behövs en till sån här insats på lördag nu, framförallt när Marmen lär stå.
Jag vill verkligen inte rota i det men Hellberg är grym.
Vi kan snacka avancerad statistik efter säsongen. HD/MD/LD mm men vi är verkligen nykomlingar. Och det var inte smickrande förra säsongen heller men egentligen skiter jag i vilket så länge vi kan kriga oss undan kval. HDx är katastrof men det är bara le och se glad ut när vi tar 3p. 😁
Hellberg är totalt befriand från stats i utvärdering.. Det är bara att se han spela och läsa kolumnen vunna matcher. Och han har verkligen VUNNIT matcherna åt oss
Utan honom tror jag alla är överens om att vi skulle ligga klart sist.

Hoppas han orkar mot Malmö. Men.han har stått 4-5 raka nu. Kan bli Marm...?
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Helvete vad sköna 3p!!!

Snälla Krüger var inte skadad
Rigge56

Inlägg av Rigge56 »

tadaa123 skrev: 2026-01-29 22:36:39 Helvete vad sköna 3p!!!

Enlogt HN är Josefsson borta restan av säsongen...
Babek

Inlägg av Babek »

#10 skrev: 2026-01-29 22:16:26
Dags att vinna första med marmen då.
Verkligen, 12 matcher och 0 vinster hittills med oss och Malmö. Har det någonsin hänt att att en målvakt med 10+ matcher torskar alla?

Sen tycker jag inte att Marmen varit dålig och i hans matcher ger vi oss iaf chansen att vinna tillskillnad mot Hugo. Men vi behöver vara ännu tajtare bakåt när Hellberg vilas. Marmen har inte riktigt den höjden att vinna matcher åt oss.
sirwilliam

Inlägg av sirwilliam »

Är det rätt att spela marmenlind mot sitt gamla lag?? Osäker på det då det är ganska färskt. Typ tränat mot han halva säsongen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Rigge56 skrev: 2026-01-29 22:41:27
tadaa123 skrev: 2026-01-29 22:36:39 Helvete vad sköna 3p!!!

Enlogt HN är Josefsson borta restan av säsongen...
Nån som vet vad det är för skada?
Estrid

Inlägg av Estrid »

Fem raka bortamatcher nu utan nollpoängare.
Babek

Inlägg av Babek »

Estrid skrev: 2026-01-29 23:24:55 Fem raka bortamatcher nu utan nollpoängare.
Inte bara det. Vi leder formtabellen på bortaplan senaste 5. Sen att vi ligger sist på 0 poäng hemma senaste 5 är en annan femma..
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

03:24 kvar i 3:e är pucken så solklart uppe i nätet att även kommentatorn blir förvånad. Tittar man om det i lugn och ro, så som en domare som inte är bajsnödig över att DIF behöver ta tre poäng bör se spelet, så är det helt fucking ofattbart att man inte blåser av där. Precis bredvid där den går upp står en huvuddomare och inte flyttar blicken en centimeter, men han tar dock pipan mot munnen. Förmodligen för att det är uppenbart för honom att den går upp i nätet, utan att han ens behöver se det. Inga andra domare syns i bild, men uppenbarligen säger någon av dem åt honom att inte blåsa, eftersom han är på väg att blåsa. Trots att resulttattavlan är i vägen så är det tydligt att pucken är i nätet.

Nu låter jag nästintill konspiratorisk, och jag är sällan en som grinar över att "X typ av utvisning drabbar bara DIF", men jag har nog aldrig varit med om att man låter spelet fortgå när pucken går i nätet..?! Det är i en situation där vi tydligt står på alla fyra och provar hela Rögle-lagets kukar upp i röven och behöver en avblåsning, men just där och då är den första gången man får uppleva att domarna som inte missade att pucken gick i nät, helt plötsligt "missade" att pucken gick i nät.
Babek

Inlägg av Babek »

Janzoo skrev: 2026-01-30 00:46:48 03:24 kvar i 3:e är pucken så solklart uppe i nätet att även kommentatorn blir förvånad. Tittar man om det i lugn och ro, så som en domare som inte är bajsnödig över att DIF behöver ta tre poäng bör se spelet, så är det helt fucking ofattbart att man inte blåser av där. Precis bredvid där den går upp står en huvuddomare och inte flyttar blicken en centimeter, men han tar dock pipan mot munnen. Förmodligen för att det är uppenbart för honom att den går upp i nätet, utan att han ens behöver se det. Inga andra domare syns i bild, men uppenbarligen säger någon av dem åt honom att inte blåsa, eftersom han är på väg att blåsa. Trots att resulttattavlan är i vägen så är det tydligt att pucken är i nätet.

Nu låter jag nästintill konspiratorisk, och jag är sällan en som grinar över att "X typ av utvisning drabbar bara DIF", men jag har nog aldrig varit med om att man låter spelet fortgå när pucken går i nätet..?! Det är i en situation där vi tydligt står på alla fyra och provar hela Rögle-lagets kukar upp i röven och behöver en avblåsning, men just där och då är den första gången man får uppleva att domarna som inte missade att pucken gick i nät, helt plötsligt "missade" att pucken gick i nät.
Man har ju blivit konspiratorisk för mindre..
Det är så många domslut senaste åren som är helt åt helvete att man knappt kan tro något annat.
För hockeyintresset i Sverige blir ju starkare desto bättre det går för oss. Märkligt att då ha någon agenda mot oss lsf.
Skriv svar