HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär

Inlägg av Jockmaniac »

Edin skrev:
Ja! Jävla Hardy och hans överdrivna matchcoachande alltså! Börjar bli trött på gubbjäveln, vi behöver en lugnare ledartyp i båset.
Haha lite det jag menar :wink:
-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev: Och skulle Hardy helt plötsligt få såhär bråttom med att bänka spelare(då hade Mackan inte fått spela mer efter sin första period fö),
:?:
Jag menar att om Hardy(som knappast de senaste säsongerna gjort sig känd för att bänka spelare hit och dit, och göra drastiga förändringar), skulle bänka samtliga spelare som såg skakiga ut så hade Marcus Nilson inte fått spelat mer efter sin första period. Vilket var tur att han fick göra, då han som resten av laget spelade upp sig senare!

Tillräckligt tydligt?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
Jag menar att om Hardy(som knappast de senaste säsongerna gjort sig känd för att bänka spelare hit och dit, och göra drastiga förändringar), skulle bänka samtliga spelare som såg skakiga ut så hade Marcus Nilson inte fått spelat mer efter sin första period. Vilket var tur att han fick göra, då han som resten av laget spelade upp sig senare!

Tillräckligt tydligt?
Förstod mycket väl vad du menade, men förstår inte vad du får allt ifrån. #4 var en av få som verkligen försökte redan från början och såg rapp ut. Således hade Hardy fått bänka hela laget om du nu skall vara sån.

Däremot håller jag med dig fullt ut om Honken, som gjorde en bra match.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev:

Tillräckligt tydligt?
Förstod mycket väl vad du menade, men förstår inte vad du får allt ifrån. #4 var en av få som verkligen försökte redan från början och såg rapp ut. Således hade Hardy fått bänka hela laget om du nu skall vara sån.

Däremot håller jag med dig fullt ut om Honken, som gjorde en bra match.
Hela laget var under isen i första, framförallt förstakedjan. Tredje och fjärde försöker och fick mycket slit utträttat, vilket räcker för dem. Andra kedjan underprestrerade hela matchen, men vill ha lite tålamod med Norman o C/o, tyckte ändå man såg en del bra tendenser i deras spel. De är dessutom briljanta skridskoåkare samtliga, kan bli vassa!

Men första var under all kritik i första perioden. Men det var även de som spelade upp sig mest, vilket jag är oerhört glad för. Men man ska inte bara försöka slå enkla pass, man ska tamefan lyckas med dem också på den här nivån(se D. Tjärnqvist). Det gjorde framförallt inte Mackan i första. Men onödigt att hålla kvar där med tanke på att samtliga förutom just Tjärnqvist Sr(plus Wesslau) underprestrerade då!

Honken var efter Tjärnqvist och Holm våran bästa back om man frågar mig. Fattar inte hetsen mot honom alls faktiskt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

AMMC skrev:
Metal Machine skrev:Håller med Kentta. Klubertanz var dålig. Inte alls kompis med pucken. Håller också med om att det var lite dåligt drag på klacken stundtals, framförallt mot slutet. Också riktigt besviken över att INGEN hakade på när jag försökte dra igång "17 år, ja han é 17 år - Pontus!". Jaja, riktigt skön seger i alla fall. :D
Skönt att höra iofs, den ramsan är ingen höjdare. Grabben fyller 18 nästa vecka också så då slipper man den av naturliga skäl. Eller ska det sjungas om alla som är 18 också, eller 19 osv?

SirDIFalot:
Det är inte den faktiska åldern utan födelseåret som bestämmer. Alla 93:or spelar med visir fr.o.m säsongen 11/12.
Äh, var inte så negativ! Det är ju trots allt rätt coolt att gå in som 17-åring (även om man blir 18 snart) och bli matchvinnare. Dessutom i sin första ES-match! Då förtjänar man f-n att lyftas fram lite extra.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:
AMMC skrev:
Metal Machine skrev:Håller med Kentta. Klubertanz var dålig. Inte alls kompis med pucken. Håller också med om att det var lite dåligt drag på klacken stundtals, framförallt mot slutet. Också riktigt besviken över att INGEN hakade på när jag försökte dra igång "17 år, ja han é 17 år - Pontus!". Jaja, riktigt skön seger i alla fall. :D
Skönt att höra iofs, den ramsan är ingen höjdare. Grabben fyller 18 nästa vecka också så då slipper man den av naturliga skäl. Eller ska det sjungas om alla som är 18 också, eller 19 osv?

SirDIFalot:
Det är inte den faktiska åldern utan födelseåret som bestämmer. Alla 93:or spelar med visir fr.o.m säsongen 11/12.
Äh, var inte så negativ! Det är ju trots allt rätt coolt att gå in som 17-åring (även om man blir 18 snart) och bli matchvinnare. Dessutom i sin första ES-match! Då förtjänar man f-n att lyftas fram lite extra.
Klart han ska lyftas fram. Jag är väl bara lite sur för att vår briljanta "Zibanejad-ramsa" med skala banan-melodin försvann under 17-års hetsen. :)

En Pontus Åberg, finns bara en Pontus Åberg!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Haha, på så vis! Men vad sägs om (ang Åberg) den simpla men så klassiska Poooooontus Åberg, Pontus Åberg, Pontus Åberg! Vet inte om du hajar vilken melodi jag har i åtanke, jag kan bara inte komma på i vilka sammanhang den har använts tidigare. Bara att den har använts i många sammanhang. Hmm...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://www.jarnkaminerna.se/blogg/jarnk ... om-till-jk

- - - - - - - - -
Micke Nylander (JK):

Jag tog under fredagen emot ett sms från ett för mig okänt telefonnummer.
Det var ett sms som jag tycker att SAMTLIGA berörda parter som var i Jönköping igår och alla Djurgårdare ska få ta del av. Detta gäller er alla!

"Hej Micke!!

Jag vill bara säga att det ni gjorde i Jönköping igår var fantastiskt.
Så underbart att se det.
Att hylla stefan Liv på det sättet innan, under och efter matchen var stort.
Jag är så sjukt stolt över det!!
Fick nästan tårar i ögonen när jag hörde att ni gjort!
Tack så mycket...

Häls Jimmie Ölvestad
Ses på lördag!!"

Tack till alla!

// Micke Nylander, ordförande
- - - - - - - - -

Skoj!
Jejqen

Inlägg av Jejqen »

Inbiten HV-fan om än hobby-Djurgårdare då det är mitt fotbollslag.

Kan bara hålla med eran kära Ölvestad, satt under er klack igår i Kinnarps Arena och det ni gjorde var stort. Det rörde mig och mina vänner. Stundtals en otrolig inramning skapad av båda lags supportrar. Som hockeyälskare och motståndare mot läktarvåld/hat önskar man att det kunde vara så som det var igår oftare och att inte något tragiskt som en händelse av detta ska behöva ske för att det ska hejas fram istället för att hatas. Så som Stefan ville ha det...

Ett stort tack från Jkpg. Järnkamminerna, "Bäst i stan" (Sthlm dvs... :) ) !!!
AnteK

Inlägg av AnteK »

Grym resa! tack till er 3 som körde bussarna!

"Buss nr 3 kommer aldrig komma fram!"
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

AnteK skrev:Grym resa! tack till er 3 som körde bussarna!

"Buss nr 3 kommer aldrig komma fram!"
Bästa bussen!

DIF!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Nyss hemkommen från Jönköping, var en fin hyllning till Liv både före, under och efter matchen! Bra jobbat ni som var där!

Eftersom de flesta säkert redan skrivit sina matchreferat (har inte orkat läsa igenom) så tänker jag bara säga hur skönt det är att ha Tjärnqvist sr tillbaka i laget. Lugn sansad och placeringssäker. Kul för Åberg att göra mål också. Wesslau gjorde en hel del fantomräddningar och det såg ut som om han ville bevisa att det inte "bara" var ett bra slutspel han gjorde. Hoppas han kan fortsätta spela på det här sättet.
2014-04-07, vad hände?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nog ingen som är oroad över Wesslans högsta nivå, utan då snarast om han kan hålla en hög och jämn nivå under en hel säsong.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

-daniel- skrev:http://www.jarnkaminerna.se/blogg/jarnk ... om-till-jk

- - - - - - - - -
Micke Nylander (JK):

Jag tog under fredagen emot ett sms från ett för mig okänt telefonnummer.
Det var ett sms som jag tycker att SAMTLIGA berörda parter som var i Jönköping igår och alla Djurgårdare ska få ta del av. Detta gäller er alla!

"Hej Micke!!

Jag vill bara säga att det ni gjorde i Jönköping igår var fantastiskt.
Så underbart att se det.
Att hylla stefan Liv på det sättet innan, under och efter matchen var stort.
Jag är så sjukt stolt över det!!
Fick nästan tårar i ögonen när jag hörde att ni gjort!
Tack så mycket...

Häls Jimmie Ölvestad
Ses på lördag!!"

Tack till alla!

// Micke Nylander, ordförande
- - - - - - - - -

Skoj!
Ganska stor skillnad mot vad gnagarpacket hade bjudit på.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Nu känner man sig extra stolt över att vara djurgårdare, all eloge till er som åkte ner!
Skriv svar