SHL 2016-17
Re: SHL 2016-17
Intressant omgång. Rögle kan tappa ytterligare. Tunn trupp som spelar två dagar i rad.
Brynäs borta är en mardröm. En poäng är en bragd.
Brynäs borta är en mardröm. En poäng är en bragd.
Tror att lif, rbk och örebro torskar idag.. dessvärre tror jag även att vi kommer få ruggigt svårt att knycka även 1p idag..
I framgång och motgång, Djurgården.
Jo men så är det ju, kolla poängen och framförallt målstatistiken... det är ju solklart att det finns 4 riktigt usla lag denna säsongen som slåss i botten. Det är ett tokigt steg i kvalitet mellan plats 10 och 11 och det är bara att beklaga att vi är del av "the useless four" denna säsong, hade faktiskt inte väntat mig det.mawa skrev:Tror att lif, rbk och örebro torskar idag.. dessvärre tror jag även att vi kommer få ruggigt svårt att knycka även 1p idag..
Men så är det, vi får fighta för överlevnad nu 2016/17.. klarar vi det så bygg om, bygg rätt.. klarar vi inte det så blir det derby mot ajk ända tills vi dör.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Vi är lika nära kval som play-in. Dessutom har vi en match mindre spelad så egentligen närmare play-in än kval.captcash skrev:Jo men så är det ju, kolla poängen och framförallt målstatistiken... det är ju solklart att det finns 4 riktigt usla lag denna säsongen som slåss i botten. Det är ett tokigt steg i kvalitet mellan plats 10 och 11 och det är bara att beklaga att vi är del av "the useless four" denna säsong, hade faktiskt inte väntat mig det.mawa skrev:Tror att lif, rbk och örebro torskar idag.. dessvärre tror jag även att vi kommer få ruggigt svårt att knycka även 1p idag..
Men så är det, vi får fighta för överlevnad nu 2016/17.. klarar vi det så bygg om, bygg rätt.. klarar vi inte det så blir det derby mot ajk ända tills vi dör.
Hoppet finns fortfarande även fast det inte är stort att gå till slutspel.
Sjukstuga... Inte vad vi behövde. Nån som vet vad det är för typ av sjuka?Och det är våra bästa lirare som insjuknar.
Bittert. Ikväll (14/1) lär det bli storstryk. Kämpa!!!
Bittert. Ikväll (14/1) lär det bli storstryk. Kämpa!!!
Start om någon minut, ingen matchtråd????
Idag blir det tufft, sjukstuga och sista utpost måste stänga igen helt. Troligt scenario? Vet i sjutton om det är möjligt. Jag ger det 0,5% chans till hållen nolla, och då är jag generös.
Idag blir det tufft, sjukstuga och sista utpost måste stänga igen helt. Troligt scenario? Vet i sjutton om det är möjligt. Jag ger det 0,5% chans till hållen nolla, och då är jag generös.
Sådär, om det nu existerar något som heter Jinx så lyckades jag fullt ut. Jag tar åt mig en liten del utav äran ikväll.daaviid skrev:Start om någon minut, ingen matchtråd????

+++++ till digdaaviid skrev:Sådär, om det nu existerar något som heter Jinx så lyckades jag fullt ut. Jag tar åt mig en liten del utav äran ikväll.daaviid skrev:Start om någon minut, ingen matchtråd????
Aldrig at Malkins tredje mål hade godkänts här, aldrig!
https://www.nhl.com/video/malkin-record ... c-48450603
Kanske. Spelaren som hamnar i målgården gör ju det genom egen spelares förtjänst och ganska tydligt också. Han förstärker inte osv.crike skrev:Aldrig at Malkins tredje mål hade godkänts här, aldrig!
Personligen tycker jag att reglerna måste bli enklare. Inom målgården, alltid offside. Utanför målgården, fritt fram (inklusive tacklingar på målvakten, med reson då eftersom deras skydd är annorlunda).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
SHL 2016-17
Leksand verkar få hem ritola lagom till matchen mot oss.
Edit: så att DIF-soldier (som saknar internet) inte ska bli arg så är källan typ mrmadhawk på Twitter samt Leksands forum.
Edit: så att DIF-soldier (som saknar internet) inte ska bli arg så är källan typ mrmadhawk på Twitter samt Leksands forum.
Född till sportchef.
Farligt om de börjar jaga ikapp nu när vi äntligen fått lite andrum. Örebro och Rögle mot kval?android skrev:Leksand verkar få hem ritola lagom till matchen mot oss.
-
android skrev:Leksand verkar få hem ritola lagom till matchen mot oss.
Vad är det med den mannen och brutna kontrakt?
Var ju tydligen problem med flygen som påverkade hans öron och gjorde att han blev sjuk som fick honom att bryta med Skellefteå, men lär ju knappast haft det problemet i SchweizBenjamin L. Willard skrev:android skrev:Leksand verkar få hem ritola lagom till matchen mot oss.
Vad är det med den mannen och brutna kontrakt?
Usch rit ola :/ hoppas han floppar rejält.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05