Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.

Inlägg av Kentta »

Vi har ju varandra i alla fall! Typ.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Såg inte matchen men hörde eländet via mobilen på jobbet.

Visst Claesson m.fl är dålig det vet de flesta om nu.

Men tycker inte man ska gnälla på ngn spelare egentligen...

Den som ska ha allt skit och då menar jag all skit är JÄRLAN!!!

Det är Järlan och Hardy som har gett oss dessa "spelare" Och de spelar nog så bra de kan :roll:
Det är han som inte såg till att ha flera krokar ute på jakt efter nyförvärv utan han letade enbart efter en jävla center, istället för att nöja sig med att en forward hade varit bättre än inget. Dessutom borde förstärkningar tillkommit mycket mycket tidigare...

Fick precis ett sms av en "arbetskamrat" som ja brukar diskutera hockey livligt med(håller på hiv, säger väl allt)
Hans förslag var:
Häng upp en banderoll nästa hemma match med texten
"Avgå Järlan och c:o, tills dess stannar vi hemma"
Sen tyckte han att alla på ståplats skulle lämna arenan och låta banderollen vara kvar.

Herregud vilka fans det finns!!
Senast redigerad av Bigge den 2012-02-02 22:34:17, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Vi har ju varandra i alla fall! Typ.
Ja, i dessa dagar får man vara glad för det lilla...
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Byström skrev:Men vad har vi att kräva egentligen? När fler och fler börjar sätta sig ner mellan A15-A18 så börjar det kännas hopplöst. Jag stod och skrek och visade att i alla fall jag vill ha en annorlunda situation. I klacken sjunger vi i 60 minuter, punkt slut. Passar det inte så råder jag att avlägsna sig från sektionerna där vi står, alternativt klippa era säsongskort. Trots att UCS/FBR valt att inte närvara som grupper på matcherna måste vi kunna få Hovet att sjunga. Det är tusentals djurgårdare på arenan som suktar efter en ny vår 2010. Gör något! Visa att vi på läktaren åtminstone aldrig ger upp. Det är nu spelarna behöver oss som mest, det är nu vi måste visa att vi i alla fall inte tänker pissa på skölden. Sjung för gamla Djurgårn...
Jag är imponerad över hur du orkar (om det du säger nu är sant. För inte fan märktes ditt engagemang idag).

Jag har säs-kort i klacken men väljer att sitta alternativ avlägsna mig till en närliggande sektion. Jag tänker inte, vill inte och orkar inte stå och hoppa och sjunga mig hes när vi har en inkompetent styrelse som bevisligen inte vill ha oss där samt en säkerhetsorganisation under ledning av Abbe.
Senast redigerad av FredrikH den 2012-02-02 22:46:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Dagens största plus ger jag mig själv och Edin! Tillsammans såg vi till så att vi skapade rubriker idag!
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... el-sm-guld

Kul att många av er andra hakade på SM-GULD ramsan, haha :wink:

Wesslau var trots tabben bra i mål. I övrigt sög alla som vanligt. Det är svårt att bli upprörd ens, det är inte värt det. Man vet ändå att vi kommer förlora redan innan matcherna börjat.

En väldigt rolig sak är för övrigt att en del av den känslan från tiden då vi var skit börjar sprida sig på läktaren igen. Idag var det fan gott om läktarhumor, och det vill jag se och höra mer av framöver. Dagens läktarhumor gjorde så att jag lämnade arenan med ett leende på läpparna trots den usla insatsen, och så vill jag ha det framöver nu när vi spelar som ett gäng sjuåringar. Så fortsätt att skämta gott folk, ett gott skratt förlänger livet!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Salas skrev:Kul att många av er andra hakade på SM-GULD ramsan, haha :wink: !
Haha ett gott skratt fick man iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Alltså visst det svider självklart som fan med en förlust. Men fyfan jag tycker synd om våra juniorer. 7 stycken till antalet och dom blir tvungna att komma in i en situation där spelet hackat och nu spelar med kniven mot strupen. Tycker med detta som bakgrund faktiskt att det såg bättre ut. Men efter 0-2 går luften ur och det blir en uppförsbacke som är fanimig värre än hammarbybacken. Jag tycker faktiskt det har blivit en förbättring. Det känns faktiskt som att backspelet är rejälare och enklare. I första perioden gjorde man det riktigt bra till och med.
Brodin verkar ha fått en nytändning av Zabel. Helt plötsligt spelar han som han ska och tacklar och är inne i hettan och tar och ger skit.

Vi har alltså 11 spelare som födda -90 eller senare.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Salas skrev:Dagens största plus ger jag mig själv och Edin! Tillsammans såg vi till så att vi skapade rubriker idag!
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... el-sm-guld

Kul att många av er andra hakade på SM-GULD ramsan, haha :wink:

Wesslau var trots tabben bra i mål. I övrigt sög alla som vanligt. Det är svårt att bli upprörd ens, det är inte värt det. Man vet ändå att vi kommer förlora redan innan matcherna börjat.

En väldigt rolig sak är för övrigt att en del av den känslan från tiden då vi var skit börjar sprida sig på läktaren igen. Idag var det fan gott om läktarhumor, och det vill jag se och höra mer av framöver. Dagens läktarhumor gjorde så att jag lämnade arenan med ett leende på läpparna trots den usla insatsen, och så vill jag ha det framöver nu när vi spelar som ett gäng sjuåringar. Så fortsätt att skämta gott folk, ett gott skratt förlänger livet!
Haha Sm-guldramsan vár kung! Men fan i första tyckte jag faktiskt klacken skötte sig bra. Sen dog det i andra i takt med spelet... :(
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Det enda som höll godkänd klass idag var som vanligt Barilla-kiosken.

Nej nu blir det sömn.

För övrigt stort hyll till Salas och Edin för SM-Guldramsan. Ni krigade på bra idag.
HockeyHovet

Inlägg av HockeyHovet »

Är det fler än jag som tänker skicka ett mail till Mats Larsson inatt och gratulera honom till den goda sömnen medans vi riktiga djurgårdare inte lyckas somna eller vaknar mitt i natten efter mardrömmar om kvalserien!!
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

DIFRobbex skrev:Fyfan Järlan..
Linkan vantrivs i Timrå, men du pissar han rakt i ansiktet.

Jag är så jävla förbannad på ledningen.
Räcker inte med att bara JJ avgår. Vi måste byta ut hela ledningen och få in folk som verkligen kan värva spelare. Sen lägga ner detta med att värva från Sthlm området. Det funkar ju inte då man vägrar ta in en av DIF hockeys största legender.

Vi har gått miste om Linkan, Nicke D, Dick, Hanulla, hank.. Jaa, listan kan göras lååååång!
Instämmer, jävla helvetes RÖV är vad det är!!!
Kolla på HV, dom har en bra backupsättning men man plockar ändå in en sådan som Mats Trygg i laget. Absolut ingen klassback men en rutinerad herre som spelar enkelt och hårt, precis vad vi skulle behöva. Han är 1000 gånger bättre än sopan Holmqvist som är så genom usel i varje match!
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Birdlegbob skrev:
DIFRobbex skrev:Fyfan Järlan..
Linkan vantrivs i Timrå, men du pissar han rakt i ansiktet.

Jag är så jävla förbannad på ledningen.
Räcker inte med att bara JJ avgår. Vi måste byta ut hela ledningen och få in folk som verkligen kan värva spelare. Sen lägga ner detta med att värva från Sthlm området. Det funkar ju inte då man vägrar ta in en av DIF hockeys största legender.

Vi har gått miste om Linkan, Nicke D, Dick, Hanulla, hank.. Jaa, listan kan göras lååååång!
Instämmer, jävla helvetes RÖV är vad det är!!!
Kolla på HV, dom har en bra backupsättning men man plockar ändå in en sådan som Mats Trygg i laget. Absolut ingen klassback men en rutinerad herre som spelar enkelt och hårt, precis vad vi skulle behöva. Han är 1000 gånger bättre än sopan Holmqvist som är så genom usel i varje match!
Snacket om Nicke D är väl sisådär. Han gjorde ju ingen jättesäsong senast han var här och förtjänade väl egentligen inte nytt kontrakt heller. Dick gjorde väl sig omöjlig? Hanulla var väl tydlig med att han ville utomlands...
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Sen tycker jag dock att Järlan och ledningen i övrigt ska bort!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Gneblon skrev:Sen tycker jag dock att Järlan och ledningen i övrigt ska bort!
Helt klart. Bort med tomtarna.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Mats Larsson sover i alla fall gott om nätterna. Känns tryggt att höra...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Skriv svar