HA 22/23: AIK - Djurgårdens IF 2/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Bröllopsdag och annat satt i vägen för bortamatchen men hemmafighten, då ska jag vara där.

Jag är också sjukt stolt över de av er som var på plats. Ni var den sjätte utespelaren. Ni var hjärtat som pumpade ut det röda och som troligtvis gjorde att spelarna fortsatte trampa på fast det var spänt läge från sekund 1. Vansinnigt bra DIF.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Carlm94
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Carlm94 »

Gårdagen för mig blev tyvärr en tråkig upplevelse. Jag blev utslängd i sista periodpausen i korvkön för att jag var för full. Jag var inte alls särskilt berusad. Det var även helt omöjligt att föra en konversation med ordningsvakterna då de var väldigt aggressiva mot en. Jag orkade inte tjafsa emot igår då jag var allmänt trött bara.

Att missa avgörandet sög ordentligt, men det var väl värt det om DIF vann.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Carlm94 skrev: 2022-11-03 11:26:21 Gårdagen för mig blev tyvärr en tråkig upplevelse. Jag blev utslängd i sista periodpausen i korvkön för att jag var för full. Jag var inte alls särskilt berusad. Det var även helt omöjligt att föra en konversation med ordningsvakterna då de var väldigt aggressiva mot en. Jag orkade inte tjafsa emot igår då jag var allmänt trött bara.

Trist :/ Ska man bli avvisad för fylla ska man ju vara rejält smetad.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Carlm94
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Carlm94 »

Magnutz skrev: 2022-11-03 11:41:03 [quote=Carlm94 post_id=512485 time=<a href="tel:1667471181">1667471181</a> user_id=34732]
Gårdagen för mig blev tyvärr en tråkig upplevelse. Jag blev utslängd i sista periodpausen i korvkön för att jag var för full. Jag var inte alls särskilt berusad. Det var även helt omöjligt att föra en konversation med ordningsvakterna då de var väldigt aggressiva mot en. Jag orkade inte tjafsa emot igår då jag var allmänt trött bara.

Trist :/ Ska man bli avvisad för fylla ska man ju vara rejält smetad.
[/quote]

Lite det jag känner också, fine om det är Stureplan och man har sin livs fylla. Men på hockey salongsberusad? Jag hade bara druckit fyra öl varav den senaste var ungefär tre timmar innan jag blev utslängd. Jag var ganska nöjd för kvällen på den fronten.
GoseeDIF

Inlägg av GoseeDIF »

Var tvungen att se om delar, jklar vad klacken äger inledningen av matchen, fullt av flaggor och chockar hemmapubliken👍 Vid 19:10 på matchklockan hörs ett försiktigt "tjalala" från hemmaklacken😂😂😂
Kanske offtopic men värmer att höra(och se).
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Klacken, Klasen och Odelius var grymma igår.

Sedan var ju favoritspelaren Söderlund bra som vanligt.

Kul att också se många raka fina uppspel. Mindre kladdande och mera distinkt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Mattias_87 skrev: 2022-11-02 22:12:06
Hillberry blue skrev: 2022-11-02 22:11:12 Och, märk väl, inga bengaler, knallskott eller annat skit. Så ska det va 😊
Missade du verkligen bengalen i början?
Såg den nu, i efterhand 😬
GoseeDIF

Inlägg av GoseeDIF »

Kändes tomt efter derbyt, trots segern idag/igår mot Västervik så jag surfade runt lite på dif och råkade se "Swedish Ultras" filmning av matchen men sen även derbyt mot aik i fotboll.

Mycket beklämmande en del av det jag såg och jag tar omedelbart tillbaka mina tidigare oreserverade hyllningar till klacken.

Det finns en klick svartklädda personer, både i hockey och fotbollsklacken, som uppträder precis som deltagarna i arab/muslim kravallerna i påskas. Sorgligt att se. Man anfaller på ett extremt fegt sätt i grupp mot underlägsna antal(ordningsvakter), så fort man vädrar fara(polis) skingras man som apor. Nu gick det inte att se allt men på speakern lät det som man t.o.m gick till anfall mot sittplats. Fyfan va fegt, kan inte smälta att det är Djurgårdsklacken som beter sig såhär...
Blev lite upprörd över bilderna, överdriver jag eller är jag bara lyckligt omedveten om skiten som försiggår? ... och ja, jag tog nån Falcon därav lite sent inlägg...
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Skriv svar