Ja, det var bara du och Daniel som ville ha Wesslau. Typ. Pause.. NOT. Vi andra som också ville ha Wesslau i kassen gapade inte lika högt som de som ville ha in Micke.SirDIFalot skrev:Det absolut stördaste är ju att det här förutsågs. HÄR. Av människor helt utan hockeyutbildning.
När M Tjärnqvist resignades så skrek alla på forumet NEEEEEJ (Utom Magnutz) trots att han var vår bästa målskytt ifjol? Fansen brukar gilla sin bästa målskytt. Men fan alla här förstod att vi behövde ha in en helt annan spelartyp... Fyra stycken jämnbra centrar och brunkande forwards. Skittråkigt och ineffektivt lagbygge. Jag förstod inte riktigt hur man trodde det skulle fungera? Okej, Carlsson gör kanske mål bredvid en förstacenter. Och Almtorp gör kanske en del poäng om han spelar med Linus Klasen i PP. Men hur fan trodde man att det här skulle fungera?
Sedan lät ju sig många (likt Djurgårn) luras av den stjärnspäckade backbesättningen. Där tyvärr Honken och Kyle gått ner sig. BomBom varit lika ojämn som ifjol. Daniel Tjärnqvist vill jag inte gnälla på men jag hade i alla fall förväntat mig en högre nivå, i alla fall offensivt.
Det enda DIF gjorde rätt var ju att ta Wesslau före Tellqvist. Här var det ju dock märkligt nog väldigt många som ville ha in Tellan och pushade på det för att han var "urdjurgårdare" medan Wesslau var gnagare.. Blir dock ett rätt taskigt argument när samma personer senare gnäller på att DIF värvar spelare bara för att de är Djurgårdare... När man själv ville ha in Tellqvist av den anledningen. Jag tror bara det var jag och -daniel- som ville, eller i alla fall hade förståelse för att de valde Wesslau.
Angående Mathias Tjärnqvist.
Det gick inte att förutspå att han skulle bara så här jävla dålig. Om resten OM resten av anfallet funkat skulle han kunnat (kanske) spela det där spelet vi hade i honom för ett par år sedan. Nu verkar han försöka spela ett spel som han inte är skapad för. Han har väl aldrig blixtrat fram på isen? Han ska proppa folk och stå framför mål. Efter incidenten i Rögle där han hyvlade av någon snånepåg delar av dennes ansikte mot sargen/plexit slutade han tacklas. Efter skottet på fossingen slutade han ställa sig framför mål.
Jag hoppades att han skulle hitta tillbaks till sitt gamla spel. Det gjorde han inte. Rädsla? Felanvänd? I don't know. För gammal?! Kanske.
Hur som helst visar det sig att allt för många spelare i laget inte presterar på Elitserie-nivå och det måste på något sätt slå tillbaka på de personer som skapat laget. Den ytterst ansvarige samt scout (hahaha, SL till Södertälje?) och.. nån mer säkert. Hon i shoppen kanske.
blah>!"