IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012
Glöm inte bort att Linkan var den kanske viktigaste orsaken till att Timrå faktiskt överlevde kvalserien ifjol. Deras PP blev otroligt bra när han började leverera.
Jag tror på Linkan.
Jag tror på Linkan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
En viss överdrift. Men visst skulle han vara viktig att få tillbaka. Om han kan prestera på den nivån han haft senaste 5-10 matcherna i DIF.Mäklaren skrev:Glöm inte bort att Linkan var den kanske viktigaste orsaken till att Timrå faktiskt överlevde kvalserien ifjol. Deras PP blev otroligt bra när han började leverera.
Jag tror på Linkan.
Men kommer han tillbaka och sedan blir skadad igen och skit så blir det nog snarare ett problem än ett lyft.
Men detta är ju givetvis Linkans sista år. Kan han inte proppa i sig lite tabletter och ta lite sprutor överallt och bara köra sen när det är dags?
Expert.
Möjligt att Matt Murley var viktigare.SirDIFalot skrev:En viss överdrift. Men visst skulle han vara viktig att få tillbaka. Om han kan prestera på den nivån han haft senaste 5-10 matcherna i DIF.Mäklaren skrev:Glöm inte bort att Linkan var den kanske viktigaste orsaken till att Timrå faktiskt överlevde kvalserien ifjol. Deras PP blev otroligt bra när han började leverera.
Jag tror på Linkan.
Men kommer han tillbaka och sedan blir skadad igen och skit så blir det nog snarare ett problem än ett lyft.
Men detta är ju givetvis Linkans sista år. Kan han inte proppa i sig lite tabletter och ta lite sprutor överallt och bara köra sen när det är dags?
Jo och jag tror absolut att han kommer att spela nu efter uppehållet.
Praetori skrev:Du tror inte mer på att flytta ner Tim till Honken och Jimmie och köra Fimpen och Kalus med Hank? Tror den 3e formationen skulle bli en checking-line av guds nåde.Kall-El skrev:Om Fimpen kan komma tillbaka skulle vi enligt mig kunna plocka ihop 4 väldigt intressanta linor i:
Wennberg - Otto - Åberg
Sörensen - Johner - Guter
Tim - Fimpen - Hank
Kalus - Honken - Ölvestad
Hari och Ljungh får göra upp om extra platsen.
Tror också att Fimpen skulle bli en viktigare spelare i en kvalserie jämfört med Bremberg inte minst då för den förstnämndes inställning.
Tanken är också då självfallet att lina 4 skall gå mot motståndarna bästa lina och helt plocka ur den ur matchbilden.
För övrigt tycker jag Linkan borde få spela lite på Sörensens plats. Fan det är många forwards om allt är på plats.
Det skulle säkert fungera det med, men jag vet att linan med Tim - Fimpen- Hank har fungerat bra förut. Det finns helt enkelt kemi där så därför ser jag gärna att de får lira tillsammans.
Skulle man splittra på dem hade jag valt att spela med Ölvestad - Fimpen - Hank tillsammans och skapat tuff checking line och istället låtit Kalus gå tillsammans med Honken och Tim. Varför den ändringen? Jo för att Kalus är mycket produktivare än Ölvestad och därför ser jag hellre honom tillsammans med en liten miniartist som Tim.
Som sagt var är Linkan frisk så ska han in i laget kan aldrig vara fel med en spelare med magiska handleder!
Jag undrar om Sörensen kan bli vår framtida Linkan. Han har ju inga dåliga handleder han heller.
Det var väl han som lade en fin pass till Guter igår?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Japp.Axel_K skrev:Jag undrar om Sörensen kan bli vår framtida Linkan. Han har ju inga dåliga handleder han heller.
Känns sådär lagom bra också. Wennberg kommer ju hamna i NHL. Sörensen är snäppet under och två år äldre. Guldklimp att hålla fast vid.
Expert.
Använder någon "fake" tapatalk, så kan inte citera.
Sörensen tycker jag var en väldigt bra värvning. Tror han kommer stanna länge då han har fru och barn och är Djurgårdare(antar jag?). Har börjat spela fysiskt trots sin storlek, vinner närkamper, lägger fina pass och luriga skott. Och jag tror inte han nått sin topp heller för den delen.
Om Wennberg kan göra en Silvferberg och stanna några säsonger extra innan han drar över så vore det väldigt bra.
Sörensen tycker jag var en väldigt bra värvning. Tror han kommer stanna länge då han har fru och barn och är Djurgårdare(antar jag?). Har börjat spela fysiskt trots sin storlek, vinner närkamper, lägger fina pass och luriga skott. Och jag tror inte han nått sin topp heller för den delen.
Om Wennberg kan göra en Silvferberg och stanna några säsonger extra innan han drar över så vore det väldigt bra.
Vet inte om Sörensen är Djurgårdare, men kan kanske anta det. Annars är hela hans familj jätteinvolverade i SSK.Axel_K skrev:Använder någon "fake" tapatalk, så kan inte citera.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Känns ändå som att han hade gått tillbaka till ssk annars. Aja, tror han kommer stanna ett tag iallafall!
- AdamPickard
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Hade inte alls lika mycket att göra som Chet, då vi skärpte till defensiven efter första halvlek, men han gjorde ändå en del bra plockar och agerade stabilt & säkert i mål. Slumppuck han släppte in då han försöker stöta mot anfallare med klubban men lyckas få den att åka in en bana över honom istället.AdamPickard skrev:Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Klart godkänt inhopp.
Mycket bra. Såg lugnt och fint ut och placeringsspelet var suveränt. Väldigt upprätt även i profly slides så han kompenserade bra för sina 184cm.AdamPickard skrev:Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Målet var inte mycket att säga om då det blev rejält stökigt med mycket klubbor och dåligt med kropp.
Sen är det grymt att han inte släpper returer i samma utsträckning som Chet. Jag är inte ett dugg orolig om Adam får mer speltid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vilket skitsnack... Adam har ingen pondus, puckar studsar allt som oftas mot bröstplattan utan att han kan kontrollera var puckarna ska hamna.Praetori skrev:Mycket bra. Såg lugnt och fint ut och placeringsspelet var suveränt. Väldigt upprätt även i profly slides så han kompenserade bra för sina 184cm.AdamPickard skrev:Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Målet var inte mycket att säga om då det blev rejält stökigt med mycket klubbor och dåligt med kropp.
Sen är det grymt att han inte släpper returer i samma utsträckning som Chet. Jag är inte ett dugg orolig om Adam får mer speltid.
Självklart så bör folk vara oroliga om Adam får mer speltid nu när det börjar att dra i hop sig, Chet är ändå en av seriens bästa målvakter, hans högsta nivå är det ingen som är i närheten av.
Men jävlar vilka insparkar han fick till i andra halvlek...Vikas skrev:Hade inte alls lika mycket att göra som Chet, då vi skärpte till defensiven efter första halvlek, men han gjorde ändå en del bra plockar och agerade stabilt & säkert i mål. Slumppuck han släppte in då han försöker stöta mot anfallare med klubban men lyckas få den att åka in en bana över honom istället.AdamPickard skrev:Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Klart godkänt inhopp.

Ber om ursäkt men jag blir alltid djupt sarkastisk när fotboll och hockey blandas samman.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.