Verkligen. Däremot så har vi en bredd på en väldigt låg nivå.Crashmash skrev:Jag tycker bredd är det enda vi har ...
S. Kronwall vore en bra värvning till nästa säsong. Bra ålder och tveksamt om han sticker tillbaks till NHL igen om han kommer hem.
Verkligen. Däremot så har vi en bredd på en väldigt låg nivå.Crashmash skrev:Jag tycker bredd är det enda vi har ...
http://islanders.nhl.com/team/app?articleid=362785&page=NewsPage&service=page skrev:ROBIN FIGREN SIGNS ON WITH ISLANDERS May 7, 2008, 3:52 PM EDT
Islanders sign Swedish prospect to 3-year contract and Figren will spend the 2008-09 season with Djurgardens of the Swedish Elite League before returning to North American to complete the last two years of the contract.
Rådgivaren skrev:Jag tycker ändå att det ser ganska bra ut för framtiden, det finns inget lag som spelat så många juniorer som DIF den här säsongen - och Josefsson och Krüger bland annat har gjort det väldigt bra...
De som jag känner får tacka för sig är...
Niklas Andersson
David Schneider
Ronnie Pettersson
Niklas Danielsson (har spelat upp sig på slutet, men är inte tillräckligt bra)
Niklas Anger (är alldeles för mycket medgångsspelare)
Jimmie Ölvestad (hur mycket hjärta man än har, hockey går ut på att göra mål)
Robin Figren (en personlig favorit men 3+6 duger inte på långa vägar)
Stefan Riddervall (skulle nog må bra av ett år i allsvenskan)
Nichlas Falk (helt okej säsong men blir ju inte snabbare med åren - och alldeles för dyr i drift)
Spelare som absolut inte får lämna:
Fredrik Bremberg (han må ha sina svagheter i defensiven, men han är utan tvekans elitseriens mest sevärda spelare i anfallszonen, jag skulle sakna honom enormt)
Kristofer Ottosson (så ohyggligt värdefull - ock kanske var det rent av skadan på Otto om stjälpte oss i slutet)
Drömspelare:
Nils Ekman
Thoresen
Daniel Rudslätt (dags att vända hemåt?)
Tellqvist
+ nån stabil back
Men Josefsson, Krüger och grabbarna ska inte husera i nån fjärdelina nästa säsong utan laget ska byggas runt dem.
Järnkamin90 skrev:Rådgivaren skrev:Jag tycker ändå att det ser ganska bra ut för framtiden, det finns inget lag som spelat så många juniorer som DIF den här säsongen - och Josefsson och Krüger bland annat har gjort det väldigt bra...
Niklas Andersson
David Schneider
Ronnie Pettersson
Nichlas Falk (helt okej säsong men blir ju inte snabbare med åren - och alldeles för dyr i drift)
Fredrik Bremberg (han må ha sina svagheter i defensiven, men han är utan tvekans elitseriens mest sevärda spelare i anfallszonen, jag skulle sakna honom enormt)
Kristofer Ottosson (så ohyggligt värdefull - ock kanske var det rent av skadan på Otto om stjälpte oss i slutet)
Drömspelare:
Nils Ekman
Thoresen
Tellqvist
+ nån stabil back
Men Josefsson, Krüger och grabbarna ska inte husera i nån fjärdelina nästa säsong utan laget ska byggas runt dem.
Men nu får du väll ge dig. visst man ska göra mål i hockey men spelarna har väll även olika roller i lagen?? eller??
tänker på Ölvestad "hur mycket hjärta man än har, hockey går ut på att göra mål"
Jag vill se att man förlänger kontraktet med honnom.
Det jag tycker är bra nu är att klubben jagar Nilsson och Kronwall
Ossi skulle vara kanon han med, men som sagt det är en drömvärvning
Ok. Jag tycker att vi gör som många vill... Kickar Ölvestad, Falk, Anger, Pettersson, Eklund x2, N.Andersson, D.Schnieder, N.Danielsson.... Några fler förslag? Jag menar köpa nya spelare är ju inget problem, pengar har vi ju gott om.. Samt tycker jag att vi skall köpa till oss en kille somkan bära ett C på bröstet för det finns inte så många kvar att välja på. Ragnarsson vill inte ha C´t då han pendlar från Uppsala samt att han inte medverkar på alla träningar.Djurgårn skrev:Järnkamin90 skrev:Rådgivaren skrev:Jag tycker ändå att det ser ganska bra ut för framtiden, det finns inget lag som spelat så många juniorer som DIF den här säsongen - och Josefsson och Krüger bland annat har gjort det väldigt bra...
Niklas Andersson
David Schneider
Ronnie Pettersson
Drömspelare:
Nils Ekman
Thoresen
Tellqvist
+ nån stabil back
Men nu får du väll ge dig. visst man ska göra mål i hockey men spelarna har väll även olika roller i lagen?? eller??
tänker på Ölvestad "hur mycket hjärta man än har, hockey går ut på att göra mål"
Jag vill se att man förlänger kontraktet med honnom.
Det jag tycker är bra nu är att klubben jagar Nilsson och Kronwall
Ossi skulle vara kanon han med, men som sagt det är en drömvärvning
Fast har Ölvestad ens utfört sin roll på ett bra sätt de senaste 2 åren? Finns säkert betydligt billigare spelare som kan utföra den rollen. Han besitter ingen unik egenskap som spelare direkt. Linkan besitter en unik egenskap i och med sitt spelsinne osv som man inte kan träna upp, utan det har man bara eller så har man det inte. Ölvestad är snabb och kan tacklas. Det tror jag vi kan hitta, som dessutom är billigare. Mikael Ahlén någon?
Faktum är att det är DIF som nobbat Tjärna vid ett par tillfällen. Beroende på vad han tjänar i Rögle så är det en bra ersättare till Ölvestad.Crashmash skrev:Herr Mathias Tjärnqvist har väl visat två gånger att DIF inte duger.
calpe skrev:Det känns riktigt kul att se statistik från Hockeligans websida
DIF har en sorglig statistik.
Visar tydligt hur det står till med DIF. Jfr med den andra klubbarna.Vad vi är bra på (inte så mycket) vad vi är mindre bra på (mycket, krävs förbättring)Don66-2 skrev:calpe skrev:Det känns riktigt kul att se statistik från Hockeligans websida
DIF har en sorglig statistik.
Hur tänkte du där...?