Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev: Hahahaha!!! trodde fan inte jag skulle skratta något ikväll men den där jävla bilden och din text... hahahah!! Tack, som fan. :lol:
Ja visst är det galet likt...

Bild
Hardy?

Bild
Gollum?

EDIT: Förlåt för den galet låga nivån, men är bedrövad och trött.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev: Hahahaha!!! trodde fan inte jag skulle skratta något ikväll men den där jävla bilden och din text... hahahah!! Tack, som fan. :lol:
Ja visst är det galet likt...

Bild
Hardy?

Bild
Gollum?

EDIT: Förlåt för den galet låga nivån, men är bedrövad och trött.
Ja, figuren som plåtade Hardy fick inte till det riktigt. Och jag förstår dig. Vi satsar ändå en del på Djurgår'n och hockeyn som spelas och det tar hårt att se vårt lag fälla ner den kollektiva pungen och landa. I en tunna med balsam. Då blir vi nedstämda. Lite galghumor/svart humor livar upp om inget annat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

En tröst efter en skitdag som denna är att gå tillbaka till gamla matchtrådar när vi förlorat. Grymt underhållande så här i efterhand. Bitterhet, frustration och irritation är allt som oftast underbart i efterhand. :lol:
Fokusera gärna på matchtrådar (när vi förlorat) från 09/10 säsongen som vi alla vet blev en grym framgång med SM-silver och en grym finalserie. Det lät inte bättre då än nu kan jag säga.

"Vi kan nog förbereda oss på en sedvanlig kamp med först & främst Rbk&Ssk om att undvika kvalspel" som LHO redan efter hemmapremiären konstaterade då vi torskade i sudden. Fullständigt underbart :lol:

Sen måste man ju bara sakna Knirres kommentarer. Vart fan blev du av?

"Att vi skulle bli det lag som bryter deras hemmasvit nu känns lika otroligt som att Sverige ska vinna tre raka fotbolls-VM."
Den gode Knirre tror inte på DIF inför ett bortamöte med FBK efter att vi precis förlorat mot Luleå. (DIF förlorade dessutom planenligt den matchen, så han hade rätt,haha)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Härlig idé Jensa, den skall jag prova efter nästa match (räknar kallt med ännu ett bottennapp a'la gammelgäddan Fuleå).
Senast redigerad av -daniel- den 2011-09-22 22:09:03, redigerad totalt 1 gånger.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Härlig idé Jensa, den skall jag prova efter nästa match (räknar kallt med ännu ett bottennapp alla gammelgäddan Fuleå).
Tycker jag verkligen du ska göra. Det hjälper faktiskt mot den värsta bedrövelsen efter en förlust iaf. Så testa redan lördag kväll efter förlusten mot Timrå och några öl innanför västen så blir det nog ännu roligare :wink:
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Enligt "high"lightsen på hockeyligan så är visst Åberg 19 år, betyder det då att han blir 20 om 40 minuter? :roll:

Det positiva i den här matchen är definitivt hans mål. Hoppas han får fortsatt förtroende och fortsätter såhär!
2014-04-07, vad hände?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Hemmapremiären 09/10 minns jag med förtjusning. Jag, brorsan och en gemensam vän satt och tittade på den tillsammans. När Hv gjorde 3-0 började vi spela Fifa istället. Då vi slog över till matchen igen hade DIF gått upp i ledning och samtliga tre utbrast "oj då, dags för SM-guld i år eller?". Den matchen var sannerligen något riktigt extra.

Jepe: Ja, just det. Nu är det jag som är förvirrad. För visst tusan är det väl 2010-1993=19? F-n att jag aldrig lär mig!
Användarvisningsbild
DanneG

Re: Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av DanneG »

JohanPez skrev:
Men vi hörde er, bitvis i alla fall och förutom några fåtal minuter i matchen var ni det enda som värmde. Tack för det! :)
Känns skönt att höra att vår stöttning med skrik och ramsor från 20 st hördes hem till TV-sofforna. Då blev man inte helt hes i onödan! :-P
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Slog av matchen vid 3-0, var så jävla förbannad, mer än vanligt när det går piss (kanske beror det på att det är Luleå som jag numera hatar nå groteskt?), så det var nog tur det, hade jag sett 4-0 målet hade antagligen något gått sönder i huset...

Men såg precis höjdpunkterna, vilket jävla skott Åberg fick på!

Jaja, nya tag mot Timrå
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Lule idioterna grinar som aldrig förr. Vill anmäla Ölvestad osv. Deras SF skribent tycker även att Sandberg var bäst i DIF och att dom "körde över" oss. Släpper man in 5 mål på 26 skott kan man knappast vara bäst. Hoppas vi e mer på tårna hemma mot äckel Lule
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFVästertorp skrev:Lule idioterna grinar som aldrig förr. Vill anmäla Ölvestad osv. Deras SF skribent tycker även att Sandberg var bäst i DIF och att dom "körde över" oss. Släpper man in 5 mål på 26 skott kan man knappast vara bäst. Hoppas vi e mer på tårna hemma mot äckel Lule
Ölvestad åker för fort, inte i antal skär utan han håller för hög fart. Ölvestad måste alltså sänka sin fart om han ska få tillåtelse att tacklas. Det ligger inget ansvar på den tacklade att hålla uppsikt över spelet. Han ska kunna, när han så önskar, stå glo ner i isen efter pucken utan att behöva rädas en feting-propp från n ågon. Herreminskapare vad är det här. Ska vi ha fartkameror på våra spelare?! Om du inte gillar hårda tag och kamp ska du INTE SPELA ISHOCKEY.. fan vad jag inte tycker om luleå när det ska hållas på så här.

Om en längre spelare tacklar en kortare spelare blir kollisionen värre än om två jämnstora krockar. Det är ren och skär fysik. Stor massa i fart möter mindre massa i fart. *KA POW* Ska alla större spelare - över 185cm missgynnas av detta när spelare som är märkbart dvärglika får fördelar? Nej, jag fruktar att ett knippe regler kan förstöra hela sporten.

Förutsättningar för sporten ishockey:
Utövas på stenhård och jävligt halkig is.
Isen är dessuto0m omgärdad av Stenhård glasfibersarg samt plexiglas.
SPorten utövas stående på ett par kängor som har vassa stålskenor under.
Alla spelare har långa, hårda klubbor
Alla spelare har massor av skydd
Alla spelare är starka och snabba (jämfört med soff-fetton)
Sporten ishockey är en kamp om att vinna.
Det gör ibland ont att spela hockey. Livet är inte rättvist. Ibland kommer någon som är större än vad du är och ger dig en smäll. Shit happens, it is part of the game.

Fan... vad är det som saknas över trädgränsen (förutom träd då).... GAH!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Såg inte matchen på vare sig TV eller på plats igår men efter att ha kollat på sammandraget nu så kan man ju kort säga att första målet är resultatet av sinnessjukt dålig backchecking samt backar som står på hälarna (vilket dom gjorde några fler ggr). Som någon vis man har sagt. "Försvarsspelet börjar redan i anfallszon". När bytena är 40 sek så ska det vara 40 sek av ren frenesi, speciellt när vi inte är puckförare. Har vi tappat pucken så ska målet vara att ta tillbaka den så snabbt det bara går. Visst forwards får inte tappa bort sina spelare i försvarsspelet (motståndarbackarna) men hellre att dom hjälper till och tar bort en solklar målchans än att dom punktmarkerar en kille som för stunden inte är i närheten av pucken.

Hardy och de andra två bumbibjörnarna måste göra något för att få killarna att förstå att det funkar inte på den här nivån att åka skridskor utan att ta några skär.

EDIT. Btw tekningsstatistiken från igår är riktigt urusel, 26-41 i LHF´s favör.

Jag vill ha Zigge tillbaka!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nån som har klippet på Jimpas tackling?
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Det var en riktigt onödig tackling/utvisning av Ölvestad. Han måste fan skärpa sig nu. Han och BomBom (och till viss del Printz) är fan mästare på att ta utvisningar i prekära lägen. Varför kan Ölvestad inte bara börja tänka LITE åtminstone? Man kan ju tro att han inte bryr sig om hur det går i matchen så som han tar onödiga utvisningar i dåliga lägen. Fan, SKÄRPNING.
Användarvisningsbild
Soedergren22

Inlägg av Soedergren22 »

Magnutz skrev:Nån som har klippet på Jimpas tackling?
Ca 14 sekunder in.

Skriv svar