Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Typexemplet på när "fel spelartyp" kom in och det blev förödande var ju när Mathias Tjärnqvist var den sista pusselbiten i lagbygget 11/12. Trots att han var vår bästa målskytt säsongen innan förstod hela forumet att det var fel att signa MT. Fantastiskt hur Järlan kunde förbise det.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Henke95 »

SirDIFalot skrev:
Henke95 skrev:
Struten skrev:
Henke95 skrev:
Calle skrev:Vad är status för Fimpen och Ölvestad egentligen?
Och Hank.
Han utnyttjade inte sin outklausul och är därför kvar i truppen.
Varför är inte det officiellt? Hans klausul sträckte sig väl t.o.m. 30:e april?
Det är ju officiellt.

DIF sa att klausulen gick ut 30:e april och efter det är han tillagd i truppen i truppen på hemsidan.
Tänkte mer på att det skulle dyka upp som en nyhet om en kontrakts"förlängning".

Jaja, Hank är klar för spel nästa säsong i vilket fall som helst.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
SebGla

Inlägg av SebGla »

Det gäller nu bara att hoppas på att Ahlén visar framfötterna och känner sig som hemma i DIF-tröjan. Jag har nu gått hela dagen och försökt komma på positiva faktorer som Ahlén kan bidra med. Det jag kom fram till är att, jag hoppas att han kliver in likt Kalus. Han ska visa direkt var skåpet skall stå, med sina handlingar på banan. (Allt gjorde inte Kalus men principen är den samma)

Täcka skott (i BP som i 5v5)
Åka, något kopiöst med, skridskor
Och som vi alla förutspått ska bli hans roll, stressa och forechecka motståndarna och bara vara en riktig jävla pain in the ass.

Poäng kommer han att göra om han bara fokuserar på hans grunduppgifter först. Spela enkelt och vara en breddspelare, som brunkar!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Typexemplet på när "fel spelartyp" kom in och det blev förödande var ju när Mathias Tjärnqvist var den sista pusselbiten i lagbygget 11/12. Trots att han var vår bästa målskytt säsongen innan förstod hela forumet att det var fel att signa MT. Fantastiskt hur Järlan kunde förbise det.
Påminn mig inte, det absolut värsta snedsteget Järlan gjorde i mitt tycke (sju resor värre än Almtorp och Carlsson; då hade vi fortfarande utrymme kvar för andra spelare men MT var ju typ sista pusselbiten. Usch).

Den här gången skall vi ju dock ha in minst två spelare till, tre med junior som sista förmodar jag.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Typexemplet på när "fel spelartyp" kom in och det blev förödande var ju när Mathias Tjärnqvist var den sista pusselbiten i lagbygget 11/12. Trots att han var vår bästa målskytt säsongen innan förstod hela forumet att det var fel att signa MT. Fantastiskt hur Järlan kunde förbise det.
Påminn mig inte, det absolut värsta snedsteget Järlan gjorde i mitt tycke (sju resor värre än Almtorp och Carlsson; då hade vi fortfarande utrymme kvar för andra spelare men MT var ju typ sista pusselbiten. Usch).

Den här gången skall vi ju dock ha in minst två spelare till, tre med junior som sista förmodar jag.
Tylor plante kan ju räknas in där också.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:

Jag hävdar fortfarande med en dåres envishet att just den värvningen inte på förhand var korkad. Järlan var ju livrädd att Wesslau skulle gå sönder, och vi hade Tim Sandberg som ärligt talat var rent bedrövlig den säsongen. Det fanns väl inga andra keeprar tillgängliga och man trodde väl att Plante skulle kunna ta en andraspade utan problem. Men var väl inte helt hundra klockrent att den sista icke EU platsen offrades, dock...

Nåväl, nog ältat om det förgångna!
Rix

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Rix »

-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:

Jag hävdar fortfarande med en dåres envishet att just den värvningen inte på förhand var korkad. Järlan var ju livrädd att Wesslau skulle gå sönder, och vi hade Tim Sandberg som ärligt talat var rent bedrövlig den säsongen. Det fanns väl inga andra keeprar tillgängliga och man trodde väl att Plante skulle kunna ta en andraspade utan problem. Men var väl inte helt hundra klockrent att den sista icke EU platsen offrades, dock...

Nåväl, nog ältat om det förgångna!
Plante i sig var ingen dålig värvning, vi behövde som du sa en stabilare andra målvakt. Men när vi som mest behövde en stabil poängspelare som kunde hålla oss kvar i ES så värvar Järlan en helt okänd amerikan till andramålvakt. Det var tjänstefel.
Men som du sa nog om det förgångna.

Tror faktiskt Challe tyckte vi saknade tyngd i laget förra året, vilket jag håller med om. Vi tacklades alldeles för lite och hade inte folk på mål. Ahlén kanske kan ta den rollen som jobbig jävel och en som åker rakt på mål varje anfall.

Nu väntar jag mer på vilka spelare vi tar in till Top 6. Vi har 4 av 6 och behöver två bra spelare som klarar av att producera, samt en bra målvakt.
Extra platsen får en junior ta.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Kunde ju lika gärna värvat "Crike med vinnarskallen" istället för Plante, så hade vi iaf haft en nordamerikan-plats kvar. Man ska inte leva i det förflutna, men med en korrekt värvning av Järlan skulle vi vara i ES nu.

Har blivit vimmelkantig för minde konstiga värvningar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Micke Ahlén... Detta kan väl nästan bara bli bra med tanke på förväntningarna? Senaste sågningen jag gjorde var när vi värvade tillbaka Honken - och där hade jag jävligt fel. Sparar en sågning nu men hoppas på samma resultat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev:Micke Ahlén... Detta kan väl nästan bara bli bra med tanke på förväntningarna? Senaste sågningen jag gjorde var när vi värvade tillbaka Honken - och där hade jag jävligt fel. Sparar en sågning nu men hoppas på samma resultat.
Vi låter säsongen tala helt enkelt. Ingen idé att gnälla innan facit.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:
Jim Morrison skrev:Micke Ahlén... Detta kan väl nästan bara bli bra med tanke på förväntningarna? Senaste sågningen jag gjorde var när vi värvade tillbaka Honken - och där hade jag jävligt fel. Sparar en sågning nu men hoppas på samma resultat.
Vi låter säsongen tala helt enkelt. Ingen idé att gnälla innan facit.
Ja, för fan. Överraska oss nån gång!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag är mycket glad över värvningen av Ahlén.

Han kommer att tillföra mycket av det vi saknade den gångna säsongen i form av vilja att ge järnet varje situation, varje byte och varje match (även en i någon håla en retning torsdag i oktober).

Ahlén har dessutom utmärkta ledaregenskaper (påminner om Landeskog) och kan lyfta sitt LAG och pressa sina medspelare lite till. Han kommer också bidra till press och driv på träningarna där Ahlén är en föregångsman.

Ahlén står för samma "tysta" kvaliteter som Honken. Jag är lika glad som jag var när Honken värvades och jag tror att Ahlen blir lika viktig för LAGET som jag sa att Honken visade sig vara.

Vi har ingen elitseriebudget. Ahlén är en smart kostnadseffektiv värvning. Killen har dessutom rätt ålder och förutsättningar i övrigt att bli en framtida stomspelare. Challe bygger klokt och balanserar lång och kort sikt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Andy skrev:Jag är mycket glad över värvningen av Ahlén.

Han kommer att tillföra mycket av det vi saknade den gångna säsongen i form av vilja att ge järnet varje situation, varje byte och varje match (även en i någon håla en retning torsdag i oktober).

Ahlén har dessutom utmärkta ledaregenskaper (påminner om Landeskog) och kan lyfta sitt LAG och pressa sina medspelare lite till. Han kommer också bidra till press och driv på träningarna där Ahlén är en föregångsman.

Ahlén står för samma "tysta" kvaliteter som Honken. Jag är lika glad som jag var när Honken värvades och jag tror att Ahlen blir lika viktig för LAGET som jag sa att Honken visade sig vara.

Vi har ingen elitseriebudget. Ahlén är en smart kostnadseffektiv värvning. Killen har dessutom rätt ålder och förutsättningar i övrigt att bli en framtida stomspelare. Challe bygger klokt och balanserar lång och kort sikt.
Kunde faktiskt inte sagt det bättre :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
WiktorK

Inlägg av WiktorK »

Visserligen har du mycket rätt i det du skriver om Ahlén.
Men dem egenskaper som du beskriver att han besitter, samt vad han ska uträtta. Är inte detta vad vi förväntade oss av Hank inför den gångna säsongen?

Det enda som jag frågar mig och känner mig skeptisk till. Vad ska Ahlén kunna tillföra bättre än Hank?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

WiktorK skrev:

Visserligen har du mycket rätt i det du skriver om Ahlén.
Men dem egenskaper som du beskriver att han besitter, samt vad han ska uträtta. Är inte detta vad vi förväntade oss av Hank inför den gångna säsongen?

Det enda som jag frågar mig och känner mig skeptisk till. Vad ska Ahlén kunna tillföra bättre än Hank?
Rätt stor skillnad på Hank och Mikael. Hank är en powerforward ingen ledare, samt han har inte alls egenskaperna Mikael har. Honken och Ahlén är mera lika
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Låst