Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Edin »

reservjesus skrev:
seppuko skrev:Du som är Ezy? :)
Fantastisk läsning dock. Han verkar vara en liten kappvändare den där Robban P :D
Robert P blir som ett barn när folk säger emot, speciellt när andra vet mer än han själv.
Känner inte till denne Pettersson något nämnvärt, har bara läst lite av det han skrivit tidigare. Men jag måste säga att han har en väldigt märklig attityd och onödigt otrevlig ton. Särskilt i inlägget där han resonerade att Åberg inte är tillräckligt bra för att ta en plats i DIF eftersom att han inte är draftad ännu, när han dessutom är född -93...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha Roberts kommentarer är roliga (och typ det enda som gör att jag orkar läsa på den där röriga sajten). Han är otrevlig, men det är det som är charmigt på något märkligt vis... han är så jävla tjurig att det blir stor komik av det hela.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

-daniel- skrev:Haha Roberts kommentarer är roliga (och typ det enda som gör att jag orkar läsa på den där röriga sajten). Han är otrevlig, men det är det som är charmigt på något märkligt vis... han är så jävla tjurig att det blir stor komik av det hela.
Haha håller med, han drar sig inte för att kalla folk för "dumjävel" och "idiot" m.m.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jepe skrev:
-daniel- skrev:Haha Roberts kommentarer är roliga (och typ det enda som gör att jag orkar läsa på den där röriga sajten). Han är otrevlig, men det är det som är charmigt på något märkligt vis... han är så jävla tjurig att det blir stor komik av det hela.
Haha håller med, han drar sig inte för att kalla folk för "dumjävel" och "idiot" m.m.
Fast det blir komiskt när han säger det till folk som faktiskt har mer rätt än han.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

reservjesus skrev:
Jepe skrev:
Fast det blir komiskt när han säger det till folk som faktiskt har mer rätt än han.
Ja jag håller med det är ju det som är det roliga. Nu känns det väldigt OT som moderator skulle säga... :)
2014-04-07, vad hände?
Cristal

Inlägg av Cristal »

Någon som har koll på om vi kommer spela i röda matchtröjor övh. i år?

//Cristal
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Cristal skrev:Någon som har koll på om vi kommer spela i röda matchtröjor övh. i år?

//Cristal
Ja varför skulle vi inte gör det?
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Robert Pettersson är enligt mitt tycke Sveriges I SÄRKLASS vassaste ishockeybloggare. Visst, killen är väl inte alltid den politiskt mest korrekta personen som vi har i detta avlånga land (tack gode gud för det...), men hans oslagbart sköna självdistans och - allt som oftast - pricksäckra analyser gör att det många gånger är en ren fröjd att läsa hans senaste blogginlägg.

Jag håller dock med om att han var helt fel ute när han han nyligen diskuterade om Åbergs situation i DIF...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Datsyuk_13 skrev:Robert Pettersson är enligt mitt tycke Sveriges I SÄRKLASS vassaste ishockeybloggare. Visst, killen är väl inte alltid den politiskt mest korrekta personen som vi har i detta avlånga land (tack gode gud för det...), men hans oslagbart sköna självdistans och - allt som oftast - pricksäckra analyser gör att det många gånger är en ren fröjd att läsa hans senaste blogginlägg.

Jag håller dock med om att han var helt fel ute när han han nyligen diskuterade om Åbergs situation i DIF...
Efter att det första jag läst av honom var detta, så kan jag ju säga att jag inte lär läsa hans blogg. Om han nu har gjort bra analyser känns det mer som tur än något annat, för att vara ett sådant stolpskott och sedan göra något som är okej känns väldigt otroligt.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Datsyuk_13 skrev:Robert Pettersson är enligt mitt tycke Sveriges I SÄRKLASS vassaste ishockeybloggare. Visst, killen är väl inte alltid den politiskt mest korrekta personen som vi har i detta avlånga land (tack gode gud för det...), men hans oslagbart sköna självdistans och - allt som oftast - pricksäckra analyser gör att det många gånger är en ren fröjd att läsa hans senaste blogginlägg.

Åh fyfan. En simpel och billig provokatör är vad han är. Cred till dig som orkar se förbi det faktum att han framstår som en ohyggligt osympatisk människa för att se vad han tycker om ishockey, typ.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

seppuko skrev:Du som är Ezy? :)
Fantastisk läsning dock. Han verkar vara en liten kappvändare den där Robban P :D
Yep, hade varit kul och fått reda på vad han egentligen tänkte om våra forna/nuvarande talanger. Märkte efter ett tag att han inte hade någon som helst koll.
Född till sportchef.
Rix

Inlägg av Rix »

Kul med artikeln om poängligan under försäsongen, nu ska man ju inte dra för stora växlar av den, men Cehlin 2a är bra. Hoppas han får sitt riktigt stora genombrott i år :D
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Artikeln om poängligan på förra försäsongen: http://difhockey.se/nyhet.php?news=7305
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

... Och poängligan 2009 (hittade ingen officiell, så tog den från NT och la till träningsmatcherna. Hittade in laguppställningar så sket i att ändra GP.

Skaters GP G A P PIM
1. Jacob Josefson 7 7 5 12 2
2. Andreas Engqvist 7 3 6 9 6
3. Nicklas Danielsson 7 2 4 8 14
4. Kyle Klubertanz 7 2 3 5 8
5. Marcus Krüger 7 1 4 5 2
6. Kristofer Ottosson 4 1 3 4 4
7. Jimmie Ölvestad 7 2 2 4 8
8. Michael Holmqvist 7 1 3 4 0
9. Timmy Pettersson 7 1 3 4 0
10. Christian Eklund 5 1 2 3 2
11. Tim Eriksson 7 1 2 3 4
12. Marcus Nilson 3 2 1 3 0
13. Marcus Ragnarsson 5 1 2 3 4
14. Carl Gustafsson 6 1 1 2 0
15. Henrik Eriksson 7 1 1 2 2
16. David Printz 7 1 1 2 18
17. Patric Cehlin 5 1 1 2 0
18. Andreas Holmqvist 2 1 1 2 0
19. Oscar Eklund 7 0 1 1 2
20. Niklas Andersson 2 0 0 0 0
21. Daniel Brodin 2 0 0 0 0
22. Mark Owuya 3 0 0 0 0
23. Mathias Tjärnqvist 4 0 0 0 6
24. Stefan Ridderwall 4 0 0 0 0
25. Nichlas Falk 6 0 0 0 4
26. Gustaf Wesslau 7 0 0 0 2
27. Alexander Deilert 7 0 0 0 2
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Någon som vet om Bom-Bom är sjuk/skadad eller bara bortglömd? Han nämns inte nånstans i träningsrapporten från idag.
Skriv svar