Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Det jag har sett av Norman på tv så skulle han lätt klara en tredje kedja jag tror han blir riktigt bra i år!! Men jag hoppas att vi får in en back till det skulle behövas!
Frågan är varför DIF inte värvade Janne Niinima. Han hade varit klassbacken som vi nu skriker efter när Ragge är skadad.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Niinima som ersättare för Ragge? Ser helst någon som kan spela i egen zon också.. Det jag såg av honom när vi mötte dom var han en katastrof bakåt. Gick inte in i situationerna, slog indianare och var allmänt loj. En sämre version av Holmqvist bakåt. Framåt är han ju dock grym.Mäklaren skrev:Frågan är varför DIF inte värvade Janne Niinima. Han hade varit klassbacken som vi nu skriker efter när Ragge är skadad.
Född till sportchef.
- andersson013
Enligt hyffsat bra källa spelar tydligen Nilson ni New Jersey nästa säsong. Men det kanske va allmänt känt?
Djurgårdare på landsbyggden
- Jim Morrison
Först New York och nu New Jersey? VÄLDIGT tveksamt på båda. Tror det är som så att han åker till Montreal till deras camp och försöker få en plats. Han vill spela i top6 och ingenting annat. Bottom6 eller AHL så återvänder han nog till DIF i ett senare skede. Kan man hoppas i alla fall.andersson013 skrev:Enligt hyffsat bra källa spelar tydligen Nilson ni New Jersey nästa säsong. Men det kanske va allmänt känt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Montreal är väl knappast top6? New Jersey är ju där och nosar däremot. Eller menar du top6 forwards så kan Habs defintivt vara ett alternativ, möjligtvis Isles.Jim Morrison skrev:Först New York och nu New Jersey? VÄLDIGT tveksamt på båda. Tror det är som så att han åker till Montreal till deras camp och försöker få en plats. Han vill spela i top6 och ingenting annat. Bottom6 eller AHL så återvänder han nog till DIF i ett senare skede. Kan man hoppas i alla fall.andersson013 skrev:Enligt hyffsat bra källa spelar tydligen Nilson ni New Jersey nästa säsong. Men det kanske va allmänt känt?
Mot17
- Jim Morrison
Ja, jag menar top6 forwards. Kanske borde ha varit mer klarare. Men som sagt, dom enda jag ser är typ Montreal, som det har ryktats om tidigare. Men Marcus Nilson är INTE en top 6 spelare i NHL i nuläget, så enkelt är det. Som Nisse sa, förstår inte vad han ska dit och göra. Han kommer bli erbjuden ett AHL kontrakt eller säga att han får en bottom-feeder roll som han har haft tidigare.addeman1 skrev:Montreal är väl knappast top6? New Jersey är ju där och nosar däremot. Eller menar du top6 forwards så kan Habs defintivt vara ett alternativ, möjligtvis Isles.Jim Morrison skrev:Först New York och nu New Jersey? VÄLDIGT tveksamt på båda. Tror det är som så att han åker till Montreal till deras camp och försöker få en plats. Han vill spela i top6 och ingenting annat. Bottom6 eller AHL så återvänder han nog till DIF i ett senare skede. Kan man hoppas i alla fall.andersson013 skrev:Enligt hyffsat bra källa spelar tydligen Nilson ni New Jersey nästa säsong. Men det kanske va allmänt känt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- andersson013
Som kuriosa till mitt rykte tåls att sägas att det va Wikegård som svarade "New Jersey" när han fick frågan om vart Marcus Nilson spelar nästa säsong.
Djurgårdare på landsbyggden
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Som jag tolkade svaret ifrån en av dem agenter som satt på läktaren igår så har Mackan ingenting klart inför kommande säsong...andersson013 skrev:Som kuriosa till mitt rykte tåls att sägas att det va Wikegård som svarade "New Jersey" när han fick frågan om vart Marcus Nilson spelar nästa säsong.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Det är sjukt att man fortfarande hoppas på Mackan. Det är ju orimligt att vi ska ha råd med honom.
Mackan - Otto - Jimmie
Ekman - Kruger - Widing
Kempe - Norman - Tjärnqvist
Cehlin - Falken - Tim
Det är klass rakt igenom.
Mackan - Otto - Jimmie
Ekman - Kruger - Widing
Cehlin - Falken - Tim
Född till sportchef.
Ja, jag hoppas också fortfarande. Men att Mackan skulle få ett kontrakt som top six den här tiden på året får väl ses som minimal. Mitt tips är att han hamnar i KHL eller typ Schweiz.android skrev:Det är sjukt att man fortfarande hoppas på Mackan. Det är ju orimligt att vi ska ha råd med honom.
Mackan - Otto - Jimmie
Ekman - Kruger - Widing
Cehlin - Falken - Tim
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Inte en chans. Mackan vill inte tillbaka till Ryssland med familjen.Edin skrev:Mitt tips är att han hamnar i KHL...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tar hellre en klassback framför en halvintresserade Mackan alla dar i veckan (sett till hur bred vår forwardsuppsättning faktiskt är i år). Men antagligen är det väl en pengafråga, Mackan kan man säkert komma överens med att spela för en billig peng om han kommer in senare på säsongen. En klassback är dyr.
Jag vet inte, i brist på annat kan han ju bli så illa tvungen, men som sagt, något centraleuropeiskt land ligger väl närmast just nu.sthlm_dif skrev:Inte en chans. Mackan vill inte tillbaka till Ryssland med familjen.Edin skrev:Mitt tips är att han hamnar i KHL...
Så sant, men dessutom så är ju Mackan ett beprövat kort i DIF, vi vet att han passar in i den filosofi som Hardy förespråkar. Dom backar som lär finnas på marknaden nu kan ju bli en riktig chansning.-daniel- skrev:Tar hellre en klassback framför en halvintresserade Mackan alla dar i veckan (sett till hur bred vår forwardsuppsättning faktiskt är i år). Men antagligen är det väl en pengafråga, Mackan kan man säkert komma överens med att spela för en billig peng om han kommer in senare på säsongen. En klassback är dyr.
Men som du säger, våran forwarduppsättning är riktigt bra i år.
Mitt tips är att det inte blir några fler värvningar i år, förutsatt att vi inte får någon jobbig långtidsskada på back eller målvakt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
För det har vi ju inte redan fått eller? En viss number ten är ju inte sådär vrålsäker på spel under 10/11.Edin skrev:Jag vet inte, i brist på annat kan han ju bli så illa tvungen, men som sagt, något centraleuropeiskt land ligger väl närmast just nu.sthlm_dif skrev:Inte en chans. Mackan vill inte tillbaka till Ryssland med familjen.Edin skrev:Mitt tips är att han hamnar i KHL...
Så sant, men dessutom så är ju Mackan ett beprövat kort i DIF, vi vet att han passar in i den filosofi som Hardy förespråkar. Dom backar som lär finnas på marknaden nu kan ju bli en riktig chansning.-daniel- skrev:Tar hellre en klassback framför en halvintresserade Mackan alla dar i veckan (sett till hur bred vår forwardsuppsättning faktiskt är i år). Men antagligen är det väl en pengafråga, Mackan kan man säkert komma överens med att spela för en billig peng om han kommer in senare på säsongen. En klassback är dyr.
Men som du säger, våran forwarduppsättning är riktigt bra i år.
Mitt tips är att det inte blir några fler värvningar i år, förutsatt att vi inte får någon jobbig långtidsskada på back eller målvakt.