Fast varför skulle dina exempel, eller för den delen andra spelare, inte kunna återkomma? Linus hade inte ens förstaspade i allsvenskan och det blev ett jävla gnällande på honom efteråt när vi valde en annan väg. Holm ville själv ha ett miljöombyte, Bernhardt platsade knappt och Davidsson verkar väl om man ska tro spekulationerna hellre gå för en lovad roll i Växjö. Bortsett bitterfittan Söderström så ser jag inte att någon av dem inte kan bli hemvändare längre fram.B.I.B.A skrev:Problemet är ju att vi dumpar våra egna talanger för att värva chansningar. Jocke har fått Josefson, Brodin, Ante, Tellqvist mfl "gratis" för att DIF satsade på dem när de var unga. Inte lika säkert att Marcus Davidsson, Linus Söderström, David Bernhardt, Philip Holm är lika lojala när de kommer hem till SHL. Då får vi inga nya Ante och Josef att bygga runt. Hade vi satsat på våra hemvändare och egna talanger och fyllt på med ett par spetsspelare så hade vi haft råd att ta en och annan chansning från Allsvenskan.JiWe skrev: Såklart, men då antyder du ju närmast att hela Jockes strategi bygger på att värva överskott från allsvenskan och hoppas på det bästa.. Stämmer ju inte alls. Etablerade hemvändare likt Ante och JJ, fortsätta fostra och lyfta upp talang från de egna leden och därtill värva en och annan från konkurrerande klubbar ligger väl snarare som grund för truppbygget. Sen, kan vi ju börja snacka allsvenska spelare vilket ju absolut behövs i vår situation. Men vid närmare eftertanke gäller det ju alla andra klubbar också - dvs alla sportchefer tittar i allsvenskan.
Jag ser iaf inte att vi dumpar egna talanger för att hellre chansa med allsvenska spelare. Vi har lyft många spelare som andra föreningar fostrat initialt också. Det är ju lite så det ser ut idag och vi kan ju omöjligen behålla alla talanger som kommer upp. Holm hade knappast varit där han är idag utan miljöombytet och jag har som sagt svårt att se Holm vara bitter över det..