Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
erik_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av erik_dif »

Har försökt att sova i en timme nu men allt som vevas i min hjärna är "shit happens, shit happens, shit happens, shit happens... Om och om igen...

Asså jag kan ta en Derbyförlust, jag kan till och med ta en tung derbyförlust med en svårslagen målvaktstabbe men jag kan fan inte ta att man säger att shit happens om ett Derby.
Då är det något riktigt riktigt seriöst fel i hela laget om en kille kan säga så.

Till och med DIF fotboll borta mot Götet 2009 försökte mer än vi gjorde idag.

Jag kommer hata Owuya resten av mitt liv, inte för tabben utanför "shit happens". ska spara artikeln och använda som tagg inför alla derbyn jag någonsin kommer uppleva i framtiden.
Senast redigerad av erik_dif den 2010-11-05 01:29:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Idag fick jag känslan att någonting är förjävla fel inom laget. Exakt vad vet jag ju inte, men nånting är det. Klart en stor del beror på målvaktssituationen men det måste också vara nåt annat, något mer. Kanske interna stridigheter, vad vet jag. Någonting måste göras och jag tror tyvärr inte mer stöd från en klack förändrar någonting just nu. Inte heller får vi veta vad som är felet.

Några har skrivit att man borde besöka den öppna träningen imorgon och jag önskar jag kunde vara där.

En ny målvakt måste handlas in. Vi kan inte köra med Sandberg hela säsongen och Ridderwall är ju också ojämn.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:HÖR UPP!

Jag förstod att ni skulle häva skit över Mark efter det här, jag förstod det. Det är så jävla enkelt att se de misstag som målvakter gör. Men faktum är att med det laget Djurgården har så ska vi bara skölja över aik från första nedsläpp och leda med 3-4 mål.

Nu gör vi inte det, och därför blir Marks misstag ödesdigert. Det var samma sak med smutskastningen mot Tommy Salo mot Vitryssland - hade Sverige spelat som man borde ha gjort så kunde Salo bjudit på 2-3 mål utan problem - nu spelade Sverige kasst och förlusten var ett faktum.

Detta är återigen inget annat än en kollektiv kollaps - igen! Stirra er blinda på Mark, gör det. Det visar bara hur jävla idiotiska ni är.

Vi ska skölja över aik - vi gör inte det! Mark ska tamejfan kunna kasta in puckar i egen kasse utan att det ska spela någon som helst jävla roll.

Dåliga spelare idag:
Josef Boumedienne, värdelös - sämst på plan
Oscar Eklund
Norman
Tjärnqvist
Ölvestad
Widing
Kempe
Holmqvist
Fimpen
Falk
Ottosson (till viss mån)
Cehlin
Tim Eriksson
mm.

Bra spelare:
Nilson
Brodin

Fattar ni?
I jämna matcher eller i matcher där vi spelar dåligt mot ett på pappret sämre motstånd ÄR målvakten den post som avgör matcherna. Han tar de där skotten och ser till att hans lag vinner med uddamålet. Med Mark-O blir det aldrig så. Eller iaf inte ofta... så du har rätt/fel...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Kan vi inte peta Widing, Eklund eller Falk och ersätta med Pontus Åberg och Mika Zibanejad från J18?

Tränarna måste börja visa att de inte accepterar mer skit nu!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Har självplågat mig med att kolla på hockeykväll.

aikarna pressar ju på oss i alla lägen. Spelar de boxplay så är de ändå och irriterar. Det var ungefär så vi spelade förra året. Vi viker ner oss och är totalt jävla värdelösa.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är nu två spelare som jag vill ha bort: Mark-O och Boumedienne. Mark-O för att han är fladdrig, nervös och ofokuserad. Boumedienne för att han är helt jävla ointresserad av att göra sitt jobb. HUR kan fanstyget komma undan med detta - att fortfarande efter 18 omgångar inte spela hockey för Djurgårdens IF Hockey... Nej. Usch. FAAAAAAAAAAAAAAN!!!

Sen finns det väl några till som borde slängas ut.

In med juniorer. Snälla. Och in med Tim Sandberg.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Och:

Hur kan Hardy Nilsson gå omkring och mysa i båset i 60 minuter när det ser ut som det gör?! Vi har efterlyst time-outs när det går knackigt eller när motståndet spelar för bra/snabbt.. inte för att primärt skapa förändring i det egna laget men för att bryta motståndarlagets frenesi...

Alltså.. är han bara en gammal giktbruten gubbJ*vel och är sjukligt envis? Eller har han vad som krävs för att vaska om i laget?!

Makalöst.
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

Att Owuya ens vågar flina efter matchen, efter en sådan rutten insats från han och resten av spelarna (förutom Mackan) , som om han pissar på skölden..

Vafan, visa lite känslor! Smäll på gnagarsvinen, ta en fight för att väcka laget, ligg på fasth i målet som fan och gör lite fula knep. DET ÄR FAN GNAGET VI MÖTER!!

Alla spelare borde höja sig i denna match, annars är det något seriöst fel. Vilket jag också tror att det är, säkert ett intern bråk eller liknande.

Nej, ställ in morgondagens träning och kalla till ett möte i stället och red ut saker och ting. För detta kommer bara att bli värre....
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nivan pa 90% av inlaggen om den har matchen ar sa laga att jag orkar knappt skriva mina egna tankar. Fan vilka notter det finns.

Iaf, det som kan sagas ar val att vi beskadat en av de varsta malvaktstavlorna nagonsin, MEN, vi hade inte vunnit idag om vi sa haft Marty Brodeur i kassen. HELA laget viker ner sig totalt och AIK ar hetare och vinner rattvist.

Dags att gora sig av med de dar javla f******* Widing och BomBom. Samsta nyforvarven nagonsin.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Just ja, jag har en fraga ocksa. Vem slog sonder plexit? Och nar hande det? Jag tror/trodde det var efter sista malet men nagon sade att det var redan vid Marks tavla. Nagon som vet?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SkönaDjurgårn skrev:Nivan pa 90% av inlaggen om den har matchen ar sa laga att jag orkar knappt skriva mina egna tankar. Fan vilka notter det finns.

Iaf, det som kan sagas ar val att vi beskadat en av de varsta malvaktstavlorna nagonsin, MEN, vi hade inte vunnit idag om vi sa haft Marty Brodeur i kassen. HELA laget viker ner sig totalt och AIK ar hetare och vinner rattvist.

Dags att gora sig av med de dar javla f******* Widing och BomBom. Samsta nyforvarven nagonsin.
Det är möjligt att vi inte vunnit men DIF hade i allafall fått en chans att vinna med en målvakt/kon i målet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Nivan pa 90% av inlaggen om den har matchen ar sa laga att jag orkar knappt skriva mina egna tankar. Fan vilka notter det finns.

Det är möjligt att vi inte vunnit men DIF hade i allafall fått en chans att vinna med en målvakt/kon i målet.
haha /kon

+1
Chilly

Inlägg av Chilly »

Det räcker nu!

Jag har följt Djurgårn i c:a 40 år. Alltid varit stolt.
Men årets upplaga orkar jag snart inte se mer av.
Så fruktansvärt besviken.... (Torsk 5-2 x 2) PINSAMT!!!

När ska det vända?
Jag menar....
Vi hade ju bara tur som kom undan med vinst mot SSK eller 1-0 mot LHC.
Vinner vi någonsin skotten? Nej.
Hur FAN kan man då göra några mål eller vinna några matcher?!
Har vi gjort mer än två hyfsade matcher hittills? (HV OCH TIK).

Nu är det fan dax att skärpa ihop sig om det ska bli en bra säsong.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Chilly skrev:Det räcker nu!

Jag har följt Djurgårn i c:a 40 år. Alltid varit stolt.
Men årets upplaga orkar jag snart inte se mer av.
Så fruktansvärt besviken.... (Torsk 5-2 x 2) PINSAMT!!!

När ska det vända?
Jag menar....
Vi hade ju bara tur som kom undan med vinst mot SSK eller 1-0 mot LHC.
Vinner vi någonsin skotten? Nej.
Hur FAN kan man då göra några mål eller vinna några matcher?!
Har vi gjort mer än två hyfsade matcher hittills? (HV OCH TIK).

Nu är det fan dax att skärpa ihop sig om det ska bli en bra säsong.
too fu**ing late. Bara en slutspelsplats och sen finalmedverkan kan rädda oss nu.,. och det ser inte garanterat ut.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hardy ha blivit en feg/envis jävla mys mes gubbe.. Han är jag minst lika arg på som allt annat, men han har väl glömt hur man byter målvakt/tar time out eller vafan som helst innebär!

Det kommer inte bli en ända ändring till nästa match, Hardy ser inte och fattar inte. Och försvars spelet med Bombom m.m kommer va lika jävla passiva och dåliga i nästa möte också, så jävla trött på att se skiten..
Spela fult
Låst