Håller med dig. Men kan vi låna ut både Blixt och Ragge för att båda ska hålla igång ordentligt ? Sen plockar hem en av dom beroende på vem som ska ersättas. Nån bra J20 kan ju träna med ossJim Morrison skrev: ↑2025-09-08 09:25:19 Enligt mig är Blixt, Ragnarsson och Berg backarna som hamnar utanför top6. En lär lånas ut och sedan är det en formfråga vem som blir sjunde.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Senast redigerad av SkallePer den 2025-09-08 13:42:36, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Själv sitter jag här och undrar om det inte var Hammarn vi skulle behållit. Det trodde jag aldrig för mitt liv att jag skulle säga. Kanske är det bara psykologin att man vill ha det man inte har som spökar i huvudet. Tyvärr tycker jag att det vilar ett tungt lass på de namnkunnigare backarna och det känns svårt att veta var många av dem står och de mindre namnkunniga måste överraska positivt. Det är väl så det är att vara nykomling. Vem av Blixt, Ragge, Berg, Pulli eller Sissons som kommer överraska mest positivt skiter jag fullständigt i. Frågan jag ställer mig är vem av dom som är mest lämplig att göra sig av med för att stärka upp backuppsättningen ytterligare för jag kanske är ensam om det, men känner fortfarande att vi har för många där bak som är ”close but no cigar”. Jag hoppas det motbevisas.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-09-08 12:26:07I mina ögon växte han hela tiden och var en av våra stabilaste spelare genom slutspelet.Nypovich skrev: ↑2025-09-08 11:37:25Förra säsongen så var väl ändå Blixt det som tog mest utvisningar och flest dåliga såna också? Kollar man statistiken tog han fler minuter på fler spelade matcher. Vet att känslan allt som oftast var ”fan vilken onödig utvisning”.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-09-08 11:07:39Behåller Blixt som sjunde/åttonde och lånar ut Berg som verkar få svårt så fort tempot ökar något. Han var riktigt svag i genrepet.Flawless skrev: ↑2025-09-08 10:45:43Jag håller med om de tre. Jag skulle göra mig av med Berg även om han spelar bäst så gör han för mycket dumt och det blir box play. Om han slutar cross checka allt och alla kan han vara kvar.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-08 09:25:19 Enligt mig är Blixt, Ragnarsson och Berg backarna som hamnar utanför top6. En lär lånas ut och sedan är det en formfråga vem som blir sjunde.
Ragge kan också behöva matcher i typ Almtuna.
Blixt har blivit en favorit sedan hans kanonslutspel i våras. Gäller att Pulli växlar upp annars kan det bli Blixt som tar den platsen.
Gissar dock att tålamodet med Pulli är högt och långt till att börja med.
Han är en late bloomer , frågan är om han fortsätter resan uppåt/framåt eller om han gjorde en "Hammarn".
Jag tror på det första.
-
Silly Season 2025/26
Vad tror vi om att Wiktor Nilsson tar Broddas plats.SkallePer skrev: ↑2025-09-08 13:27:54Tycker inte Blomgren ska bli petad bsra för att dessa 3 "måste" få starta. Blomgren är en bättre fw än både Brodin och Grewe.Flawless skrev: ↑2025-09-06 12:24:20Vår fjärdekedja med Grewe, Rensfeldt, Brodin bör såklart få starta säsongen. Sen om konkurrensen visar något annat efter ett tag så…Andspe skrev: ↑2025-09-06 11:55:20Tror det har att göra med att han är lite seg på rören så han ser inte så vass ut. Men kollar man närmare på vad han tillför match efter match så är han mycket bättre än vad man uppfattar.Manijock skrev: ↑2025-09-06 11:35:28Grewe - Rensfeldt - Brodin var våran genomgående jämnaste kedja under slutspelet. Rensfeldt lever VERKLIGEN inte på gamla meriter. Han är en av få som faktiskt är bra jämt. Han och typ Krüger!Philly Flu skrev: ↑2025-09-06 11:16:11
Frågan är man kan leva på gamla meriter. Det finns en gräns när yngre måste växlas in.
Läskigt hur lite vissa väger in jämnhet, ledarskap och defensiv i värderingarna. Det ska bara in spännande nyheter hela tiden istället för stabilitet och trygghet.
Grewe- Rensfeldt- Nilsson?
Silly Season 2025/26
Ser hellre Blomgren där i så fall. Sen ska både Klasen, Costmar och Viggo få sin tid i uppställningen. Ser alla tre som bättre alternativ alla dagar i veckan. Så WN kan vi skicka ner i Ha igen.Knickedick skrev: ↑2025-09-08 13:45:00Vad tror vi om att Wiktor Nilsson tar Broddas plats.SkallePer skrev: ↑2025-09-08 13:27:54Tycker inte Blomgren ska bli petad bsra för att dessa 3 "måste" få starta. Blomgren är en bättre fw än både Brodin och Grewe.Flawless skrev: ↑2025-09-06 12:24:20Vår fjärdekedja med Grewe, Rensfeldt, Brodin bör såklart få starta säsongen. Sen om konkurrensen visar något annat efter ett tag så…Andspe skrev: ↑2025-09-06 11:55:20Tror det har att göra med att han är lite seg på rören så han ser inte så vass ut. Men kollar man närmare på vad han tillför match efter match så är han mycket bättre än vad man uppfattar.Manijock skrev: ↑2025-09-06 11:35:28
Grewe - Rensfeldt - Brodin var våran genomgående jämnaste kedja under slutspelet. Rensfeldt lever VERKLIGEN inte på gamla meriter. Han är en av få som faktiskt är bra jämt. Han och typ Krüger!
Läskigt hur lite vissa väger in jämnhet, ledarskap och defensiv i värderingarna. Det ska bara in spännande nyheter hela tiden istället för stabilitet och trygghet.
In Wikegård we trust!
-
Silly Season 2025/26
På bänken?Knickedick skrev: ↑2025-09-08 13:45:00Vad tror vi om att Wiktor Nilsson tar Broddas plats.SkallePer skrev: ↑2025-09-08 13:27:54Tycker inte Blomgren ska bli petad bsra för att dessa 3 "måste" få starta. Blomgren är en bättre fw än både Brodin och Grewe.Flawless skrev: ↑2025-09-06 12:24:20Vår fjärdekedja med Grewe, Rensfeldt, Brodin bör såklart få starta säsongen. Sen om konkurrensen visar något annat efter ett tag så…Andspe skrev: ↑2025-09-06 11:55:20Tror det har att göra med att han är lite seg på rören så han ser inte så vass ut. Men kollar man närmare på vad han tillför match efter match så är han mycket bättre än vad man uppfattar.Manijock skrev: ↑2025-09-06 11:35:28
Grewe - Rensfeldt - Brodin var våran genomgående jämnaste kedja under slutspelet. Rensfeldt lever VERKLIGEN inte på gamla meriter. Han är en av få som faktiskt är bra jämt. Han och typ Krüger!

Nä, spontant, gillar jag inte hur WN avslutade, samt skrev på för fisk ( jämför honom med Hampus Finndell fotbollen ). Hade han gått in på top 6, så ja för DIFs bästa.
Viggo tog ju Broddas plats i genrepet. Undrar om inte Brodda blir utköpt/utlånad? Han sitter på en lön för top 6. Dom pengarna skulle vi behöva lägga på top center!
Silly Season 2025/26
Jag hoppas att Brodin var ”för bra” för HA och nu får en nytändning. Är kanske att hoppas för mycket men liknande har ju setts.
Silly Season 2025/26
Tycker vi kunnat behålla Kelleher och spela honom på Brodins plats. Mycket fler poäng därifrån så då kommer vi ju bli bättre.
Samma med August. Gör oss av med honom och plocka in någon som kan skjuta hårt och flipp-passa.
Samma med August. Gör oss av med honom och plocka in någon som kan skjuta hårt och flipp-passa.
-
Silly Season 2025/26
Vår toppcenter heter Jacob Josefsson, var så säkerOsten östlund skrev: ↑2025-09-08 14:19:29På bänken?Knickedick skrev: ↑2025-09-08 13:45:00Vad tror vi om att Wiktor Nilsson tar Broddas plats.SkallePer skrev: ↑2025-09-08 13:27:54Tycker inte Blomgren ska bli petad bsra för att dessa 3 "måste" få starta. Blomgren är en bättre fw än både Brodin och Grewe.
Grewe- Rensfeldt- Nilsson?.
Nä, spontant, gillar jag inte hur WN avslutade, samt skrev på för fisk ( jämför honom med Hampus Finndell fotbollen ). Hade han gått in på top 6, så ja för DIFs bästa.
Viggo tog ju Broddas plats i genrepet. Undrar om inte Brodda blir utköpt/utlånad? Han sitter på en lön för top 6. Dom pengarna skulle vi behöva lägga på top center!
Jag tycker Brodda har sett helt under isen ut på försäsongen och vill ha lite mer power i en fjärdeline än vad Blomgren ger oss. Klasen har jag ingen aning om var han står men han måste ju spela topp6 om han ska vara med och då blir det nog Ylönen eller Emilio som åker ned ett hack, samma gäller väl egentligen Viggo. Även om han är spännande så ska han spela SHL- på rättvisa premisser. D.V.S inte behöva vara energispelare i fjärdeline de minuter han får. Känns inte värt för Viggo att vara typ fjärdeline-vinge eller typ 6te center. Då ser jag hellre att han får speltid u sin rätta roll i på annat sätt.
Silly Season 2025/26
Nu skämtar du va? Eller är du seriös? Kelleher är ingen man sätter i en fjärde för att stänga ner matcher eller ta tekningar i egen zon för att va jobbig. Sen att man inte vill kalla kedjor 1-4 är ju en sak, men oftast är det fjärde som kör när det defensiva behövs. Men visst, 168cm Tyler är säkert det som behövs. Sen att Snively kör det nu ör en sak, men Kelleher var ju en helt annan som man inte ville ha i boxplay exempelvis.
In Wikegård we trust!
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Det handlar väl i slutändan om Berg vs Pulli i top6 och då tycker jag att Pulli hittills visat mer och jag tror att man kommer ha en större tålamod med honom.
Sen tävlar Berg, Ragge och Blixt om den sista platsen - vad jag tror i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Titta min inläggshistorik så ser du om jag är seriösNypovich skrev: ↑2025-09-08 15:22:38Nu skämtar du va? Eller är du seriös? Kelleher är ingen man sätter i en fjärde för att stänga ner matcher eller ta tekningar i egen zon för att va jobbig. Sen att man inte vill kalla kedjor 1-4 är ju en sak, men oftast är det fjärde som kör när det defensiva behövs. Men visst, 168cm Tyler är säkert det som behövs. Sen att Snively kör det nu ör en sak, men Kelleher var ju en helt annan som man inte ville ha i boxplay exempelvis.

Silly Season 2025/26
Tycker Pulli ser ut som JP förra gången han var här i puckhanteringen. Det vill säga omständig och värdelös spelförståelse. Sen är han som Ragnarsson är, det vill säga stor och stark utan att använda det. Men men, han kan säkert växa. Håller honom gärna som 7a. Till skillnad från Ragnarsson och Blixt så har han inte bevisat sig än.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-08 15:39:10Det handlar väl i slutändan om Berg vs Pulli i top6 och då tycker jag att Pulli hittills visat mer och jag tror att man kommer ha en större tålamod med honom.
Sen tävlar Berg, Ragge och Blixt om den sista platsen - vad jag tror i alla fall.
Berg håller jag inte i samma fack av den enkla anledningen att hans spets(närkampsspel och spel utan puck) är något vi totalt saknar hos övriga backar. Han är unik där! Hoppas Kimby o Co uppskattar den spetsen. Annars får vi det jobbigt! Vi kommer allt som oftast torska puckinnehav nu när vi är nykomlingar i högsta serien.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Ja, jag blir förvånad om någon av Pulli och Berg hamnar utanför. Alla rullar på sju backar och Berg är ändå en av få rightare. Ragnarsson och Blixt är nog utanför just nu varav en lär bli utlånad.Manijock skrev: ↑2025-09-08 17:48:47 Tycker Pulli ser ut som JP förra gången han var här i puckhanteringen. Det vill säga omständig och värdelös spelförståelse. Sen är han som Ragnarsson är, det vill säga stor och stark utan att använda det. Men men, han kan säkert växa. Håller honom gärna som 7a. Till skillnad från Ragnarsson och Blixt så har han inte bevisat sig än.
Berg håller jag inte i samma fack av den enkla anledningen att hans spets(närkampsspel och spel utan puck) är något vi totalt saknar hos övriga backar. Han är unik där! Hoppas Kimby o Co uppskattar den spetsen. Annars får vi det jobbigt! Vi kommer allt som oftast torska puckinnehav nu när vi är nykomlingar i högsta serien.
Tror inte den andra av dom är nöjd med att sitta läktad i väntan på skador dock så blir inte förvånad om båda lånas ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Experterna håller med, ohållbart ifall alla är friska.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-08 18:02:53Ja, jag blir förvånad om någon av Pulli och Berg hamnar utanför. Alla rullar på sju backar och Berg är ändå en av få rightare. Ragnarsson och Blixt är nog utanför just nu varav en lär bli utlånad.Manijock skrev: ↑2025-09-08 17:48:47 Tycker Pulli ser ut som JP förra gången han var här i puckhanteringen. Det vill säga omständig och värdelös spelförståelse. Sen är han som Ragnarsson är, det vill säga stor och stark utan att använda det. Men men, han kan säkert växa. Håller honom gärna som 7a. Till skillnad från Ragnarsson och Blixt så har han inte bevisat sig än.
Tror inte den andra av dom är nöjd med att sitta läktad i väntan på skador dock så blir inte förvånad om båda lånas ut.
Dom gissar på utlåning av Blixt eller Ragge. Eller att HA klubb tar över Bergs kontrakt. Till Bergs fördel, att han är R.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -varvning/