Säsongen 19/20
- Lee Harvey Oswald
Re: Säsongen 19/20
Ja, skönt, två givna trepoängare i rad nu!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nuvarande trupp ska vara jävligt glada om dom slipper nedflyttning! För jisses va det märks nu att det e allsvensk nivå på 9/10 spelare. Finns inte en chans att detta lag tar sig till slutspel. Ett gäng veklingar!!
Den som lever får se. Plattmatcher i Oktober-November av DIF hockey känns ju dock numera nästan lika givet som att man måste dra på vinterdäcken på bilen och borde kanske inte komma som någon överraskning.gaspo skrev:Nuvarande trupp ska vara jävligt glada om dom slipper nedflyttning! För jisses va det märks nu att det e allsvensk nivå på 9/10 spelare. Finns inte en chans att detta lag tar sig till slutspel. Ett gäng veklingar!!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Har kollat igenom matchen igen nu på CMore. Skönt självskadebeteende en tisdag.
Upplevde spelet live betydligt värre än vad det såg ut på TVn.
Jag är jävligt trygg i att ha Robert som tränare känner jag ändå. Resan den killen har gjort från att han tog över oss till det han är idag är en grym resa.
Det är inte Robban som förlorar varje närkamp. När han pratar på PKn och i intervjun efter matchen känns han som en ledare jag skulle personligen kunna tänka mig att ha som chef. Driven och vill mycket, blir frustrerad givetvis när det inte går enligt planen man satt upp.
Att Joakim Eriksson går in i omklädningsrummet i period 2 tycker jag minst sagt är förjävligt. Vad ska han in där för? Oavsett om Robban säger att det var i samförstånd så rycker han undan mattan för Robert och respekten från spelarna.
Tänk dig själv att du är chef över en grupp och din VD går in över ditt huvud. Mindre sånt.
Men på plussidan var det en väldigt bra intervju med Jocke i första periodpausen. Helt klart sevärd.
Jag är jävligt trygg i att ha Robert som tränare känner jag ändå. Resan den killen har gjort från att han tog över oss till det han är idag är en grym resa.
Det är inte Robban som förlorar varje närkamp. När han pratar på PKn och i intervjun efter matchen känns han som en ledare jag skulle personligen kunna tänka mig att ha som chef. Driven och vill mycket, blir frustrerad givetvis när det inte går enligt planen man satt upp.
Att Joakim Eriksson går in i omklädningsrummet i period 2 tycker jag minst sagt är förjävligt. Vad ska han in där för? Oavsett om Robban säger att det var i samförstånd så rycker han undan mattan för Robert och respekten från spelarna.
Tänk dig själv att du är chef över en grupp och din VD går in över ditt huvud. Mindre sånt.
Men på plussidan var det en väldigt bra intervju med Jocke i första periodpausen. Helt klart sevärd.
DIF!
-
- Säsongskort: Ja
Det var bra att Jocke skällde då vissa spelare inga namn nämnda tror att dom är världsklass och kan åka omkring på en grilla och peta lite förstrött med klubban som en tandpetare
Ceterum censeo Solna esse delendam
Tycker det var på tiden att han gjorde så. Han gav tränarna en uppläxning med vilket är bra. Jag har respekt och förtroende för Robert, men bemström och Musse not so much!Daniel942 skrev:Har kollat igenom matchen igen nu på CMore. Skönt självskadebeteende en tisdag.
-
Håller helt med, gillar också robban och tycker han verkar vara en jävligt vass tränare (bortsett från intervjuer, där är han underlig) så det kändes bra när det kom fram i en intervju med jocke i aftonbladet idag att det var i samförstånd med robban och att ta hårtorken från hans axlar för att försöka få fram allvaret. Men alla andra förtjänade en skopa.williams skrev:Tycker det var på tiden att han gjorde så. Han gav tränarna en uppläxning med vilket är bra. Jag har respekt och förtroende för Robert, men bemström och Musse not so much!Daniel942 skrev:Har kollat igenom matchen igen nu på CMore. Skönt självskadebeteende en tisdag.
Jag tycker verkligen inte att Jockes utskällning behöver vara något negativt. Händer det på veckobasis, visst. Nu var det dock en engångsföreteelse och det kan ju vara så enkelt att spelarna har en större respekt för Jocke än för Robban, säger inte att dom inte har respekt för Robban, och därför kan reagera positivt på detta. Framförallt om det är samma andemening som Robban försökt och förmedla, vilket jag förutsätter.
Skulle min VD komma och skälla på mig efter en lång rad av dåliga beslut är inte min första tanke ”fan nu har jag ingen respekt för min närmsta chef”. Jag förstår faktiskt inte kopplingen alls.
Skulle min VD komma och skälla på mig efter en lång rad av dåliga beslut är inte min första tanke ”fan nu har jag ingen respekt för min närmsta chef”. Jag förstår faktiskt inte kopplingen alls.
Tycker det va bra gjort av Jocke igår! Nu kan han väll sätta igång o röja på spelarmarknaden också. För DIF håller inte denna säsong tyvärr. Vi e inte mycket bättre!
Det upplevdes betydligt värre på plats än på TV ja. Det brukar vara tvärtom. Första perioden var nästan ok från vår sida (utöver kass PP).Daniel942 skrev:Har kollat igenom matchen igen nu på CMore. Skönt självskadebeteende en tisdag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Jeppe avstängd 2 matcher för sin danska skalle
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säger inget om det.Detblir3poäng skrev:Jeppe avstängd 2 matcher för sin danska skalle
Men att Högga klarade sig med 2 minuter säger det mesta om att SHL har en del att jobba med.
Ser man till skaderisk är ju Jeppes mer ett symboliskt dåligt agerande medan Höggas agerande däremot är både fulare och mer vårdslöst om ni frågar mig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Absolut. Shl har tappat greppet helt tycker jag, så inkonsekventa och luddiga i allt som dom gör. Tex, när linköping möte brynäs och 2 spelare där tar en lite mer regelrätt fight fast behåller hanskarna på. Efter några taskiga rallarsvingar så tackar dom för sig, ingen skadad, men ändå blir det matchstraff PLUS 2 macher avstängning för båda två. Ändå är det en sak som dom flesta i alla fans uppskattar. Sånt kan gör mig tokig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Säger inget om det.Detblir3poäng skrev:Jeppe avstängd 2 matcher för sin danska skalle
Men att Högga klarade sig med 2 minuter säger det mesta om att SHL har en del att jobba med.
Ser man till skaderisk är ju Jeppes mer ett symboliskt dåligt agerande medan Höggas agerande däremot är både fulare och mer vårdslöst om ni frågar mig.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, gissar att det blir så då de följer sina skrivna regler strikt. Då klarar sig Högström eftersom "han slår ett slag med handsken på".Detblir3poäng skrev:Absolut. Shl har tappat greppet helt tycker jag, så inkonsekventa och luddiga i allt som dom gör. Tex, när linköping möte brynäs och 2 spelare där tar en lite mer regelrätt fight fast behåller hanskarna på. Efter några taskiga rallarsvingar så tackar dom för sig, ingen skadad, men ändå blir det matchstraff PLUS 2 macher avstängning för båda två. Ändå är det en sak som dom flesta i alla fans uppskattar. Sånt kan gör mig tokig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Säger inget om det.Detblir3poäng skrev:Jeppe avstängd 2 matcher för sin danska skalle
Men det är ju skillnad på slag och slag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Någon börjar veva mot båset och fick en smocka. Buhu.BOMBOM BOUCHARD skrev: Men att Högga klarade sig med 2 minuter säger det mesta om att SHL har en del att jobba med.
Jag förespråkar inte slagsmål men det blir garanterat ett mer intressant möte nästa gången lagen möts tack vare att Högga stod på sig.