Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Back på g? Nån som har nån teori. KHL och Finska ligan brukar ju börja släppa folk snart. Typ Jokerit har ju lite intressant på sin backsida.
Frågan är om vi söker bredd eller spets.
Högg vi på Mirco är vi nog ute efter något hyfsat spetsigt, om det finns på marknaden till rätt pris är en annan femma.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bättre än Norell, Simon J måste vara ingångsvärdena om vi ska värva back tycker jag
Ceterum censeo Solna esse delendam
Högg vi på Mirco är vi nog ute efter något hyfsat spetsigt, om det finns på marknaden till rätt pris är en annan femma.Puckey skrev: ↑2021-02-03 19:25:37 [quote=EspenK post_id=468161 time=<a href="tel:1612376629">1612376629</a> user_id=9108]
Back på g? Nån som har nån teori. KHL och Finska ligan brukar ju börja släppa folk snart. Typ Jokerit har ju lite intressant på sin backsida.
[/quote]
Jo i och för sig men de växer ju inte på träd. Superviktigt att vi får in någon som är ok defensivt. Både Simon och Norell behöver ha mindre istid.
Så då kan vi ta in vem som helst?Donkels-2.0 skrev: ↑2021-02-03 19:53:15Bättre än Norell, Simon J måste vara ingångsvärdena om vi ska värva back tycker jag
Vad sysslar Lassen med numera? André Mattsson?Donkels-2.0 skrev: ↑2021-02-03 19:53:15Bättre än Norell, Simon J måste vara ingångsvärdena om vi ska värva back tycker jag
Alltså säger ju någonting om våran standard när vi jagar Hvs avskrap. Deras sämsta spelare är ju förvisso stjärna i det här laget. Men som sagt, en anfallare är ju inte akut prio jämfört med backsida. Stoa är visserligen vassare än Holtz, Haga och Östman iallafall.
Urbom är ju inte en helt fel gissning.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- MarcusDaze
-
Mirco Muller har inte spelat denna säsong och vi var intresserade. Jag tror mer det handlar om vad som finns på marknaden. Men i den bästa av världar är det nån som varit igång.MarcusDaze skrev: ↑2021-02-03 20:55:07Tror att vi kommer att värva någon som redan spelat matcher iår, likt Stoa.
-
- Säsongskort: Ja
Det måste måste ju vara bättre än Norell som i sina bästa stunder är medelmåttig men allt som oftast är helt under isenmb81 skrev: ↑2021-02-03 21:42:24Mirco Muller har inte spelat denna säsong och vi var intresserade. Jag tror mer det handlar om vad som finns på marknaden. Men i den bästa av världar är det nån som varit igång.MarcusDaze skrev: ↑2021-02-03 20:55:07Tror att vi kommer att värva någon som redan spelat matcher iår, likt Stoa.
Ceterum censeo Solna esse delendam
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Stoa....välkommen. Jag har inga större förväntningar. Motbevisa mig gärna.
Är desto mer nyfiken på vår back. Måste vara en som går in på top 4 nivå i laget.
Är desto mer nyfiken på vår back. Måste vara en som går in på top 4 nivå i laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Rätta mig om jag har fel, men med tanke på Corona-rean på etablerade spelare borde allsvenska spelare vara bland de dyraste lösningarna på grund av avtalet mellan SHL och allsvenskan? Visst kostar det ett par hundra tusen att ta en kontraktsbunden spelare från HA?
-
Stämmer, därav att t.ex. Olesen finns kvar i Södertälje efter sina fina matcher för Oskarshamn.
Fast att han är kvar i sportklubben beror väl på att de inte vill släppa sin bästa spelare under säsong(förutom ett kort lån när de ändå inte spelade). Vi och 13 andra klubbar skulle nog betalat övergångssumman om det bara gällde det angående Olesen eller några andra toppspelare i allsvenskan.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-02-03 23:13:30Stämmer, därav att t.ex. Olesen finns kvar i Södertälje efter sina fina matcher för Oskarshamn.
Men ekonomiskt är det nog som puckey säger rätt ofördelaktigt att gå efter allsvenska spelare. Sen är det nog få klubbar som släpper spelare nu som är tillräckligt bra för SHL. De flesta lagen har något att spela för.