klintan85 skrev: ↑2025-09-07 20:34:17
Hoppas att detta leder till att Ragnarsson ryker. Då har man fått bort de två mest osäkra backarna och det börjar redan se mycket bättre ut.
I Wikegårds senaste information på Instagram säger han att de tänker rulla på 9 backar och 16 forwards för att hantera skador, sjukdomar, junior-VM osv. Jag tänkte också att Ragnarsson skulle lånas ut, men det verkar inte vara tanken.
Har vi råd med en back till?
I veckans studio program, med Aftonbladet. Så sa han att pengarna var slut. Körde ju även den med JJ, när han fick sitt kontrakt.
Finns rika Djurgårdare dock!
Vågade man inte vänta ut Kylingtons try-out?
Gick för Holm istället när Oliver tog chansen hos Carolina?
klintan85 skrev: ↑2025-09-07 20:34:17
Hoppas att detta leder till att Ragnarsson ryker. Då har man fått bort de två mest osäkra backarna och det börjar redan se mycket bättre ut.
I Wikegårds senaste information på Instagram säger han att de tänker rulla på 9 backar och 16 forwards för att hantera skador, sjukdomar, junior-VM osv. Jag tänkte också att Ragnarsson skulle lånas ut, men det verkar inte vara tanken.
I veckans studio program, med Aftonbladet. Så sa han att pengarna var slut. Körde ju även den med JJ, när han fick sitt kontrakt.
Vi kan ju bara spekulera?
Men har ju ryktats om att Holm varit på g ett tag. Men har varit kontrats längden. Som man varit oense om. Wikegård har bara velat erbjuda 1 år.
Tror även skulle te x Holtz eller Kylington bli aktuella framöver. Så löser man det.
Sedan spelare ut. Hur gör man med Brodda exempelvis?
Kommer garanterat bli nån till spelare in/ut under säsongen.
Vi kan ju bara spekulera?
Men har ju ryktats om att Holm varit på g ett tag. Men har varit kontrats längden. Som man varit oense om. Wikegård har bara velat erbjuda 1 år.
Tror även skulle te x Holtz eller Kylington bli aktuella framöver. Så löser man det.
Sedan spelare ut. Hur gör man med Brodda exempelvis?
Kommer garanterat bli nån till spelare in/ut under säsongen.
Ja det ryktades ju även om Wiktor Nilsson in. Brodda och även Klasen ska ju få plats annars är det väl bättre att gå skilda vägar där. Är ju en del spelare som man inte riktigt vet var de står exempelvis även Costmar.
Helt rätt. Wikegård lämnar inget till slumpen. Hade gärna sett en mera utpräglad defensivt back, men vafan, killen har SHL-rutin minst sagt.
Ska någon ut nu då? Jaa alltså Ragnarsson är ju överlägset svagaste kortet. Men jag tror Blixt skulle kunna växa mest av en utlåning till HA. Mycket istid, PP osv. Ragge är ju mer status quo. Han blir inte bättre än såhär.
Hoppla, där snubblade Holm alltså in!? Jag hade skrivit av vår jakt på honom men dåså, helt plötsligt är man nöjd med alla delar av laget, vi kan inte förvänta oss mer som nykomling i SHL!
Välkommen hem Philip!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ja berg har väl inte direkt rosat marknaden på försässen eller? direkt svag tycker jag i senaste matchen på vxj. störs han av det där visiret eller är han ur form bara?
Vad tycker ni om Pulli? HÅller han måttet eller är det en Blixt2 bara
Tycker Sissons varit över förväntan så tycker deff han ska in på 6 backar.
Sen är det ju hur man bygger backpar. jag tycker ju man ska ha en left och en right i varje backpar. En bra defensiv som kan kan städa mer och är elakt framför eget mål bra. en spelskicklig offensiv back som kan haka på upp i en 2a våg å vara ett hot. snabbt rappt bra 1a pass bakifrån på båda två så vi kommer från egen zon på ett bra sätt. Sen om man kan få alla dom här egenskaperna i båda backarna mer eller mindre så är det ju bara bra
Jim Morrison skrev: ↑2025-09-08 09:25:19
Enligt mig är Blixt, Ragnarsson och Berg backarna som hamnar utanför top6. En lär lånas ut och sedan är det en formfråga vem som blir sjunde.
Jag håller med om de tre. Jag skulle göra mig av med Berg även om han spelar bäst så gör han för mycket dumt och det blir box play. Om han slutar cross checka allt och alla kan han vara kvar.
Enligt mig är Blixt, Ragnarsson och Berg backarna som hamnar utanför top6. En lär lånas ut och sedan är det en formfråga vem som blir sjunde.
Jag håller med om de tre. Jag skulle göra mig av med Berg även om han spelar bäst så gör han för mycket dumt och det blir box play. Om han slutar cross checka allt och alla kan han vara kvar.
Behåller Blixt som sjunde/åttonde och lånar ut Berg som verkar få svårt så fort tempot ökar något. Han var riktigt svag i genrepet.
Ragge kan också behöva matcher i typ Almtuna.
Blixt har blivit en favorit sedan hans kanonslutspel i våras. Gäller att Pulli växlar upp annars kan det bli Blixt som tar den platsen.
Gissar dock att tålamodet med Pulli är högt och långt till att börja med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Behåller Blixt som sjunde/åttonde och lånar ut Berg som verkar få svårt så fort tempot ökar något. Han var riktigt svag i genrepet.
Blixt har blivit en favorit sedan hans kanonslutspel i våras. Gäller att Pulli växlar upp annars kan det bli Blixt som tar den platsen.
HN chatt spekulerar i att Ragge åker först ut?
Tror samma om Pulli ifrån våran sida. Frågan är vad Pulli vill, ifall han blir 8:a - 9:a?
Är Berg och Pulli lika bra. Så är antagligen Pulli lättare att bryta med ( sociala biten ).
Förra säsongen så var väl ändå Blixt det som tog mest utvisningar och flest dåliga såna också? Kollar man statistiken tog han fler minuter på fler spelade matcher. Vet att känslan allt som oftast var ”fan vilken onödig utvisning”.
Förra säsongen så var väl ändå Blixt det som tog mest utvisningar och flest dåliga såna också? Kollar man statistiken tog han fler minuter på fler spelade matcher. Vet att känslan allt som oftast var ”fan vilken onödig utvisning”.
I mina ögon växte han hela tiden och var en av våra stabilaste spelare genom slutspelet.
Han är en late bloomer , frågan är om han fortsätter resan uppåt/framåt eller om han gjorde en "Hammarn".
Jag tror på det första.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Rensfeldt ska lira, allt annat är urbota korkat. Våran enskilt viktigaste spelare senaste tre åren. Krüger får ursäkta.
Frågan är man kan leva på gamla meriter. Det finns en gräns när yngre måste växlas in.
Grewe - Rensfeldt - Brodin var våran genomgående jämnaste kedja under slutspelet. Rensfeldt lever VERKLIGEN inte på gamla meriter. Han är en av få som faktiskt är bra jämt. Han och typ Krüger!
Läskigt hur lite vissa väger in jämnhet, ledarskap och defensiv i värderingarna. Det ska bara in spännande nyheter hela tiden istället för stabilitet och trygghet.
Tror det har att göra med att han är lite seg på rören så han ser inte så vass ut. Men kollar man närmare på vad han tillför match efter match så är han mycket bättre än vad man uppfattar.
Vår fjärdekedja med Grewe, Rensfeldt, Brodin bör såklart få starta säsongen. Sen om konkurrensen visar något annat efter ett tag så…
Tycker inte Blomgren ska bli petad bsra för att dessa 3 "måste" få starta. Blomgren är en bättre fw än både Brodin och Grewe.