Så kan det ju absolut vara. Då är det bara att hoppas formen infinner sig i våran förening.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Såg förövrigt att Stoa sågades rejält i HVs forum... Aja i värsta fall så får han mycket lite speltid när väl JJ/Strandberg är tillbaka.
Kan inte tänka mig att han kostar laget speciellt mycket heller.
Kan inte tänka mig att han kostar laget speciellt mycket heller.
-
Står ju att vi hyr honom av HV, betyder det att dom tar lite av lönen då tro??
Detblir3poäng skrev: ↑2021-02-03 15:38:16 Står ju att vi hyr honom av HV, betyder det att dom tar lite av lönen då tro??
Jag tolkar det som att man betalar hela lönen, men som sagt det är knappt 2 månader kvar (utan slutspelet).
Jag tror inte vi tar hela lönen. HV hade ingen plats för honom och de ville väl spara in så mycket som möjligt. Brukar väl bli ett chickenrace om vad det kostar där klubben som vill bli av med spelare sitter i sämsta sitsen.Exile skrev: ↑2021-02-03 15:40:46Detblir3poäng skrev: ↑2021-02-03 15:38:16 Står ju att vi hyr honom av HV, betyder det att dom tar lite av lönen då tro??
Jag tolkar det som att man betalar hela lönen, men som sagt det är knappt 2 månader kvar (utan slutspelet).
mb81 skrev: ↑2021-02-03 16:01:41Jag tror inte vi tar hela lönen. HV hade ingen plats för honom och de ville väl spara in så mycket som möjligt. Brukar väl bli ett chickenrace om vad det kostar där klubben som vill bli av med spelare sitter i sämsta sitsen.Exile skrev: ↑2021-02-03 15:40:46Detblir3poäng skrev: ↑2021-02-03 15:38:16 Står ju att vi hyr honom av HV, betyder det att dom tar lite av lönen då tro??
Kan hända, men då väl Jocke vara mer tydlig med det, ifall Stoa inte kommer upp på en godkänd nivå.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
10 skott på 10 matcher. Kan väl onekligen säga att Stoa inte har imponerat hittills. Samtidigt, är det bara matchtempot som saknats så lär han ju inte ha kommit i skottposition av den anledningen. Jag är tacksam att vi har en till spelare i truppen - men håller inte andan i väntan på mål från Stoa.
Att vi hyr honom är väl en intention att vi inte betalar hela lönen. Sen är väl inte Stoas coronakontrakt ens från början speciellt dyrt. Man säger väl rätt sällan vad man betalar i lön så det kommer nog inte Jocke outa.Exile skrev: ↑2021-02-03 16:29:58mb81 skrev: ↑2021-02-03 16:01:41Jag tror inte vi tar hela lönen. HV hade ingen plats för honom och de ville väl spara in så mycket som möjligt. Brukar väl bli ett chickenrace om vad det kostar där klubben som vill bli av med spelare sitter i sämsta sitsen.Exile skrev: ↑2021-02-03 15:40:46Detblir3poäng skrev: ↑2021-02-03 15:38:16 Står ju att vi hyr honom av HV, betyder det att dom tar lite av lönen då tro??
Kan hända, men då väl Jocke vara mer tydlig med det, ifall Stoa inte kommer upp på en godkänd nivå.
Ajdå! Luktar ju desperationsvärvning och signalerar att Strandberg eller Josef är värre skadade än förväntat.
Kan i o f bara överraska positivt.
Kan i o f bara överraska positivt.
I have faith - förhoppningsvis har HV redan tagit den värsta smällen av Stoas startsträcka efter långt speluppehåll. Känns inte omöjligt att han om ett par veckor spelar som en pansarkryssare när han fått upp farten på sina 107kg.
Om Stoa kommer upp i samma form som förra året när han var i Örebro så kan han bli en av de bättre forwarden i laget. Och sen är han en sådan som gillar in framför mål och gröta, sådana spelare brukar bli publikfavoriter. Nu är det bara att få in en back till.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Undra vad det blir för back?
Hoppas ni får bättre nytta av Stoa. Kommer han igång som förra säsongen har ni gjort ett grymt nyförvärv. Här lyckades han inte och vi behövde nytt blod in i truppen. Tror att båda parter är nöjda just nu.
Lycka till i slutspurten!
Edit: karma om Stoa spelar ut oss ur SHL.....
Lycka till i slutspurten!
Edit: karma om Stoa spelar ut oss ur SHL.....
Enligt Expressen så var vi 1 av de 4 lagen som var ute efter backen Mirco Müller som Leksand vann dragkampen om.
Enligt Sundlöv som ville ha honom till Brynäs var han på tok för dyr. En bra bit över 1 mille, närmare 2 mille för resterande tid av säsongen. Det låter lite väl högt kan jag tycka. Ejendal gick säkert in och pröjsade en del.TheForsa skrev: ↑2021-02-03 17:43:36 Enligt Expressen så var vi 1 av de 4 lagen som var ute efter backen Mirco Müller som Leksand vann dragkampen om.
Sen om man har noll koll på svensk hockey och får välja mellan LIF, HV, BIF och oss så väljer man nog det laget som ligger högst i tabellen och det gör Leksand.