Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Vet någon vilka centar det pratas det om?
Det har varit kloka värvningar av KG hittills, 2024!
Vi bör absolut ha råd med två spelare till..Den där riktigt spetsiga och dyra Centern känns inte jätte trolig att landa?
Oavsett hur det blir så räknar jag med att KG försöker att kräma ur minsta lilla droppe av dom här pengarna.
Fattas det "bara" 50-100.000 för att få "både och" så bör KG vara så pass offensiv i satsningen att man löser det.
T.ex så har vi en hel del juniorer som nästa år kommer att vara minst lika bra som ett par -tre av våra seniora spelare, som ligger på 40-60.000/mån.
Är så sjukt tacksam och stolt! för våra juniorer och vår verksamhet där. Vi får så mycket gratis, bokstavligen.
Det har varit kloka värvningar av KG hittills, 2024!
Vi bör absolut ha råd med två spelare till..Den där riktigt spetsiga och dyra Centern känns inte jätte trolig att landa?
Oavsett hur det blir så räknar jag med att KG försöker att kräma ur minsta lilla droppe av dom här pengarna.
Fattas det "bara" 50-100.000 för att få "både och" så bör KG vara så pass offensiv i satsningen att man löser det.
T.ex så har vi en hel del juniorer som nästa år kommer att vara minst lika bra som ett par -tre av våra seniora spelare, som ligger på 40-60.000/mån.
Är så sjukt tacksam och stolt! för våra juniorer och vår verksamhet där. Vi får så mycket gratis, bokstavligen.
+1Hepsnastian skrev: ↑2024-01-29 23:22:58 Jag skulle vilja ha Lidö i ett slutspel iaf. Han må vara ung, men tror det finns enorm talang i den snubben.
Ska vi gå långt, så måste vi återigen ha nån som kan spika igen, och ta dom där avgörande puckarna.
Det blir dessutom ett lugn i defensiven om dom vet att dom har en vägg där bak.
Så kasta ett bud på Tyresö-Hanviken KG!
Härligt att man fick lös Ragnarsson redan den här säsongen. Det är väl bara Glad som har varit hans klass defensivt i år av DIF backarna. Frågan är om man ska ta bort juniorbackarna eller någon av de ordinarie. Jag har hellre Bergström och Degnell kvar före Kevin och Hammarlund. Men nu kommer han ju ta Ytterells plats rakt av. In med PJ och Costmar nu så har man ett lag klart för slutspel.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Jo, faktiskt så gjorde de ju om avtalet. Man får pengar oavsett.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2024-01-29 20:50:35Han har väl utgående så då spelar väl SHL-pengar ingen roll?mb81 skrev: ↑2024-01-29 20:44:03Tro inte de vill ge bort shl-pengar. Om Åkerström är klar för SHL till nästa säsong så hyr de nog hellre ut honom.Osten östlund skrev: ↑2024-01-29 20:02:38 Tingsryd kommer bli tvungna att sälja spelare pga elitlicensen.
Om Kurt kan övertyga Simon Åkerström.
Samt förmedlar att vi behöver komma upp i 2miljoner för att lösa honom. Så kommer vi göra det. Tingsryd vill väll säkert ha 250- 300K.
Skriver han på, samt vi blir kvar. SHL plockar honom nästa säsong. Så får vi väll 800-900k ( samma med Ragge ).
Men finns några duktiga spelare i Tingsryd.
Tror det är 500k i grundersättning och sedan massa pålägg beroende på draftad eller ej, hur många år som är kvar på kontrakt, spelat JVM osv osv.
Han har väl varit i Tingsryd i 3 säsonger? Där är det iallafall 25k per säsong.
Så minst 575k då.
Någon annan kanske vet mer exakt.
Mini-Ragge alltså.. har ingen vidare koll på honom, är han en top4 back i vårt lag eller hur långt från trädet föll äpplet?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Om man ser Kevin och Axel som offensiva backar, Glad som en tvåvägs så är väl Ragge nånstans mellan tvåvägs och defensiv.
Svårt att sätta hierarkin på det sättet med just backar.
Men första backpar med Axel vore rimligt för att jämna ut den. Två spetsar på varsin del av banan.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Det blir intressant att se hur vi ställer upp. Tror som andra att Ragnarsson paras ihop med Axel för där har vi ett backpar vi kan lasta 25-30 min på i slutspelet sen (om de funkar ihop). Glad och Ytterell lär väl spela ihop igen när/om Ytterell är frisk. Annars borde Glad och Kevin lira tillsammans och så fortsätter vi med Bergström/Degnell och Hammarlund tills Odelius är tillbaka. Skulle vi få in en till back så skulle jag vilja se en rightare med Glad. Kanske att Odelius petar ner Kevin med Hammarlund? Det funkade förra året i slutspelet men var katastrof under Garpen i höstas, kanske funkar bättre nu?
Varför vill du peta Kevin? Varit riktigt bra tvåvägsback i år. Duktig på transportera puck och grym i bp!klintan85 skrev: ↑2024-01-30 07:17:36 Härligt att man fick lös Ragnarsson redan den här säsongen. Det är väl bara Glad som har varit hans klass defensivt i år av DIF backarna. Frågan är om man ska ta bort juniorbackarna eller någon av de ordinarie. Jag har hellre Bergström och Degnell kvar före Kevin och Hammarlund. Men nu kommer han ju ta Ytterells plats rakt av. In med PJ och Costmar nu så har man ett lag klart för slutspel.
Om man nu verkligen måste kategorisera backar så skulle jag iaf kalla Axel och Kevin för tvåvägsbackar. En sådan tänker jag mig är duktig i alla zoner. Ytterell är väl den enda uppenbara envägsbacken vi har?jsson skrev: ↑2024-01-30 09:46:22Om man ser Kevin och Axel som offensiva backar, Glad som en tvåvägs så är väl Ragge nånstans mellan tvåvägs och defensiv.
Men första backpar med Axel vore rimligt för att jämna ut den. Två spetsar på varsin del av banan.
-
Jag skulle säga det också, men med en uppsida i offensiv zon.mb81 skrev: ↑2024-01-30 11:06:13Om man nu verkligen måste kategorisera backar så skulle jag iaf kalla Axel och Kevin för tvåvägsbackar. En sådan tänker jag mig är duktig i alla zoner. Ytterell är väl den enda uppenbara envägsbacken vi har?jsson skrev: ↑2024-01-30 09:46:22Om man ser Kevin och Axel som offensiva backar, Glad som en tvåvägs så är väl Ragge nånstans mellan tvåvägs och defensiv.
Så för mig är det givet:
Ragnarsson-Andersson
Glad-Karlsson
Nu har vi både förstärkt med FW och back som sannolikt gör laget bättre om än inte med någon center. Nu kan vi kanske samla kraft och pengar och hugga på det spetsigaste som dyker upp vid deadline.
Tror inte Ragge kommer ligga på så många minuter. PP lär han knappast spela och undra hur mycket BP han får lira? Där är Kevin, Axel, Glad och Hamarlund bra.Bogart skrev: ↑2024-01-30 09:54:12 Det blir intressant att se hur vi ställer upp. Tror som andra att Ragnarsson paras ihop med Axel för där har vi ett backpar vi kan lasta 25-30 min på i slutspelet sen (om de funkar ihop). Glad och Ytterell lär väl spela ihop igen när/om Ytterell är frisk. Annars borde Glad och Kevin lira tillsammans och så fortsätter vi med Bergström/Degnell och Hammarlund tills Odelius är tillbaka. Skulle vi få in en till back så skulle jag vilja se en rightare med Glad. Kanske att Odelius petar ner Kevin med Hammarlund? Det funkade förra året i slutspelet men var katastrof under Garpen i höstas, kanske funkar bättre nu?
Men med en del spel i BP så runt 20 min/match?
Ja, han lär inte lira PP men menade mer att man kan lägga tunga minuter på honom 5v5, uttryckte mig dåligt. Boxplay kommer han garanterat få spela.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:16:56Tror inte Ragge kommer ligga på så många minuter. PP lär han knappast spela och undra hur mycket BP han får lira? Där är Kevin, Axel, Glad och Hamarlund bra.Bogart skrev: ↑2024-01-30 09:54:12 Det blir intressant att se hur vi ställer upp. Tror som andra att Ragnarsson paras ihop med Axel för där har vi ett backpar vi kan lasta 25-30 min på i slutspelet sen (om de funkar ihop). Glad och Ytterell lär väl spela ihop igen när/om Ytterell är frisk. Annars borde Glad och Kevin lira tillsammans och så fortsätter vi med Bergström/Degnell och Hammarlund tills Odelius är tillbaka. Skulle vi få in en till back så skulle jag vilja se en rightare med Glad. Kanske att Odelius petar ner Kevin med Hammarlund? Det funkade förra året i slutspelet men var katastrof under Garpen i höstas, kanske funkar bättre nu?
Ja han kommer väl spela i paritet med Kevin, Glad, Axel i 5vs5 gissar jag på. BP lär han spela en del men frågan är hur mycket man vill rucka på ett fungerande BP. Vem ska man ta bort? Ska man ens vara nära 25 min krävs nog att man spelar både PP och BP. I slutspelet som du snackar om har vi förhoppningsvis större bredd med Ytterell och Odelius tillbaka också.Bogart skrev: ↑2024-01-30 12:27:12Ja, han lär inte lira PP men menade mer att man kan lägga tunga minuter på honom 5v5, uttryckte mig dåligt. Boxplay kommer han garanterat få spela.mb81 skrev: ↑2024-01-30 12:16:56Tror inte Ragge kommer ligga på så många minuter. PP lär han knappast spela och undra hur mycket BP han får lira? Där är Kevin, Axel, Glad och Hamarlund bra.Bogart skrev: ↑2024-01-30 09:54:12 Det blir intressant att se hur vi ställer upp. Tror som andra att Ragnarsson paras ihop med Axel för där har vi ett backpar vi kan lasta 25-30 min på i slutspelet sen (om de funkar ihop). Glad och Ytterell lär väl spela ihop igen när/om Ytterell är frisk. Annars borde Glad och Kevin lira tillsammans och så fortsätter vi med Bergström/Degnell och Hammarlund tills Odelius är tillbaka. Skulle vi få in en till back så skulle jag vilja se en rightare med Glad. Kanske att Odelius petar ner Kevin med Hammarlund? Det funkade förra året i slutspelet men var katastrof under Garpen i höstas, kanske funkar bättre nu?