Ja, fler snipers behövs som levererar hela vägen.Tobbis skrev: ↑2023-04-30 20:16:44Vill man verkligen behålla Liss? Man vill ju gärna att ens bästa målskytt inte går under isen och inte kan spela i de viktigaste matcherna av säsongen.. byter gärna ut honom mot en annan målgörare som är bra på grillorna också.Mattias_87 skrev: ↑2023-04-30 20:11:23Nix. Men här är AB gissning över nästa säsongs lag. Fetstil är rykten.
![]()
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Verkligen. Om ryktet stämmer med Anton Gradin så har han en riktigt fin säsong bakom sig: 27mål 10ass, skulle sitta fintBuford skrev: ↑2023-04-30 20:20:02Ja, fler snipers behövs som levererar hela vägen.Tobbis skrev: ↑2023-04-30 20:16:44Vill man verkligen behålla Liss? Man vill ju gärna att ens bästa målskytt inte går under isen och inte kan spela i de viktigaste matcherna av säsongen.. byter gärna ut honom mot en annan målgörare som är bra på grillorna också.Mattias_87 skrev: ↑2023-04-30 20:11:23Nix. Men här är AB gissning över nästa säsongs lag. Fetstil är rykten.
![]()
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Expert.
Yepp... Helt jävla otrolig, något måste fan göras, blir så förbannat trött på skadorna.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är inte sannolikt nej. Störst sannolikhet är väl att vi tappar Schilling och Norman. Vejdemo har jag också svårt att se hos oss. Brodin kommer ingen annan vilja ha.SirDIFalot skrev: ↑2023-04-30 20:23:40 Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Avskaffa tre mot tre.
De kanske skulle kunna tänka sig det, men kommer DIF ha råd med deras monsterlöner?SirDIFalot skrev: ↑2023-04-30 20:23:40 Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Schilling har väl flerårskontrakt med oss ??
Vi kommer att behöva bygga från grunden igen.
Vi har sämre förutsättningar än Brynäs, Aik, Mora och Björklöven nästa år.
Vill se att Walli kommer ändå.
Måste ju finnas nåt sorts hjärta hos någon annan än Kruger.
Vi har sämre förutsättningar än Brynäs, Aik, Mora och Björklöven nästa år.
Vill se att Walli kommer ändå.
Måste ju finnas nåt sorts hjärta hos någon annan än Kruger.
Ja Schilling tappar vi nog, säkert Elliott med.. däremot så har väl varken Norman eller Brodin (som du säger) inte direkt ökat deras marknadsvärde denna säsongen.Mattias_87 skrev: ↑2023-04-30 20:24:47Det är inte sannolikt nej. Störst sannolikhet är väl att vi tappar Schilling och Norman. Vejdemo har jag också svårt att se hos oss. Brodin kommer ingen annan vilja ha.SirDIFalot skrev: ↑2023-04-30 20:23:40 Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Aftonbladet har fel.
Ett sånt lag har vi inte råd med.
Hade varit bra om vi fått behålla lite folk så att man kan bygga nästa år.
Kimby eller liknande in tack.
Måste ha en spelare med visioner och egen spelidé.
Ett sånt lag har vi inte råd med.
Hade varit bra om vi fått behålla lite folk så att man kan bygga nästa år.
Kimby eller liknande in tack.
Måste ha en spelare med visioner och egen spelidé.
- Jim Morrison
Många kommer bli väldigt besvikna om dom tror att vi kommer ha kvar alla spelare som är ”för bra” för den här ligan egentligen. Vi kommer även tappa många spelare, även spelare man kanske inte tror att man ska tappa.
Jag vill endast ha kvar Garpen om vi byter ut våra assisterande, annars vill jag ha en ny huvudtränare. Helst Kimby. Tror det är viktigast oavsett.
Jag vill endast ha kvar Garpen om vi byter ut våra assisterande, annars vill jag ha en ny huvudtränare. Helst Kimby. Tror det är viktigast oavsett.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-04-30 20:40:55, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Måste omförhandla deras löner i så fall.Tobbis skrev: ↑2023-04-30 20:38:41Ja Schilling tappar vi nog, säkert Elliott med.. däremot så har väl varken Norman eller Brodin (som du säger) inte direkt ökat deras marknadsvärde denna säsongen.Mattias_87 skrev: ↑2023-04-30 20:24:47Det är inte sannolikt nej. Störst sannolikhet är väl att vi tappar Schilling och Norman. Vejdemo har jag också svårt att se hos oss. Brodin kommer ingen annan vilja ha.SirDIFalot skrev: ↑2023-04-30 20:23:40 Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Man kan nästan tänka att vi offrar nästa säsong för att bygga upp nåt bra inför år tre. Brynäs kommer vara en maskin.Jim Morrison skrev: ↑2023-04-30 20:40:14 Många kommer bli väldigt besvikna om dom tror att vi kommer ha kvar alla spelare som är ”för bra” för den här ligan egentligen. Vi kommer även tappa många spelare, även spelare man kanske inte tror att man ska tappa.
Är detta laget vi kommer ha så kommer jag jubla.Tobbis skrev: ↑2023-04-30 20:22:32Verkligen. Om ryktet stämmer med Anton Gradin så har han en riktigt fin säsong bakom sig: 27mål 10ass, skulle sitta fintBuford skrev: ↑2023-04-30 20:20:02Ja, fler snipers behövs som levererar hela vägen.Tobbis skrev: ↑2023-04-30 20:16:44Vill man verkligen behålla Liss? Man vill ju gärna att ens bästa målskytt inte går under isen och inte kan spela i de viktigaste matcherna av säsongen.. byter gärna ut honom mot en annan målgörare som är bra på grillorna också.Mattias_87 skrev: ↑2023-04-30 20:11:23Nix. Men här är AB gissning över nästa säsongs lag. Fetstil är rykten.
![]()