Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Ugglan skrev:
Minalman. Japp hade inte Bohman varit inne på 0-1 så hade DIF vunnit med 9-1!
Nu lever du upp till ditt nick! Klok som en uggla! ;-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Axel_K »

Elklingo, det har ingen betydelse. Man går inte innan matchen är slut, även om det står 0-20 och vi bara har en målvakt. Det är pinsamt.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Jim Morrison skrev:
Kentta skrev:
Jim Morrison skrev:
dustin johner ?@dustinjohner

@Thornevik they thought the fans were great, except for when they started to leave with 10 mins still left in the 3rd. Gotta keep the faith!
:/
Låter ju värre än vad det är. I mitt tycke var det verkligen inte många som lämnade.
Jo, men tråkigt att spelare har den uppfattningen om publiken
Nu är det ju inte Dustin själv som står för den åsikten utan han syftade på vad hans föräldrar tyckte.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Struten skrev:
Jim Morrison skrev:
Kentta skrev:
Jim Morrison skrev:
dustin johner ?@dustinjohner

@Thornevik they thought the fans were great, except for when they started to leave with 10 mins still left in the 3rd. Gotta keep the faith!
:/
Låter ju värre än vad det är. I mitt tycke var det verkligen inte många som lämnade.
Jo, men tråkigt att spelare har den uppfattningen om publiken
Nu är det ju inte Dustin själv som står för den åsikten utan han syftade på vad hans föräldrar tyckte.
Äh, tror nog Dustin delar den uppfattningen. "Gotta keep the faith"
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag tror att alla som gick efter tio i sista igår aldrig mer gör det. Inte de närmaste 38 åren i alla fall.
Edit: men om det är vad som behövs för att vända en match får de gärna lämna fler gånger ;-)
Kan tolkas som ett lyckat omvänt tifo apropå en helt annan tråd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Axel_K skrev:Elklingo, det har ingen betydelse. Man går inte innan matchen är slut, även om det står 0-20 och vi bara har en målvakt. Det är pinsamt.
Nej jag håller med, men jag kan samtidigt förstå att folk går tidigare för att slippa trängas om hoppet är ute.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Så länge det finns liv finns det hopp. Vi hade väl runt 50skott och mer puck i deras zon än vad de hade i vår under 65minuter när det var 10 kvar. Det var bara en tidsfråga tills det skulle släppa.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ugglan kanske räknar Hari som en bra tacklare för att vara Modoit...

På fullaste allvar att någon ens kan tänka sig att försvara Janos Hari lite just nu är ren och skär parodi. Om Lassen sågades något så in i helvete, vafan är Hari då? Helt meningslös spelare under alla matcher han gjort i DIF. Svårt att se en scenförändring där, och räknar med bänken för honom resten av tiden han är kvar.

Var fan är matchtråden för imorrn? Moderatorerna sover lika djupt som Bohman på femte kassen igår...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Herregud vad vissa går till överdrift i sin kritik här. Ingen spelare är ju så dålig som det sägs här. Märkligt att förväntningarna samtidigt verkar vara så höga när uppfattningen om spelaren är att han är extremt dålig?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Ugglan kanske räknar Hari som en bra tacklare för att vara Modoit...

På fullaste allvar att någon ens kan tänka sig att försvara Janos Hari lite just nu är ren och skär parodi. Om Lassen sågades något så in i helvete, vafan är Hari då? Helt meningslös spelare under alla matcher han gjort i DIF. Svårt att se en scenförändring där, och räknar med bänken för honom resten av tiden han är kvar.

Var fan är matchtråden för imorrn? Moderatorerna sover lika djupt som Bohman på femte kassen igår...
Ironiskt att du av alla påstår att det pågår någon "häxjakt" på Tim Eriksson här. "Modellen större" dessutom. Han kommer ju inte ens i närheten av kritiken vissa andra spelare får, då är han ändå en etablerad spelare och inte någon junis.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Förväntningarna på Hari byggdes upp när folk började beskriva honom som skridskoskicklig, teknisk spelare med bra skott, och dessutom en som kunde tackla trots sin ringa storlek. Han har inte uppfyllt en enda av dessa kategorier. Han är relativt stabbig, drällig med pucken, skottet är svårt att analysera då han inte kommit i närheten av ett skottläge än, och om att åka in i en 80 kg pojke och sen ramla räknas som en bra tacklare för sin storlek då ger jag er den.

Skillnad på att få oförtjänt kritik och förtjänt kritik. Tim gör sitt jobb och har saker han är bra på, Janos är faktiskt inte bra på nått. Kalla det en överdrift men vill gärna ha en egenskap han är bra på beskriven för mig + gärna en sekvens när han visat det. Inte bara läsa beskrivningen på Elite Prospects! Det kanske sitter i huvudet fine, men ska vi sitta och vänta på att det kanske släpper för någon som för närvarande knappt platsar i divisionen under? Vad exakt väntar vi på att han ska börja bidra med? Speciellt när han ska konkurrera med Allsvenskans just nu bästa forwardsuppsättning. Han hänger ju för fan inte med!

Tim jagas inte så mycket längre, men han berör det måste man påstå... En sann Djurgårdare!
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-12 17:39:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Förväntningarna på Hari byggdes upp när folk började beskriva honom som skridskoskicklig, teknisk spelare med bra skott, och dessutom en som kunde tackla trots sin ringa storlek. Han har inte uppfyllt en enda av dessa kategorier. Han är relativt stabbig, drällig med pucken, skottet är svårt att analysera då han inte kommit i närheten av ett skottläge än, och om att åka in i en 80 kg pojke och sen ramla räknas som en bra tacklare för sin storlek då ger jag er den.

Skillnad på att få oförtjänt kritik och förtjänt kritik. Tim gör sitt jobb och har saker han är bra på, Janos är faktiskt inte bra på nått. Kalla det en överdrift men vill gärna ha en egenskap han är bra på beskriven för mig + gärna en sekvens när han visat det. Inte bara läsa beskrivningen på Elite Prospects!

Tim jagas inte så mycket längre, men han berör det måste man påstå... En sann Djurgårdare!
Tim är ju just nu mitt i inne i en av hans handfull med helt osynliga matcher. Tror det varit 3-4 stycken nu. Så om typ två matcher så blixtrar han nog till med någon läcker assist igen.

Ärligt talat. Har någon påstått att Hari ska vara en bra tacklare? Vem i så fall?
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Förväntningarna på Hari byggdes upp när folk började beskriva honom som skridskoskicklig, teknisk spelare med bra skott, och dessutom en som kunde tackla trots sin ringa storlek. Han har inte uppfyllt en enda av dessa kategorier. Han är relativt stabbig, drällig med pucken, skottet är svårt att analysera då han inte kommit i närheten av ett skottläge än, och om att åka in i en 80 kg pojke och sen ramla räknas som en bra tacklare för sin storlek då ger jag er den.

Skillnad på att få oförtjänt kritik och förtjänt kritik. Tim gör sitt jobb och har saker han är bra på, Janos är faktiskt inte bra på nått. Kalla det en överdrift men vill gärna ha en egenskap han är bra på beskriven för mig + gärna en sekvens när han visat det. Inte bara läsa beskrivningen på Elite Prospects!

Tim är ju just nu mitt i inne i en av hans handfull med helt osynliga matcher. Tror det varit 3-4 stycken nu. Så om typ två matcher så blixtrar han nog till med någon läcker assist igen.

Ärligt talat. Har någon påstått att Hari ska vara en bra tacklare? Vem i så fall?
Ugglan för bara några meddelanden sen. Sen så minns jag direkt när han kom att han fick samma analys av minst ett par till. En tuffare Tim Eriksson med bättre skott? Please...

Men jaa, Tim är inne i en svag del för att vara honom det köper jag. Men så länge han inte är en säkerhetsrisk bakåt så klagar jag inte. Vilket Tim Eriksson ALDRIG varit!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:

Ugglan för bara några meddelanden sen. Sen så minns jag direkt när han kom att han fick samma analys av minst ett par till. En tuffare Tim Eriksson med bättre skott? Please...
Exakt så skulle jag nog beskriva honom också. Plus att han har en större förmåga att lyckas vara inblandad i mål och göra poäng.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:

Exakt så skulle jag nog beskriva honom också. Plus att han har en större förmåga att lyckas vara inblandad i mål och göra poäng.
Haha god dag herr Yxskaft..
Skriv svar