BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014
Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014
Aldrig sätt ett mer gnälligt forum. När ska folk inse att denna serien är bra. Karlskoga borta är en match det är okej att förlora. Djurgården har varit bra på slutet. Det är inte nu toppformen ska vara. Det är i slutet av Mars och början av April. Det är bara 8 poäng upp till tredje platsen. Och i nästa omgång möts Malmö-Västerås. Börja gnäll om vi missar kvalserien. Men nu herregud.. Ibland undrar man....
+1Gibbs skrev:Aldrig sätt ett mer gnälligt forum. När ska folk inse att denna serien är bra. Karlskoga borta är en match det är okej att förlora. Djurgården har varit bra på slutet. Det är inte nu toppformen ska vara. Det är i slutet av Mars och början av April. Det är bara 8 poäng upp till tredje platsen. Och i nästa omgång möts Malmö-Västerås. Börja gnäll om vi missar kvalserien. Men nu herregud.. Ibland undrar man....
Du stirrar dig blind på resultatet. Många klagomål i matchtrådar (mig själv inräknat) handlar mer om hur laget förlorar.Gibbs skrev:Aldrig sätt ett mer gnälligt forum. När ska folk inse att denna serien är bra. Karlskoga borta är en match det är okej att förlora. Djurgården har varit bra på slutet. Det är inte nu toppformen ska vara. Det är i slutet av Mars och början av April. Det är bara 8 poäng upp till tredje platsen. Och i nästa omgång möts Malmö-Västerås. Börja gnäll om vi missar kvalserien. Men nu herregud.. Ibland undrar man....
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei skrev:Du stirrar dig blind på resultatet. Många klagomål i matchtrådar (mig själv inräknat) handlar mer om hur laget förlorar.Gibbs skrev:Aldrig sätt ett mer gnälligt forum. När ska folk inse att denna serien är bra. Karlskoga borta är en match det är okej att förlora. Djurgården har varit bra på slutet. Det är inte nu toppformen ska vara. Det är i slutet av Mars och början av April. Det är bara 8 poäng upp till tredje platsen. Och i nästa omgång möts Malmö-Västerås. Börja gnäll om vi missar kvalserien. Men nu herregud.. Ibland undrar man....
Jo så är det. Idag var Djurgården inte alls bra. Men det gör ändå inte oss rätt att kalla spelarna för det ena och det andra. Jag tror mycket av lagets agerande har med Zabel att göra. Han får inte ut max av detta lag. För på pappret är detta laget riktigt bra. Upp med Säcken!
Precis så.sensei skrev:Du stirrar dig blind på resultatet. Många klagomål i matchtrådar (mig själv inräknat) handlar mer om hur laget förlorar.Gibbs skrev:Aldrig sätt ett mer gnälligt forum. När ska folk inse att denna serien är bra. Karlskoga borta är en match det är okej att förlora. Djurgården har varit bra på slutet. Det är inte nu toppformen ska vara. Det är i slutet av Mars och början av April. Det är bara 8 poäng upp till tredje platsen. Och i nästa omgång möts Malmö-Västerås. Börja gnäll om vi missar kvalserien. Men nu herregud.. Ibland undrar man....
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/1 2014
Det gick en iskall vind över min semesterö när jag läste igenom tråden.
Hoppas att Rögle och Örebro de senaste säsongsavslutningarna känt till något som även Challe och Zabel vet och har sparat i bakfickan.
Själv är jag sunt skeptisk.
Hoppas att Rögle och Örebro de senaste säsongsavslutningarna känt till något som även Challe och Zabel vet och har sparat i bakfickan.
Själv är jag sunt skeptisk.
Senast redigerad av minalman den 2014-01-10 10:09:30, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Helt rätt!sensei skrev:Du stirrar dig blind på resultatet. Många klagomål i matchtrådar (mig själv inräknat) handlar mer om hur laget förlorar.Gibbs skrev:Aldrig sätt ett mer gnälligt forum. När ska folk inse att denna serien är bra. Karlskoga borta är en match det är okej att förlora. Djurgården har varit bra på slutet. Det är inte nu toppformen ska vara. Det är i slutet av Mars och början av April. Det är bara 8 poäng upp till tredje platsen. Och i nästa omgång möts Malmö-Västerås. Börja gnäll om vi missar kvalserien. Men nu herregud.. Ibland undrar man....
Redan innan matchen idag så var det några som önskade att de enda dem vill se idag är att vi krigar i 60 min + ev. OT. Jag tänkte likadant och även att här är en match som är OK att förlora om man gör ett hårt jobb, men idag är det 4-5 killar som krigar, resten gör inte det! Tycker det är horribelt dåligt att låta Nyberg spela med J20 i en sån här krigarematch, han har alltid energi!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hmm, nej jag håller verkligen inte med om det du säger om seriestandarden. Jag tycker att typ alla lag är mer eller mindre dåliga men att vi alltid lyckas vara lite, lite sämre. True story, det är så jag känner. Det är nog därför jag blir så fruktansvärt besviken varje match - det borde ju inte vara så svårt att vinna mot lag som knappt kan stava till hockey.Gibbs skrev:Aldrig sätt ett mer gnälligt forum. När ska folk inse att denna serien är bra. Karlskoga borta är en match det är okej att förlora. Djurgården har varit bra på slutet. Det är inte nu toppformen ska vara. Det är i slutet av Mars och början av April. Det är bara 8 poäng upp till tredje platsen. Och i nästa omgång möts Malmö-Västerås. Börja gnäll om vi missar kvalserien. Men nu herregud.. Ibland undrar man....
Jag håller däremot med om att det finns mer kapacitet i laget, långt in någonstans finns det potential - det har vi sett. Men hur ska vi få fram den? Det mesta sitter nog i spelarnas och den evige förloraren Zabels huvuden. Är helt övertygad om att en hetsig Wikegård eller en rutinerad "Säck" skulle göra bättre resultat med truppen (de ligger väl närmast tillhands och kanske inte kräver miljoner för att hjälpa sin klubb i kris).
Vad det gäller spelare så är jag riktigt less på våra små, timida pojkar som står med mössan i hand och skulle hellre se att halva laget bestod av skäggiga skogshuggare från Jukkasjärvi (inte ordagrant kanske men ni förstår. Sanny-typer.).
Jag kräver egentligen bara en sak av spelarna i fortsättningen och det är att de kliver över lik för att vinna. Går de in med den inställningen så förlorar de inte en enda match till. Detta gäller även Zabel - det är inte okej att bli påpissad två gånger i veckan och knappt se besviken ut eller bry sig nämnvärt. Det är inte DIF för mig.
Nyss hemkommen efter en match man inte hade så höga förväntningar på men ändå lyckades göra en besviken. Spelade vi inte extremt mycket sämre än i måndags? Kändes iaf som att titta på att annat lag. Sen har jag nog aldrig sett så många utvisningar som jag inte förstått vad de handlade om. Gällde åt båda håll.
Jaja, ska man se nått positivt så var det väl bättre att förlora mot bik än tex Malmö eller Västerås.
Till er som var på plats: Så där illa får vi aldrig igen sjunga sfgd.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jaja, ska man se nått positivt så var det väl bättre att förlora mot bik än tex Malmö eller Västerås.
Till er som var på plats: Så där illa får vi aldrig igen sjunga sfgd.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Hur var matchen? Vi vinner skotten (igen) och förlorar med 3-1?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jo det var en helt annan insats. Förvisso bortamatch och grabbar på isen som inte har Fimpen, Nisse eller Ragges erfarenhet och lugn men ändå.Zephyrox skrev:Nyss hemkommen efter en match man inte hade så höga förväntningar på men ändå lyckades göra en besviken. Spelade vi inte extremt mycket sämre än i måndags? Kändes iaf som att titta på att annat lag.
Jag tycker inte att man gör en bra match över 60min. Hade vi spelat som mot Timrå så hade det varit 3 poäng trots att BIK gjorde en riktigt bra match.
Levererar alla på högsta nivå så är det i princip bara VIK och Malmö som är en utmaning men den bristande mentala erfarenheten är det som sänker nivån och tempot tyvärr.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Säsongskort: Ja
Jag var inte på plats så jag hörde inte, men rent generellt så brukar SFGD misshandlas musikaliskt, alltså även på Hovet. Mer om detta finns här: viewtopic.php?f=5&t=3578Zephyrox skrev:Till er som var på plats: Så där illa får vi aldrig igen sjunga sfgd.
Avgå DJ Yes!
Om du hade varit där så hade du förstått vad jag syftar på. Nu pratar vi aldrig mer om det och låtsas som det inte hänt!Mindrocker skrev:Jag var inte på plats så jag hörde inte, men rent generellt så brukar SFGD misshandlas musikaliskt, alltså även på Hovet. Mer om detta finns här: viewtopic.php?f=5&t=3578Zephyrox skrev:Till er som var på plats: Så där illa får vi aldrig igen sjunga sfgd.

Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Lite finare, lite sämre medan BIK var lite fulare, lite bättre helt enkelt.SkönaDjurgårn skrev: Hmm, nej jag håller verkligen inte med om det du säger om seriestandarden. Jag tycker att typ alla lag är mer eller mindre dåliga men att vi alltid lyckas vara lite, lite sämre. True story, det är så jag känner. Det är nog därför jag blir så fruktansvärt besviken varje match - det borde ju inte vara så svårt att vinna mot lag som knappt kan stava till hockey.
3-1 var ändå rättvist med tanke på hur spelet såg ut på plan. Bara en sådan sak som att vårat passningsspel var helt bedrövligt med Karlskoga enkelt hittade vägar och fick pucken på bladet. Mycket iofs på grund av deras arbete utan puck, vi blir löjligt stillastående denna match även offensivt och grabbarna var på fel plats vid fel tillfälle nästan hela tiden när man väl var i anfallszon.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.