Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Dr Avalanche »

Två målvakter, sex backar och tio forwards. Och vi har inte kommit fram till mitten av april än... Märklig känsla.
yvvi

Inlägg av yvvi »

Det vi behöver nu är en högerfattad, bra back ala Björne Nord :)
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Om vi skulle värva Lars Jonsson så skulle det vara skitbra!

Då kunde man nog kanske formera backparen såhär:

Thomas Johansson - Lars Jonsson
Kommentar: Ska göra mål och täcka bakåt, ska även lira i boxplay och i powerplay.

Timmy Pettersson - Alexander Ribbenstrand
Kommentar: En defensiv back och en offensiv back. Ribbenstrand kommer höja sig markant inför nästa säsong, kanske rentav till landslagsklass? Backparet kan vara ett alternativ i boxplay och powerplay.

Ronnie Pettersson - Jonas Liwing
Kommentar: Samma här, en defensivt skicklig back och en offensiv back, förhoppningsvis lär sig Liwing försvarspel tills nästa säsong. Liwing kan avlasta i powerplay.

Fredrik Ericson - Christofer From-Björk
Kommentar: Det här backparet ska agera avlastare. Ericson ska slängas in i powerplay tillsammans med Ribbenstrand.

Får vi ihop denna backlinje så är det nog ganska bra, vem vet, det kanske blir ett SM-Guld? :D
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Löjligt att snacka om Lars Jonsson. Förmodligen går han till NHL. Gör han inte det så lär han inte spela hos oss i alla fall.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Therocket1 skrev:
Får vi ihop denna backlinje så är det nog ganska bra, vem vet, det kanske blir ett SM-Guld? :D
Hej optimist! :D
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

isolerad skrev:
Therocket1 skrev:
Hej optimist! :D
Jag har alltid varit optimist :P

Ser ingen mening att alltid se negativt på saker och ting.. :D
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

jensa öhling skrev:Löjligt att snacka om Lars Jonsson. Förmodligen går han till NHL. Gör han inte det så lär han inte spela hos oss i alla fall.
Allt handlar ju bara om pengar, man kan väl göra som Elfsborg gjorde när man värvade Anders Svensson, att företag betalar lönen och sign-on bonusen. Önsketänkande, men det skulle kunna funka..

Fast det behöver man inte göra med Lars Jonsson, man kan ju göra det med nån annan spelare också/istället.

Ett alternativ istället för Jonsson är ju Nolan Baumgartner som var påväg till DIF i somras, men det blev inte av pga. påstådda taskiga knän, men hans knän håller för spel på hög nivå så han kan ju vara ett alternativ.
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Patrik Nilson är klar för VIK.

Källa: http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=199035
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Sir Martin skrev:Patrik Nilson är klar för VIK.

Kul för Patrik! Man kan ju hoppas att han utvecklas och att han kommer tillbaka till Djurgården som en mycket bättre spelare nångång.. :)
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Roligt för Patrik!

Önskar han all lycka och framgång i hans nya lag.
wille5

Inlägg av wille5 »

Jätte kul för Patrick, jag brukar gå och kolla på väsbys hemma matcher ibland, då kan man få se Patrick nästa säsong i VIK tröjan...jag bor nämligen i Väsby jag bor typ 4-5 min från väsbys ishall hehe :D, jag hejar faktiskt på väsby jag hoppas det går bra för dom nuuu men putte i laget
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

wille5 skrev:

Jätte kul för Patrick, jag brukar gå och kolla på väsbys hemma matcher ibland, då kan man få se Patrick nästa säsong i VIK tröjan...jag bor nämligen i Väsby jag bor typ 4-5 min från väsbys ishall hehe :D, jag hejar faktiskt på väsby jag hoppas det går bra för dom nuuu men putte i laget
Eh han ska lira i Vik alltså Västerås, inte Väsby. Bara så att du inte blir besviken om du går till halen nästa säsong.......
+
wille5

Inlägg av wille5 »

jarnkamin skrev:
wille5 skrev:

Eh han ska lira i Vik alltså Västerås, inte Väsby. Bara så att du inte blir besviken om du går till halen nästa säsong.......
+

Faaaan också aja men Väsby har endå bra spelare hahahahah :D jag trodde du menade väsby gulllliiiggtttt
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Killen har potential och hade utvecklats fint om inte den där avstängningen sabbat allt.

Hoppas att han genom ett år i gurkätarland kommer in i matchen. Jag hoppas att en dag få se honom i vår vackra tröja - killen är en fighter och dessutom innehavare av ett stort djurgårdshjärta.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Oduyas kontrakt går ut efter den här säsongen. Han kan väl inte trivas en längre stund i Göteborg? Hoppas han vill hem.
Skriv svar