Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Robbex

Inlägg av Robbex »

Det är något som inte stämmer i truppen. Varför får inte Brodda istid? Varför har Grewe slutat spelat fysiskt?
Varför tar man aldrig TO för att väcka laget, utan man låter det bara rinna iväg. Vi har sjukt många spelare som går in i top 6 i dom flesta shl lag, men ingen gör något när det blir mental kollaps, ingen träder fram och tar tag i det. Vi har 3 såll till tränare och ingen gör något.
Är kraven så pass låga att det inte spelar någon roll eller är det så att ingen spelare tror på detta?
Wiken gick ut och sa att det skulle bli förändring iår, att det inte är spelarna som ska styra utan det är tränarna som ska göra det och spelarna ska ha respekt för tränarna. Börjar nästan tro att detta är ett dåligt april skämt, för spelarna var mer påslagna förra året och kunde vända matcher och då var det spelarna själva som styrde enligt Wiken.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Robbex skrev: 2025-09-24 19:45:53 Det är något som inte stämmer i truppen. Varför får inte Brodda istid? Varför har Grewe slutat spelat fysiskt?
Varför tar man aldrig TO för att väcka laget, utan man låter det bara rinna iväg. Vi har sjukt många spelare som går in i top 6 i dom flesta shl lag, men ingen gör något när det blir mental kollaps, ingen träder fram och tar tag i det. Vi har 3 såll till tränare och ingen gör något.
Är kraven så pass låga att det inte spelar någon roll eller är det så att ingen spelare tror på detta?
Wiken gick ut och sa att det skulle bli förändring iår, att det inte är spelarna som ska styra utan det är tränarna som ska göra det och spelarna ska ha respekt för tränarna. Börjar nästan tro att detta är ett dåligt april skämt, för spelarna var mer påslagna förra året och kunde vända matcher och då var det spelarna själva som styrde enligt Wiken.
Så är det inte. Wikegård menar att DIF var spelarstyrt säsongen innan han anlände, alltså förrförra säsongen under KG. Något han ändrade på förra säsongen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
dlopajo

Inlägg av dlopajo »

Robbex skrev: 2025-09-24 19:45:53 Det är något som inte stämmer i truppen. Varför får inte Brodda istid?
Han fick väl ett byte mot LHC, mål i baken direkt. Och så var han åtminstone inne på 2-7 igår. Så han verkar lite otursförföljd just nu.

Men vet inte om det är fel i truppen, för det känns som oavsett vem man haft i truppen så skulle det läcka bakåt om man spelar som vi gör stundtals. Känns som att man helt saknar tänk och struktur i hemgångarna och försvarsspelet generellt. Vem ska egentligen ta vem/vilken yta? Två tiondels tvekan/ett litet felbeslut och tjong är det mål i baken. Så lite behövs på denna nivå.

Kolla vårt första backpar på 2-5 och 2-6 exempelvis. Men jag skriver för närvarande upp det på 'ej samspelta'-kontot då vi har sena anslutare, så det löser sig säkert. Men jävlar vad det luktat hönsgård ibland. Nöt in strukturen, titta inte puck så jävligt, spela rejält, spela klart, skym inte (egen) målvakt. Dvs det känns som vi går bet på rätt basic saker stundtals!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Robbex skrev: 2025-09-24 19:45:53 Det är något som inte stämmer i truppen. Varför får inte Brodda istid? Varför har Grewe slutat spelat fysiskt?
Vad gäller Grewe har han väl för det första inte slutat spela fysiskt och för det andra är han bättre än nånsin. Det är tredjekedjan som genomgående har varit bäst. Ifjol vid samma tidpunkt platsade han väl knappt i allsvenskan och i år är han en av våra bästa spelare i SHL.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Brodda har varit rätt så klappkass längre. han tände till lite i HAs slutspel i våras. skulle också se att han fick testa nån match å se lite om han kan tända till lite igen. han kommer nog få sin chans längre fram när skadorna kommer gissar jag

Grewe har vuxit upp och är fysisk med en tanke vilket jag tycker han gjort bra hitills. bästa forward första 4 matcherna enl mig

ja nån mer TO tycker jag också. sist kom det 3 lite väl snabba mål där i andra perioden från. Så dom tänkte nog "TO" i periodpaus. äta in nått mål i början på 3e å ta TO i slutet på 3e när man skulle ta ut målisen å jaga ikapp. Gick ju så där...

kvällens match mot Lule känner jag blir en lite "do or die" match. Begär inte vinst borta mot lule men begär att laget visar lite karaktär och studdsar tillbaka. lite fucking grit. lite kämpa för färgerna. inte bara lägga sig ner å dö och tycka synd om sig själv. så gör inte en järnkamin!

Fooorrrzzzaa!
Flawless

Inlägg av Flawless »

Fyra matcher spelade. Första matchen var vi rädda och period ett kan vi bortse från. Bra kämpat och att vinna där är starkt! Linköping bra men blir avvaktande när det börjar kännas klart. Växjö är bra, ville sett lite mer från oss. Debaklet i globen… dags att steppa upp och bevisa att det inte ska hända igen!!

Känner mig trygg med Hellberg.
Backarna.. tycker coach ska tydliggöra hierarkin och fördela istiden mer på toppen.
Forwards…tredjekedjan bäst! Heja Grewe!!

Orolig för två saker främst. Utan puck så behöver vi stoppa upp mer i mittzon!
Med puck måste vi våga hålla i den, mer puckinnehav, våga släppa folk nära för att ge mottagare lite större yta (sånt Dicken gjorde väldigt bra förra året)

Låt oss fortsatt stå bakom vårat lag och de spelare vi har här nu. Silly season är över, heja, stötta alltid oavsett! Laget behöver positiva vibbar!

Vad tycker ni. Är jag på något eller vad ser ni i spelet där coach bör lägga fokus?
DJUU1891

Inlägg av DJUU1891 »

En sak som jag började störa mig rejält på som jag tror nämndes i DIFpodden Från förra matchen var Cederqvist som tyckte att det var "Kul att spela på globen". När ett bortalag kommer till oss så ska det inte vara "Kul". Dom ska åka därifrån med 0 poäng och blåmärken.

Ont och möta Djurgårn!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

DJUU1891 skrev: 2025-09-25 10:14:20 En sak som jag började störa mig rejält på som jag tror nämndes i DIFpodden Från förra matchen var Cederqvist som tyckte att det var "Kul att spela på globen". När ett bortalag kommer till oss så ska det inte vara "Kul". Dom ska åka därifrån med 0 poäng och blåmärken.
Klart det är kul att spela på Nationalarenan med Sveriges bästa publik. Det blir alltid lika kul för motståndarna som för hemmapubliken.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Philly Flu

Inlägg av Philly Flu »

Flawless skrev: 2025-09-25 10:08:21
Forwards…tredjekedjan bäst! Heja Grewe!!
Tycker Weigel fick till det bra efter Jul med juniorerna. Grewe tar detta vidare nu i SHL.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Inlägg av Disciplinnämnden »

Mattias_87 skrev: 2025-09-25 10:19:26
DJUU1891 skrev: 2025-09-25 10:14:20 En sak som jag började störa mig rejält på som jag tror nämndes i DIFpodden Från förra matchen var Cederqvist som tyckte att det var "Kul att spela på globen". När ett bortalag kommer till oss så ska det inte vara "Kul". Dom ska åka därifrån med 0 poäng och blåmärken.
Klart det är kul att spela på Nationalarenan med Sveriges bästa publik. Det blir alltid lika kul för motståndarna som för hemmapubliken.
Snuttefiltssamhället är för tryggt fastän man läser om diverse gängrelaterat skit var dag. Bonn-supportrarna är inte tillräckligt rädd för att få en snyting för att dom går med fel halsduk/matchtröja och bortalagen kommer hit och myser av våran publikstämning.

Lite "management by fear" skulle nog behövas? Självklart utan att gå över gränsen, men lite rejält häcklande borde väl motståndarnas spelarbuss åtminstonde tas emot med!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Yllestrumpan var riktigt bra på försäsongen, nu är han helt osynlig.

Snörvlarn och Huden var bra första matcherna, börjar längta hem? Holland och Carey?

Jag skiter i om Thoresen kör med gipsade ljumskar, han hade behövts.
Säg den glädje som varar
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Lindström är en stor besvikelse hittills. Vad är han bra på? Syns knappt alls. Skulle vara en ledargestalt men nu är frågan om han ens platsar på 6 backar.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kan vi inte bara vaska hela den här sidan i tråden? 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
thelinho

Inlägg av thelinho »

På tal om kul.

Brynäs parkerar på 11:e plats med 5p på 5 spelade.

Myser!!!
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

thelinho skrev: 2025-09-25 21:51:31 På tal om kul.

Brynäs parkerar på 11:e plats med 5p på 5 spelade.

Myser!!!
Haha dom läcker verkligen i arslet. Kan bli en målrik match i Globen om några veckor mot just Brynäs.

Njuter ännu mer över att HV torskade femte raka ❤️
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar