SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
#10 skrev:Vi kanske inte ska ha Englund och Falk inne samtidigt i bp, sista målet vart det lite "fjantigt" framför Tellan.
Fast dagens Fjant-pris är ju det som föregår Roséns 1-2 mål, där pratar vi lojt försvarsbeteende.
Såg ut som första isträningen för säsongen....med skydden på

Fan att vi lyckas hitta sån låg nivå direkt i inledningen av en period
Det såg riktigt billigt ut. Men blir man översköljda i egen zon i stort sett en hel match kommer misstagen. Känns som om det inte skett då så hade det kommit vid annat tillfälle.

Har svårt att peka ut enskilda misstag som orsak till denna förlust.

Det var stor klasskillnad ikväll.
Jag upplevde lakers om vidrigt snabba, och våra backar klarade inte av att hålla ordning. Det påverkade mycket och låg bakom det där målet. Tror jag.
Snabba, rörliga, passningskickliga, dom var tamejfan bra på allt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Kom plötsligt ihåg när man var i mopedåldern och var den ende som körde otrimmat. Så måste Säcken känna det ibland också. (Ett inlägg i +40-tråden, antar jag)
Jag ska genast flytta det. :lol:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Kom plötsligt ihåg när man var i mopedåldern och var den ende som körde otrimmat. Så måste Säcken känna det ibland också. (Ett inlägg i +40-tråden, antar jag)
Haha, dina liknelser är oftast i en klass för sig :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:
Hur som helst. Stolt är jag. Besviken på förlusten men aldrig på laget.
Aah, MagNutzzzzz....du måste verkligen vara The optimal Dröm-supporter #1!
Att inte vara besviken på laget efter förluster hemma mot Modo och Leksand, det är stort.

Om vi för en sekund bortser från de orättvisa förutsättningarna rent ekonomiskt och bara tittar spelmässigt så är detta två lag vi absolut ska kunna slå på Hovet.
Men vi gör då årets förmodligen sämsta insatser, men du är stolt iaf...och jag är glad för din skull
Menade mest efter kvällens match där . Klart jag blev besviken när vi fick stryk av modo.. men, jag vet ju att de inte viker ner sig med vilje. Det gör ju att min besvikelse inte riktas mot laget. Det tycker jag är rimligt. Jag har träffat flertalet av killarna och det ger kanske en bättre känsla för vad som är och vad som inte är... men så är det. Jag får väl vara "mönster-supportern" då om det är så jag ses,(med ironisk eller sarkastisk klang utgår jag från) men jag önskar att fler tog sig tid att tänka och också försökte se på situationerna ur flerperspektiv än sitt eget...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ogbar

Inlägg av Ogbar »

Visst att dom spelade bättre en många tidigare matcher nu på slutet, men när man spelar i SHL ska man kunna kräva att vissa detaljer sitter. Pass på bladet, lyfta ur pucken ur egen zon, inte drälla med pucken. Den individuella skickligheten i växjö är högre, men är det en ursäkt till att inte vara nogrann i det man gör?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:
Hur som helst. Stolt är jag. Besviken på förlusten men aldrig på laget.
Aah, MagNutzzzzz....du måste verkligen vara The optimal Dröm-supporter #1!
Att inte vara besviken på laget efter förluster hemma mot Modo och Leksand, det är stort.

Om vi för en sekund bortser från de orättvisa förutsättningarna rent ekonomiskt och bara tittar spelmässigt så är detta två lag vi absolut ska kunna slå på Hovet.
Men vi gör då årets förmodligen sämsta insatser, men du är stolt iaf...och jag är glad för din skull
Menade mest efter kvällens match där . Klart jag blev besviken när vi fick stryk av modo.. men, jag vet ju att de inte viker ner sig med vilje. Det gör ju att min besvikelse inte riktas mot laget. Det tycker jag är rimligt. Jag har träffat flertalet av killarna och det ger kanske en bättre känsla för vad som är och vad som inte är... men så är det. Jag får väl vara "mönster-supportern" då om det är så jag ses,(med ironisk eller sarkastisk klang utgår jag från) men jag önskar att fler tog sig tid att tänka och också försökte se på situationerna ur flerperspektiv än sitt eget...
Ingen ironi alls faktiskt, stort att orka/kunna tänka så.

Funkar ibland för mig, idag tex , men efter vissa matcher blir jag så besviken på laget så.... tapeterna släpper från väggen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ

Inlägg av BigJ »

Lee Harvey Oswald skrev:
BigJ skrev:Sorry, känner att jag måste skriva av mig så ursäkta all inlägg.

Det gör mig riktigt illa till mods att läsa allt negativt här en kväll som denna när vi under större delen av matchen spelar riktigt, riktigt bra. Oändligt många fler pass som satt på bladet, 3 mål i PP, en energi som det var ett bra tag sedan vi såg senast osv.

Visst, vi hade stunder när vi var ordentligt tillbakapressade men är det så konstigt när vi dels möter seriens överlägset bästa lag just nu och dels att vi under lång tid haft stora problem med skador som naturligtvis sätter sig på psyket på spelarna.

Att vi då långa stunder spelar så bra som vi gör är sanslöst bra. Det går inte att begära att vi från ett mentalt väldigt dåligt läge ska lyckas lika bra som ett lag där det mentala är 100% positivt.

Måste dessutom påminna igen att 4 av deras mål var otagbara styrningar som bara ett lag med största självförtroende klarar av.

Det spel vi hade ikväll hade räckt långt mot de flesta lag.
Men det är ju det som är grejen, dagens spel har vi sällan eller aldrig mot sämre lag som modo och Leksand.
Visst måste även en ultraoptimist som du sett det?
Absolut att det har varit så sista tredjedelen typ men vi vann ju mot dessa lag under första delen av serien. Känns lite som att vi haft problemen mot dessa lag samtidigt som vi har haft alla problem med skador.
Återigen så kan jag tycka att det mentala spelar in. Alla kräver att vi ska vinna mot just dessa lag nu då serien satt sig och vi ligger före. Att då gå in och storspela mot just dessa lag är fan inte lätt, lätt att det knyter sig och särskilt om motståndarna får första målet.
Túrin Turambar
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

Ogbar skrev:Visst att dom spelade bättre en många tidigare matcher nu på slutet, men när man spelar i SHL ska man kunna kräva att vissa detaljer sitter. Pass på bladet, lyfta ur pucken ur egen zon, inte drälla med pucken. Den individuella skickligheten i växjö är högre, men är det en ursäkt till att inte vara nogrann i det man gör?
Det handlar ju väldigt mycket om stress också. Växjö stressade fram massor av misstag från oss genom oerhört hög (och skicklig) forechecking. När passningen man själv får är stressad och dålig så är det oerhört mycket lättare att man inte direkt får kontroll på pucken och i sin tur skickar iväg en undermålig puck.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Haha :lol:
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Ogbar skrev:Visst att dom spelade bättre en många tidigare matcher nu på slutet, men när man spelar i SHL ska man kunna kräva att vissa detaljer sitter. Pass på bladet, lyfta ur pucken ur egen zon, inte drälla med pucken. Den individuella skickligheten i växjö är högre, men är det en ursäkt till att inte vara nogrann i det man gör?
Jag tror det är ganska meningslöst att kräva något av laget just nu, utöver att de ska göra sitt allra bästa i varje byte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag är faktiskt nöjd med lagets insats idag. Växjö körde över HV häromdagen 6-0 och verkar äckligt starka både framåt och bakåt just nu. Att vi ändå gör 4 mål OCH kommer tillbaka direkt från tvåmålsunderläge (istället för att tappa det som vi gjort senaste tiden) är ett bra tecken trots allt.
Det typiska är dock att lägg in 4 mål för DIF på vilken annan match de senaste fem omgångarna så hade det inneburit antingen en säker seger eller minst en poäng (HV-matchen). Nu blev det noll i alla fall, vilket är jävligt surt.
Ogbar

Inlägg av Ogbar »

Túrin Turambar skrev:
Det handlar ju väldigt mycket om stress också. Växjö stressade fram massor av misstag från oss genom oerhört hög (och skicklig) forechecking. När passningen man själv får är stressad och dålig så är det oerhört mycket lättare att man inte direkt får kontroll på pucken och i sin tur skickar iväg en undermålig puck.
Visst är det så. Men många gånger tappar vi pucken för att vi väntar in i det sista att passa vidare och där ställer det nästa gubbe i en stressad situation. Håller med att växjö spelade med hög press, men istället för att utnyttja det, så bjuder man in till det typ av spel. Sätt igång pucken, håll högt pucktempo, så spelar det ingen roll om dom är så mycket bättre individuellt, låt pucken göra jobbet. Nu ser det bara ut som man väljer det svåraste alternativet hela tiden
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fem raka nollpoängare hemma. Första gången sedan 96/97 säsongen.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Fem raka nollpoängare hemma. Första gången sedan 96/97 säsongen.
Ja, det är nog alla faktorerna som strålar samman nu som är receptet på denna sorgliga statistik.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Har egentligen bara en sak att säga som ingen annan (kanske) har sagt innan: Har vi minsta lust att ta poäng i resterande matcher så måste Englund förpassas till läktaren. Att vi dessutom ständigt spelar honom i BP förklarar vår bedrövliga BP-procent.

Pest, bedrövelse och kval. You all know the drill.
Skriv svar