Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

Grejen med Tim är att han i stort sett är bäst i hela laget på att skapa snurr och tryck i anfallszon, vilket vårt spel bygger på. När han och exempelvis Brodin har snurrat ett tag, fått till en icing från motståndarna så de inte får byta och är trötta, att då släppa in exempelvis Nisses lina, då är chansen att det blir mål väldigt stor. Kempe har inte alls samma ''snurr''-egenskaper som Tim, jag tycker mest att han åker runt och gör massa småfinter när ingen spelare ens är i vägen och sedan tappar pucken.

Förhoppningsvis kan dock båda växa ännu mer!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Grejen med Tim är att han i stort sett är bäst i hela laget på att skapa snurr och tryck i anfallszon, vilket vårt spel bygger på. När han och exempelvis Brodin har snurrat ett tag, fått till en icing från motståndarna så de inte får byta och är trötta, att då släppa in exempelvis Nisses lina, då är chansen att det blir mål väldigt stor. Kempe har inte alls samma ''snurr''-egenskaper som Tim, jag tycker mest att han åker runt och gör massa småfinter när ingen spelare ens är i vägen och sedan tappar pucken.

Förhoppningsvis kan dock båda växa ännu mer!
Kempe ska spela med fart & kraft, tror han kommer att lyfta sig, sedan beror det på vilken omgivning han får.

Visst Tim kan snurra i hörnen, men ibland känns det som att han står där själv och snurrar, motståndarna backar av och låter han hålla på där i hörnen, han kommer ingenstans.

Sedan så hoppas jag att dom båda kommer att räta ut alla frågetecken till utropstecken!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Gör mål Nils Ekman.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Helt klart så räcker ju vårat lag till att få två kedjor som snurrar och tröttar ut motståndarna. Det gäller bara att dom är riktigt taggade så att dom inte fastnar i egen zon eller mittzon.

Cehlin - Tim - Brodin
Skridskostark kedja där Tim spelat hyfsat i centerrollen. Både Brodin och Cehlin kan smälla på och vinna puck. Brodin är inte rädd att ta kampen framför mål och Cehlin har ett hyfsat skott. Alla tre jobbar stenhårt i backcheckingen ifall att dom tappar puck.

Kempe - Fimpen - Söder
Inte samma speed som tredje. Kempe står för farten, alla tre spelar fysiskt. Fimpen börjar få en del rutin och kan kriga till sig puckar. Söder har ett riktigt bra målsinne. Viktigt att dessa spelar sig in i zon då jag inte tror att dom är tillräckligt skickliga i forcheckingen för att vinna puck på det sättet. Gärna en lång pass till Söder.

Bubblare: Arvid Strömberg, Pontus Åberg, John Norman
Arvid Strömberg är en riktigt checkingspelare. Kommer att visa det i vinter. Pontus Åberg har farten, händerna och spelsinnet. Väger lite lätt och har inte riktigt hårdheten än. John Norman får nog flytta ner en kedja när Kruger kommer tillbaka. Det ger oss istället;

Cehlin - Norman - Tim
Tappar lite tyngd och elakhet, får istället mer täckning bakåt plus mycket mer spelsinne.

Kempe - Fimpen - Brodin
Tappar lite målfarlighet, men får mer tyngd, pondus och elakhet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Varför får Söder spela när Strömberg är bättre?
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Kempe - Eriksson - Cehlin
Brodin - Eklund - Strömberg
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

alskar_dif skrev:Kempe - Eriksson - Cehlin
Brodin - Eklund - Strömberg
Okej
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

android skrev:Helt klart så räcker ju vårat lag till att få två kedjor som snurrar och tröttar ut motståndarna. Det gäller bara att dom är riktigt taggade så att dom inte fastnar i egen zon eller mittzon.

Cehlin - Tim - Brodin
Skridskostark kedja där Tim spelat hyfsat i centerrollen. Både Brodin och Cehlin kan smälla på och vinna puck. Brodin är inte rädd att ta kampen framför mål och Cehlin har ett hyfsat skott. Alla tre jobbar stenhårt i backcheckingen ifall att dom tappar puck.

Kempe - Fimpen - Söder
Inte samma speed som tredje. Kempe står för farten, alla tre spelar fysiskt. Fimpen börjar få en del rutin och kan kriga till sig puckar. Söder har ett riktigt bra målsinne. Viktigt att dessa spelar sig in i zon då jag inte tror att dom är tillräckligt skickliga i forcheckingen för att vinna puck på det sättet. Gärna en lång pass till Söder.

Bubblare: Arvid Strömberg, Pontus Åberg, John Norman
Arvid Strömberg är en riktigt checkingspelare. Kommer att visa det i vinter. Pontus Åberg har farten, händerna och spelsinnet. Väger lite lätt och har inte riktigt hårdheten än. John Norman får nog flytta ner en kedja när Kruger kommer tillbaka. Det ger oss istället;

Cehlin - Norman - Tim
Tappar lite tyngd och elakhet, får istället mer täckning bakåt plus mycket mer spelsinne.

Kempe - Fimpen - Brodin
Tappar lite målfarlighet, men får mer tyngd, pondus och elakhet.
Det är det här jag menar när säger att omgivningen är viktig, Kempe kommer inte att ta för sig/växa in i DIF tröjan om han spelar i en sådan här svag lina. Jag skulle vilja se honom i en bättre omgivning, en omgivning som kan spela anfallshockey.

Kempe - Norman - Cehlin/Brodin
Kempe - Falk - Tim
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag är beredd att hålla med dig Caveman. Mest för att jag tror att Kempe kan och kommer bli bättre än Tim. I dagsläget tycker jag nog att dom är jämnbördiga alternativt övervägande till Tim.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

SirDIFalot skrev:
alskar_dif skrev:
Okej

haha?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vår tredjekeeper, Tim Sandberg är ju utlånad till Sundsvall i allsvenskan. Han har fått en skaplig start där med två vinster, 92,31% och 1.92 insläppta/match.

Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Trots kvällens urusla insats så är jag inte orolig, det här var ett riktigt bottennapp och vi vet ju hur bra laget kan spela.

Tycker inte heller att Mark ska få så mycket skit, han borde ha tagit något mål till, men han får ingen hjälp av backarna och gör man bara 2 mål på bortaplan så vinner man ändå inte.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Edin skrev:Trots kvällens urusla insats så är jag inte orolig, det här var ett riktigt bottennapp och vi vet ju hur bra laget kan spela.

Tycker inte heller att Mark ska få så mycket skit, han borde ha tagit något mål till, men han får ingen hjälp av backarna och gör man bara 2 mål på bortaplan så vinner man ändå inte.
Lägg av! hur fan ska backarna kunna prestera med en sådan osäker målvakt. Mark är en puckmotare utan koll på sina returer när han spelar som bäst, då är jag ändå snäll i mitt omdöme.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Caveman skrev:
Edin skrev:Trots kvällens urusla insats så är jag inte orolig, det här var ett riktigt bottennapp och vi vet ju hur bra laget kan spela.

Lägg av! hur fan ska backarna kunna prestera med en sådan osäker målvakt. Mark är en puckmotare utan koll på sina returer när han spelar som bäst, då är jag ändå snäll i mitt omdöme.
Det var alltså Marks fel att backarna inte gjorde någonting när Dackell bara gled in framför mål och tryckte in en kasse? Det köper jag inte.

Visst, Mark var inte bra, men att börja hetsa om en ny målvakt i omgång 3 känns ganska aik.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Edin skrev:
Caveman skrev:

Det var alltså Marks fel att backarna inte gjorde någonting när Dackell bara gled in framför mål och tryckte in en kasse? Det köper jag inte.

Visst, Mark var inte bra, men att börja hetsa om en ny målvakt i omgång 3 känns ganska aik.
Jag hetsar inte efter omgång 3, jag har sett Mark förr och han är lika osäker nu som då. Visst backarna kunde tagit undan Dackell, men man kan också säga att Mark borde tagit den pucken. Klart som fan att backarna faller av när dom har en sådan osäker målvakt som sista utpost.
Senast redigerad av Caveman den 2010-09-23 21:54:02, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar