I mitt tycke så lär han peta KK från BP. KK är på tok för ojämn och gör extrema markeringsmissar om och om igen, precis som ytterell. Min tro och förhoppning är att Ragge, Glad, hammarlund och Bergström är våra 4 BP backar.Bogart skrev: ↑2024-01-30 12:27:12Ja, han lär inte lira PP men menade mer att man kan lägga tunga minuter på honom 5v5, uttryckte mig dåligt. Boxplay kommer han garanterat få spela.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:16:56Tror inte Ragge kommer ligga på så många minuter. PP lär han knappast spela och undra hur mycket BP han får lira? Där är Kevin, Axel, Glad och Hamarlund bra.Bogart skrev: ↑2024-01-30 09:54:12 Det blir intressant att se hur vi ställer upp. Tror som andra att Ragnarsson paras ihop med Axel för där har vi ett backpar vi kan lasta 25-30 min på i slutspelet sen (om de funkar ihop). Glad och Ytterell lär väl spela ihop igen när/om Ytterell är frisk. Annars borde Glad och Kevin lira tillsammans och så fortsätter vi med Bergström/Degnell och Hammarlund tills Odelius är tillbaka. Skulle vi få in en till back så skulle jag vilja se en rightare med Glad. Kanske att Odelius petar ner Kevin med Hammarlund? Det funkade förra året i slutspelet men var katastrof under Garpen i höstas, kanske funkar bättre nu?
Men med en del spel i BP så runt 20 min/match?
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Jag tycker man ska spela Karlsson mindre. Han kan göra det bra men han är en back som lever på gränsen hela tiden och straffas alldeles för lite för dåliga grejer han gör. Han sätter oss i skiten rätt ofta när han ska försöka spela ut pucken, hans försök till att vända bort motståndare går inte för att han är för dålig på skridskorna för att kunna skapa separation och hamnar direkt under press igen. Sätt honom i tredje backpar och få han spela så enkelt som möjligt så blir det bra. Ragnarsson är betydligt bättre än Kevin i boxplay och i egen zon generellt, vårt bp kommer fungera precis lika bra med honom där som med Kevin.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:41:31Ja han kommer väl spela i paritet med Kevin, Glad, Axel i 5vs5 gissar jag på. BP lär han spela en del men frågan är hur mycket man vill rucka på ett fungerande BP. Vem ska man ta bort? Ska man ens vara nära 25 min krävs nog att man spelar både PP och BP. I slutspelet som du snackar om har vi förhoppningsvis större bredd med Ytterell och Odelius tillbaka också.Bogart skrev: ↑2024-01-30 12:27:12Ja, han lär inte lira PP men menade mer att man kan lägga tunga minuter på honom 5v5, uttryckte mig dåligt. Boxplay kommer han garanterat få spela.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:16:56Tror inte Ragge kommer ligga på så många minuter. PP lär han knappast spela och undra hur mycket BP han får lira? Där är Kevin, Axel, Glad och Hamarlund bra.Bogart skrev: ↑2024-01-30 09:54:12 Det blir intressant att se hur vi ställer upp. Tror som andra att Ragnarsson paras ihop med Axel för där har vi ett backpar vi kan lasta 25-30 min på i slutspelet sen (om de funkar ihop). Glad och Ytterell lär väl spela ihop igen när/om Ytterell är frisk. Annars borde Glad och Kevin lira tillsammans och så fortsätter vi med Bergström/Degnell och Hammarlund tills Odelius är tillbaka. Skulle vi få in en till back så skulle jag vilja se en rightare med Glad. Kanske att Odelius petar ner Kevin med Hammarlund? Det funkade förra året i slutspelet men var katastrof under Garpen i höstas, kanske funkar bättre nu?
Fascinerande att du vill ha bort den som spelar mest BP i seriens bästa BP. Har väldigt mycket speltid per minusmål i BP. Kanske inte den bästa statistiken men den säger väl nåt iaf.Bogart skrev: ↑2024-01-30 13:02:17Jag tycker man ska spela Karlsson mindre. Han kan göra det bra men han är en back som lever på gränsen hela tiden och straffas alldeles för lite för dåliga grejer han gör. Han sätter oss i skiten rätt ofta när han ska försöka spela ut pucken, hans försök till att vända bort motståndare går inte för att han är för dålig på skridskorna för att kunna skapa separation och hamnar direkt under press igen. Sätt honom i tredje backpar och få han spela så enkelt som möjligt så blir det bra. Ragnarsson är betydligt bättre än Kevin i boxplay och i egen zon generellt, vårt bp kommer fungera precis lika bra med honom där som med Kevin.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:41:31Ja han kommer väl spela i paritet med Kevin, Glad, Axel i 5vs5 gissar jag på. BP lär han spela en del men frågan är hur mycket man vill rucka på ett fungerande BP. Vem ska man ta bort? Ska man ens vara nära 25 min krävs nog att man spelar både PP och BP. I slutspelet som du snackar om har vi förhoppningsvis större bredd med Ytterell och Odelius tillbaka också.Bogart skrev: ↑2024-01-30 12:27:12Ja, han lär inte lira PP men menade mer att man kan lägga tunga minuter på honom 5v5, uttryckte mig dåligt. Boxplay kommer han garanterat få spela.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:16:56Tror inte Ragge kommer ligga på så många minuter. PP lär han knappast spela och undra hur mycket BP han får lira? Där är Kevin, Axel, Glad och Hamarlund bra.Bogart skrev: ↑2024-01-30 09:54:12 Det blir intressant att se hur vi ställer upp. Tror som andra att Ragnarsson paras ihop med Axel för där har vi ett backpar vi kan lasta 25-30 min på i slutspelet sen (om de funkar ihop). Glad och Ytterell lär väl spela ihop igen när/om Ytterell är frisk. Annars borde Glad och Kevin lira tillsammans och så fortsätter vi med Bergström/Degnell och Hammarlund tills Odelius är tillbaka. Skulle vi få in en till back så skulle jag vilja se en rightare med Glad. Kanske att Odelius petar ner Kevin med Hammarlund? Det funkade förra året i slutspelet men var katastrof under Garpen i höstas, kanske funkar bättre nu?
Tycker Kevin faktiskt får alldeles för lite kredd för framförallt sitt spel i BP.
Ragge spelar näst mest BP i Almtuna så lär nog få en del hos oss också men det jag ville säga är att det finns ingen given av fyra(Axel, Kevin, Hammarlund, Glad) som man vill dra ner speltid på där.
Sååååå.... Rykten? Namn?
Jag tycker inte att vårt bp är särskilt styrt av en enskild spelare på backsidan. Om det är Kevin som flyttas så gör det mig inget, jag är som sagt övertygad om att Ragnarsson är bättre där.mb81 skrev: ↑2024-01-30 13:20:32Fascinerande att du vill ha bort den som spelar mest BP i seriens bästa BP. Har väldigt mycket speltid per minusmål i BP. Kanske inte den bästa statistiken men den säger väl nåt iaf.Bogart skrev: ↑2024-01-30 13:02:17Jag tycker man ska spela Karlsson mindre. Han kan göra det bra men han är en back som lever på gränsen hela tiden och straffas alldeles för lite för dåliga grejer han gör. Han sätter oss i skiten rätt ofta när han ska försöka spela ut pucken, hans försök till att vända bort motståndare går inte för att han är för dålig på skridskorna för att kunna skapa separation och hamnar direkt under press igen. Sätt honom i tredje backpar och få han spela så enkelt som möjligt så blir det bra. Ragnarsson är betydligt bättre än Kevin i boxplay och i egen zon generellt, vårt bp kommer fungera precis lika bra med honom där som med Kevin.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:41:31Ja han kommer väl spela i paritet med Kevin, Glad, Axel i 5vs5 gissar jag på. BP lär han spela en del men frågan är hur mycket man vill rucka på ett fungerande BP. Vem ska man ta bort? Ska man ens vara nära 25 min krävs nog att man spelar både PP och BP. I slutspelet som du snackar om har vi förhoppningsvis större bredd med Ytterell och Odelius tillbaka också.
Tycker Kevin faktiskt får alldeles för lite kredd för framförallt sitt spel i BP.
Ragge spelar näst mest BP i Almtuna så lär nog få en del hos oss också men det jag ville säga är att det finns ingen given av fyra(Axel, Kevin, Hammarlund, Glad) som man vill dra ner speltid på där.
Med det sagt måste man inte peta Kevin och jag har inte några problem om man rullar med fler än 4 backar i bp heller.
-
Inget nytt än va? Vad jag sett iallafall.
Men fan va skönt ändå. Har förstärkt med två spelare, pengar kvar att spendera, marknaden ganska tunn så andra lag gör ju inga supervärvningar heller, cirka 2 veckor kvar till deadline.
Hittar vi inget nu så måste det vara ganska skönt att sitta där dagarna innan med pengar att spendera om det dyker upp något. Hugga direkt utan att prata med sponsorer.
Och skulle det inte finnas en klockren värvning så kan man alltid chansa med något sista timmarna om man känner för det, då pengarna ska användas.
Jag gillar läget.
-
Om man nu hittar ngt i Tingsryd. Almtuna etc etc . Lägg ett bud. Beslutsfattare i styrelsen, brukar prioritera ekonomi!
Ja absolut sen är ja personligen " Mycket vill ha mer " men skulle väl inte bli jätte besviken om vi inte landar i någon center. Känns på pappret som ett stabilt lag som växer med uppgiften i ett kommande slutspel. Bara vi får vara skadefria på viktiga spelare. Vi behöver verkligen en hel Krüger i ett slutspel.Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-30 14:07:16Inget nytt än va? Vad jag sett iallafall.
Men fan va skönt ändå. Har förstärkt med två spelare, pengar kvar att spendera, marknaden ganska tunn så andra lag gör ju inga supervärvningar heller, cirka 2 veckor kvar till deadline.
Hittar vi inget nu så måste det vara ganska skönt att sitta där dagarna innan med pengar att spendera om det dyker upp något. Hugga direkt utan att prata med sponsorer.
Och skulle det inte finnas en klockren värvning så kan man alltid chansa med något sista timmarna om man känner för det, då pengarna ska användas.
Jag gillar läget.
Brukar rullas på fler än fyra och jag tror Ragge kommer spela där och göra det bra. Jag var bara nyfiken vem han ska ta mycket tid från. Framförallt för komma upp i 25+ min/match.Bogart skrev: ↑2024-01-30 14:06:31Jag tycker inte att vårt bp är särskilt styrt av en enskild spelare på backsidan. Om det är Kevin som flyttas så gör det mig inget, jag är som sagt övertygad om att Ragnarsson är bättre där.mb81 skrev: ↑2024-01-30 13:20:32Fascinerande att du vill ha bort den som spelar mest BP i seriens bästa BP. Har väldigt mycket speltid per minusmål i BP. Kanske inte den bästa statistiken men den säger väl nåt iaf.Bogart skrev: ↑2024-01-30 13:02:17Jag tycker man ska spela Karlsson mindre. Han kan göra det bra men han är en back som lever på gränsen hela tiden och straffas alldeles för lite för dåliga grejer han gör. Han sätter oss i skiten rätt ofta när han ska försöka spela ut pucken, hans försök till att vända bort motståndare går inte för att han är för dålig på skridskorna för att kunna skapa separation och hamnar direkt under press igen. Sätt honom i tredje backpar och få han spela så enkelt som möjligt så blir det bra. Ragnarsson är betydligt bättre än Kevin i boxplay och i egen zon generellt, vårt bp kommer fungera precis lika bra med honom där som med Kevin.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:41:31Ja han kommer väl spela i paritet med Kevin, Glad, Axel i 5vs5 gissar jag på. BP lär han spela en del men frågan är hur mycket man vill rucka på ett fungerande BP. Vem ska man ta bort? Ska man ens vara nära 25 min krävs nog att man spelar både PP och BP. I slutspelet som du snackar om har vi förhoppningsvis större bredd med Ytterell och Odelius tillbaka också.
Med det sagt måste man inte peta Kevin och jag har inte några problem om man rullar med fler än 4 backar i bp heller.
-
Då var vi över 1,6 miljoner nu i insamlingen.
Om summorna på Ragnarsson och Dahlström stämmer så bör det i nuläget finnas runt 700k kvar.
Jäkligt bra!
Men hoppas sponsorerna nu lägger i en sista växel och tillsammans når upp till 2mille innan söndag.
Om summorna på Ragnarsson och Dahlström stämmer så bör det i nuläget finnas runt 700k kvar.
Jäkligt bra!
Men hoppas sponsorerna nu lägger i en sista växel och tillsammans når upp till 2mille innan söndag.
-
-Djurgårdshjärtat var väll uppe i 700K. Sen är frågan vad dom pengarna används till?Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-30 14:45:28 Då var vi över 1,6 miljoner nu i insamlingen.
Jäkligt bra!
Vara skadefria på nyckelspelarna är det viktigaste, om vi ska ha en chans!
Undrar om Ytterell var påverkad av sin skada 2-3 sista matcherna. Då han var mindre bra. Tycker inte han funkade så bra med Glad.
Skulle det funka med?
Glad - Axel
Ragge - Ytterell
Hammarlund- Kevin
Eller byta plats på Hammarlund och Glad?
-
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-stannar/
Har ej Premium men tydligen har intresse väckts bland konkurrenter angående Lidö.
K-G får fan inte missa denna. Herregud.
Har ej Premium men tydligen har intresse väckts bland konkurrenter angående Lidö.
Lidö är klar för en klubb i Hockeyallsvenskan nästa säsong. Vet inte vilken och det kan vara vi men vet att han är klar för en klubb.Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-30 15:26:57 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-stannar/
-
Det är århundradets miss om det inte är oss.Bogart skrev: ↑2024-01-30 15:42:17Lidö är klar för en klubb i Hockeyallsvenskan nästa säsong. Vet inte vilken och det kan vara vi men vet att han är klar för en klubb.Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-30 15:26:57 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-stannar/
Helt ärligt.
Sinnessjukt.
Axel Holmström lånades ut från Sport förra året. Han är en center och Sport ligger just nu utanför slutspel. Ös resterande pengar på honom så har vi en riktigt bra center?