Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Det absolut stördaste är ju att det här förutsågs. HÄR. Av människor helt utan hockeyutbildning.

När M Tjärnqvist resignades så skrek alla på forumet NEEEEEJ (Utom Magnutz) trots att han var vår bästa målskytt ifjol? Fansen brukar gilla sin bästa målskytt. Men fan alla här förstod att vi behövde ha in en helt annan spelartyp... Fyra stycken jämnbra centrar och brunkande forwards. Skittråkigt och ineffektivt lagbygge. Jag förstod inte riktigt hur man trodde det skulle fungera? Okej, Carlsson gör kanske mål bredvid en förstacenter. Och Almtorp gör kanske en del poäng om han spelar med Linus Klasen i PP. Men hur fan trodde man att det här skulle fungera?

Sedan lät ju sig många (likt Djurgårn) luras av den stjärnspäckade backbesättningen. Där tyvärr Honken och Kyle gått ner sig. BomBom varit lika ojämn som ifjol. Daniel Tjärnqvist vill jag inte gnälla på men jag hade i alla fall förväntat mig en högre nivå, i alla fall offensivt.

Det enda DIF gjorde rätt var ju att ta Wesslau före Tellqvist. Här var det ju dock märkligt nog väldigt många som ville ha in Tellan och pushade på det för att han var "urdjurgårdare" medan Wesslau var gnagare.. Blir dock ett rätt taskigt argument när samma personer senare gnäller på att DIF värvar spelare bara för att de är Djurgårdare... När man själv ville ha in Tellqvist av den anledningen. Jag tror bara det var jag och -daniel- som ville, eller i alla fall hade förståelse för att de valde Wesslau.
Ja, det var bara du och Daniel som ville ha Wesslau. Typ. Pause.. NOT. Vi andra som också ville ha Wesslau i kassen gapade inte lika högt som de som ville ha in Micke.

Angående Mathias Tjärnqvist.

Det gick inte att förutspå att han skulle bara så här jävla dålig. Om resten OM resten av anfallet funkat skulle han kunnat (kanske) spela det där spelet vi hade i honom för ett par år sedan. Nu verkar han försöka spela ett spel som han inte är skapad för. Han har väl aldrig blixtrat fram på isen? Han ska proppa folk och stå framför mål. Efter incidenten i Rögle där han hyvlade av någon snånepåg delar av dennes ansikte mot sargen/plexit slutade han tacklas. Efter skottet på fossingen slutade han ställa sig framför mål.

Jag hoppades att han skulle hitta tillbaks till sitt gamla spel. Det gjorde han inte. Rädsla? Felanvänd? I don't know. För gammal?! Kanske.

Hur som helst visar det sig att allt för många spelare i laget inte presterar på Elitserie-nivå och det måste på något sätt slå tillbaka på de personer som skapat laget. Den ytterst ansvarige samt scout (hahaha, SL till Södertälje?) och.. nån mer säkert. Hon i shoppen kanske.

blah>!"
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Det absolut stördaste är ju att det här förutsågs. HÄR. Av människor helt utan hockeyutbildning.

När M Tjärnqvist resignades så skrek alla på forumet NEEEEEJ (Utom Magnutz) trots att han var vår bästa målskytt ifjol? Fansen brukar gilla sin bästa målskytt. Men fan alla här förstod att vi behövde ha in en helt annan spelartyp... Fyra stycken jämnbra centrar och brunkande forwards. Skittråkigt och ineffektivt lagbygge. Jag förstod inte riktigt hur man trodde det skulle fungera? Okej, Carlsson gör kanske mål bredvid en förstacenter. Och Almtorp gör kanske en del poäng om han spelar med Linus Klasen i PP. Men hur fan trodde man att det här skulle fungera?

Sedan lät ju sig många (likt Djurgårn) luras av den stjärnspäckade backbesättningen. Där tyvärr Honken och Kyle gått ner sig. BomBom varit lika ojämn som ifjol. Daniel Tjärnqvist vill jag inte gnälla på men jag hade i alla fall förväntat mig en högre nivå, i alla fall offensivt.

Det enda DIF gjorde rätt var ju att ta Wesslau före Tellqvist. Här var det ju dock märkligt nog väldigt många som ville ha in Tellan och pushade på det för att han var "urdjurgårdare" medan Wesslau var gnagare.. Blir dock ett rätt taskigt argument när samma personer senare gnäller på att DIF värvar spelare bara för att de är Djurgårdare... När man själv ville ha in Tellqvist av den anledningen. Jag tror bara det var jag och -daniel- som ville, eller i alla fall hade förståelse för att de valde Wesslau.
Ja, det var bara du och Daniel som ville ha Wesslau. Typ. Pause.. NOT. Vi andra som också ville ha Wesslau i kassen gapade inte lika högt som de som ville ha in Micke.

Det gick inte att förutspå att han skulle bara så här jävla dålig. Om resten OM resten av anfallet funkat skulle han kunnat (kanske) spela det där spelet vi hade i honom för ett par år sedan. Nu verkar han försöka spela ett spel som han inte är skapad för. Han har väl aldrig blixtrat fram på isen? Han ska proppa folk och stå framför mål. Efter incidenten i Rögle där han hyvlade av någon snånepåg delar av dennes ansikte mot sargen/plexit slutade han tacklas. Efter skottet på fossingen slutade han ställa sig framför mål.

Jag hoppades att han skulle hitta tillbaks till sitt gamla spel. Det gjorde han inte. Rädsla? Felanvänd? I don't know. För gammal?! Kanske.

Hur som helst visar det sig att allt för många spelare i laget inte presterar på Elitserie-nivå och det måste på något sätt slå tillbaka på de personer som skapat laget. Den ytterst ansvarige samt scout (hahaha, SL till Södertälje?) och.. nån mer säkert. Hon i shoppen kanske.

blah>!"
Problemet med Mathias Tjärnqvist är att han inte har något eget spel att hitta tillbaka till. Han är helt enkelt en totalt värdelös hockeyspelare. Han har bollkänsla, that's it.

Att förlänga med honom i det läget vi var i somras - med den sunkiga anfallsuppställning vi hade - var ett stort hån mot oss Djurgårdsfans. Han snubblade bokstavligt talat in 17 kassar förra säsongen...att han skulle fortsätta med samma flyt kändes verkligen oerhört osannolikt. En spelare som inte tillför ett jävla dyft i 5vs5 (vilket han inte gjorde förra säsongen heller) är inte värd att ha i ett lag. Möjligtvis om man har en jättebredd på anfallet i övrigt och enbart väljer att spela en spelare i PP, men där var ju verkligen Djurgården...

Aja, vi slår in öppna dörrar. Återigen.
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Ja vad ska man säga, efter gårdagens derby så blöder mitt Djurgårdshjärta mer än någonsin, har aldrig sett Djurgården så här dåliga och vilje lösa, vet inte om man kan klandra ledningen eftersom dom jobbat i motvind sedan klubbar runt om i landet har arenor och av den enkla anledningen har en helt annan ekonomi än Stockholmslagen... Det här är bara ett resultat av den dåliga ekonomin, man får det man betalar för helt enkelt.. Man kan prata om Djurgårds hjärta och allt det där men kolla hur mycket spelare som är fostrade i Djurgården som spelar i andra klubbar av den enkla anledningen, lönen för mödan! Hade Djurgården den ekonomi så hade vi kunnat anlita lite mer spetskompitens... Sedan gör ju inte Stockholm kommun i sig något för att hjälpa våra lag som andra kommuner runt om i landet som tex arenafrågan, dom sätter istället hela poliskåren mot dom för att det finns en och annan idiot som tror dom får göra vad dom vill på läktarna, vilket drabbar klubben ekonomiskt... Fasen klubbar runt om i Sverige skrattar sig glada nu över Djurgårdens situation, och jag kan inte mer än säga att verkligheten har hunnit ikapp oss med tanke att det här har varit på tapeten länge, inte bara i år utan sedan sista guldet då Djurgården passivt ser Arenorna ploppa upp i alla kommuner runt om i landet... Nu kommer många fråga men hur lyckas AIK, deras spelare visa hjärta för klubben och en helt annan stolthet... AIK har allt att vinna Djurgården har allt att förlora! Enkel psykologi...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Inte en jävla uns av skuld skall falla på Stockholms kommun i det här skedet; Djurgården Hockey har haft ett gyllene läge att förvalta och rida vidare på framgångsvågen efter 09/10 och det har misslyckats så kapitalt att det är en bedrift i sig.

Det är klåpare som styr den här föreningen, och de allra värsta sitter i toppen. Noll fingertoppskänsla. Noll verklighetsförankring.
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Ja vad ska man säga, framgångsvågen 09-10 då hade vi en helt annan bredd... Spelare med hög lägsta nivå som Enqvist, Josefsson, Krüger, Ragnarsson, Danielsson, Timmy Pettersson... Sen hade man ju dom spelare som spelade på sin toppnivå då men som idag har väldigt låg lägsta nivå, Nilson, Ölvestad, Klybertanz, Honken, Tjärnqvistarna med många fler, idagens trupp är det bara Printz och Wesslan som spelar på den nivå dom förväntas göra...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ekonomin är det inget fel på. Det är lönerna det är fel på. Vår ekonomi skulle man kunna vinna ett sm-guld med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:

blah>!"
Hur hittade du det där inlägget. Är väl en månad gammalt?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Ekonomin är det inget fel på. Det är lönerna det är fel på. Vår ekonomi skulle man kunna vinna ett sm-guld med.
Vi har väl inte alls samma lönebudget som till exempel Linköping?
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Ekonomin är det inget fel på. Det är lönerna det är fel på. Vår ekonomi skulle man kunna vinna ett sm-guld med.
Troligen inte, nej?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Troligen inte, nej?
Så... Det är ekonomin det är fel på? Vi är inte lika rika som andra lag?
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Troligen inte, nej?
Nej... felet är att vi bygger fel. Det finns lag som har sämre lönebudget än oss som får ihop ett betydligt vassare lag än vad vi har och det sa vi redan innan säsongen. Felaktiga beslut i den sportsliga ledningen är felet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Troligen inte, nej?
Nej... felet är att vi bygger fel. Det finns lag som har sämre lönebudget än oss som får ihop ett betydligt vassare lag än vad vi har och det sa vi redan innan säsongen. Felaktiga beslut i den sportsliga ledningen är felet.
Just i år har vi byggt fel ja. Men klart det hör till att vi inte har samma plånbok som vissa andra lag. Ekonomin är svag.
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Just i år har vi byggt fel ja. Men klart det hör till att vi inte har samma plånbok som vissa andra lag. Ekonomin är svag.[/quote]

Ja folk verkar tro att den är mycket bättre än vad den är. Absolut hör det till, det säger sig själv att med större resurser så kan man bygga ett mer slagkraftigt lag. Men DIF årgång 11/12 hade definitivt kunnat varit klara för slutspel om man byggt rätt enligt mig.

Istället för Tjärnqvist - Almtorp - Carlsson hade vi kunnat värva 2 spelare med en betydligt större spets i sitt spel och därmed förbättrat den offensiv som sänkt oss många gånger.

Värvningen av Kyle kan ingen klaga på. Han var bra 09/10 och hade ett bra år i AHL. ALLT lutade åt en bra säsong i DIF. Förstår inte vad som har gått så kapitalt fel.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Troligen inte, nej?
Precis som H C skrev. Vi har ekonomin att bygga ett lag för sm-guld. Brynäs, Luleå, Skellefteå och aik är väl 4 lag ovan oss med ungefär samma budget som vi, vilka alla kan vinna guldet. Avfärda inte solnaidioterna. Inget lag är överlägset dem i ett slutspel.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av BaronVonDif »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Troligen inte, nej?
Precis som H C skrev. Vi har ekonomin att bygga ett lag för sm-guld. Brynäs, Luleå, Skellefteå och aik är väl 4 lag ovan oss med ungefär samma budget som

vi, vilka alla kan vinna guldet. Avfärda inte solnaidioterna. Inget lag är överlägset dem i ett slutspel.
Ajk tar guld och DIF åker ur? Det måste vara undergången 2012 Maya indianerna spådde.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar