Silly season
- Dr Avalanche
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
-
Om vi skulle värva Lars Jonsson så skulle det vara skitbra!
Då kunde man nog kanske formera backparen såhär:
Thomas Johansson - Lars Jonsson
Kommentar: Ska göra mål och täcka bakåt, ska även lira i boxplay och i powerplay.
Timmy Pettersson - Alexander Ribbenstrand
Kommentar: En defensiv back och en offensiv back. Ribbenstrand kommer höja sig markant inför nästa säsong, kanske rentav till landslagsklass? Backparet kan vara ett alternativ i boxplay och powerplay.
Ronnie Pettersson - Jonas Liwing
Kommentar: Samma här, en defensivt skicklig back och en offensiv back, förhoppningsvis lär sig Liwing försvarspel tills nästa säsong. Liwing kan avlasta i powerplay.
Fredrik Ericson - Christofer From-Björk
Kommentar: Det här backparet ska agera avlastare. Ericson ska slängas in i powerplay tillsammans med Ribbenstrand.
Får vi ihop denna backlinje så är det nog ganska bra, vem vet, det kanske blir ett SM-Guld?
Då kunde man nog kanske formera backparen såhär:
Thomas Johansson - Lars Jonsson
Kommentar: Ska göra mål och täcka bakåt, ska även lira i boxplay och i powerplay.
Timmy Pettersson - Alexander Ribbenstrand
Kommentar: En defensiv back och en offensiv back. Ribbenstrand kommer höja sig markant inför nästa säsong, kanske rentav till landslagsklass? Backparet kan vara ett alternativ i boxplay och powerplay.
Ronnie Pettersson - Jonas Liwing
Kommentar: Samma här, en defensivt skicklig back och en offensiv back, förhoppningsvis lär sig Liwing försvarspel tills nästa säsong. Liwing kan avlasta i powerplay.
Fredrik Ericson - Christofer From-Björk
Kommentar: Det här backparet ska agera avlastare. Ericson ska slängas in i powerplay tillsammans med Ribbenstrand.
Får vi ihop denna backlinje så är det nog ganska bra, vem vet, det kanske blir ett SM-Guld?

-
-
-
Allt handlar ju bara om pengar, man kan väl göra som Elfsborg gjorde när man värvade Anders Svensson, att företag betalar lönen och sign-on bonusen. Önsketänkande, men det skulle kunna funka..jensa öhling skrev:Löjligt att snacka om Lars Jonsson. Förmodligen går han till NHL. Gör han inte det så lär han inte spela hos oss i alla fall.
Fast det behöver man inte göra med Lars Jonsson, man kan ju göra det med nån annan spelare också/istället.
Ett alternativ istället för Jonsson är ju Nolan Baumgartner som var påväg till DIF i somras, men det blev inte av pga. påstådda taskiga knän, men hans knän håller för spel på hög nivå så han kan ju vara ett alternativ.
- Sir Martin
-
Kul för Patrik! Man kan ju hoppas att han utvecklas och att han kommer tillbaka till Djurgården som en mycket bättre spelare nångång..Sir Martin skrev:Patrik Nilson är klar för VIK.
Källa: http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=199035

- Remy Lebeau
Sir Martin skrev:Patrik Nilson är klar för VIK.
Jätte kul för Patrick, jag brukar gå och kolla på väsbys hemma matcher ibland, då kan man få se Patrick nästa säsong i VIK tröjan...jag bor nämligen i Väsby jag bor typ 4-5 min från väsbys ishall hehe

Eh han ska lira i Vik alltså Västerås, inte Väsby. Bara så att du inte blir besviken om du går till halen nästa säsong.......wille5 skrev:Sir Martin skrev:Patrik Nilson är klar för VIK.
Jätte kul för Patrick, jag brukar gå och kolla på väsbys hemma matcher ibland, då kan man få se Patrick nästa säsong i VIK tröjan...jag bor nämligen i Väsby jag bor typ 4-5 min från väsbys ishall hehe, jag hejar faktiskt på väsby jag hoppas det går bra för dom nuuu men putte i laget
+
jarnkamin skrev:Eh han ska lira i Vik alltså Västerås, inte Väsby. Bara så att du inte blir besviken om du går till halen nästa säsong.......wille5 skrev:Sir Martin skrev:Patrik Nilson är klar för VIK.
Jätte kul för Patrick, jag brukar gå och kolla på väsbys hemma matcher ibland, då kan man få se Patrick nästa säsong i VIK tröjan...jag bor nämligen i Väsby jag bor typ 4-5 min från väsbys ishall hehe, jag hejar faktiskt på väsby jag hoppas det går bra för dom nuuu men putte i laget
+
Faaaan också aja men Väsby har endå bra spelare hahahahah