Djurgården IF - Skellefteå AIK, 4/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Grymt bra stämning igår som sagt.. Hur går ramsan "Springer runt i solna centrum.."?
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Gustav skrev:Grymt bra stämning igår som sagt.. Hur går ramsan "Springer runt i solna centrum.."?
Springer runt i solna centrum med min balle utanför
Sjunger jag har stake
Jag har stake
Jag har stake inte ni GNAGARSVIN!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Saint-Adam skrev:
Gustav skrev:Grymt bra stämning igår som sagt.. Hur går ramsan "Springer runt i solna centrum.."?
Sjunger jag har stake
Jag har stake
Jag har stake inte ni GNAGARSVIN!

Melodi?
hamous

Inlägg av hamous »

Melodin : *klappa händerna när du är riktigt glad*

edit: fast lite otakt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Ingen annan klack i Sverige kan mäta sig med oss när vi "spänner musklerna" som Falken sa.
Säg den glädje som varar
JärnJocke
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tack

Inlägg av JärnJocke »

Hej på er!
Jag vill tacka alla Djurgårdare som sjöng för DIF. Jag fick en polare från E-tuna att komma och se matchen med sin 10-åriga son, de har ett minne för livet, precis som jag. Jag var även på fbk-matchen förra året, och tycker väl att de är jämbördiga i sång, men var det inte lite väl mörkt när tifot kördes på den här matchen? :wink:
Jag tycker nog att klackmatchen mot HIV var den skönaste segern för oss. Den hade allt i min smak: motstånd, smartness och resultat. Det fanns ju en motståndarklack att prata om (motstånd). När de skrek hata Djurgården sjöng vi typ, "vi hatar inte vi älskar", och när trumman satte igång klappade vi händerna med den och avslutade DJURGÅRN!!! (smartness). Vinst med 5-1 tror jag det var (resultatet).

Alltid oavsett!
Användarvisningsbild
SjuFemman
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

JärnJocke skrev: Jag tycker nog att klackmatchen mot HIV var den skönaste segern för oss. Den hade allt i min smak: motstånd, smartness och resultat. Det fanns ju en motståndarklack att prata om (motstånd). När de skrek hata Djurgården sjöng vi typ, "vi hatar inte vi älskar"
Vi sjäng väl "Vi älskar HV" har jag för mig. HV-fansen stod bara och gapade och fattade ingenting.
"Trumman, trumman ge oss en sång."

Jag hittade för övrigt, utan större problem, matchtråden DIF - SAIK, så varför inte skriva i den?
http://www.difhockey.se/difforum/viewto ... &start=390

( http://www.difhockey.se/difforum/viewtopic.php?t=451 )
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Gustav skrev:Grymt bra stämning igår som sagt..
Intresset för hockeyn i Sthlm är inte tillräckligt stort för att få sånt här drag varje match. Dessutom skulle järnkaminerna aldrig få 2000 biljetter varje match skulle jag tro. Sen är det svårt att sälja 2000 klackbiljetter på kort tid. Det krävs förberedelser.

Däremot har vi haft en ganska stor klack i ett flertal matcher i år och draget kring hockeyn skulle jag vilja säga är bättre än på många år. I år har vi en klack att räkna med i fler matcher än en, även om det är långt ifrån alla. Alla matcher som är med i 1/3 säsongskortet är det rätt bra drag på.

Järnkaminerna jobbar hårt för en levande hockey i Sthlm och i år har arbetet börjat ge resultat. Samtliga i och kring Järnkaminernas ska ha oerhört feta cred för det arbete dom utför och utfört.
gulgul

Inlägg av gulgul »

Ingen som vet fall DIFhockey/Järnkaminerna, har lagt upp bilder från 4/1?, har fan snart gått en månad. har bara sett en jävla massa filmer, skulle vilja se bilder från klacken
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

gulgul skrev:Ingen som vet fall DIFhockey/Järnkaminerna, har lagt upp bilder från 4/1?, har fan snart gått en månad. har bara sett en jävla massa filmer, skulle vilja se bilder från klacken
Svordoms VM? Här har du dina jävla bilder, som förresten las upp någon dag efter matchen.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=148949
gulgul

Inlägg av gulgul »

ber om ursäkt, men dem där bilderna har jag sett, dock glömt bort dem där bilderna, men alltå mer bilder på klacken.. :)
Skriv svar