Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diftobbe89 »

Grymt, välkommen Micke.

Saknades lite power tycker jag, hoppas också detta möjliggör en grym förstärkning för första kedjan och att Jimmie tar sista platsen.
Spela fult
henka83

Inlägg av henka83 »

Gillar värvningen av Ahlèn, äntligen har Challe förstått att det är tävlingsmänniskor vi söker. Vi har tillräckligt med "låtsas" vinnarskallar i truppen. Ölvestad och Fimpen va dom jag sa redan förra året att jag ville ha bort, dels för att dom va överbetalda och dels för dom presterade precis NADA.

Jag hoppas det va ersättaren till Fimpen för han är både billigare och bättre.

Första klappen på axeln från mig du får hittills i din sportchefsroll! Bra jobbat Challe! Äntligen bygger vi "nya" DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag förstår inte varför så många tror att Ahlén kommer prestera bättre än Fimpen/Ölvestad? Om någonting kommer han väl vara typ av Hank var ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Ahlén e lite av en slitvarg va? Precis såna vi behöver.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Äntligen en värvning i min smak, men det kommer krävas mer power. Mycket mer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Ahlén kan ju knappt stå på ett par skridskor. Nä, riktigt trist värvning. Och 2-års kontrakt på det? Suck.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fan vad fel det känns att nästan hoppas att Ölvestad slutar för att vi behöver få in andra spelartyp än Jimmie bidrar med nu.

Givetvis skulle jag ta emot Jimmie med öppna armar dock. Vill verkligen ha kvar honom. Men samtidigt så blir det lite konstigt balanserad trupp om det nu blir så.
Expert.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Härligt med Ahlén!
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Folk verkar inte fatta att vi kommer bli ett mittenlag i år. Hellre vara ett mittenlag med chans på förkvalserien än att köra föreningen mot en konkurs.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Husmusen skrev:Folk verkar inte fatta att vi kommer bli ett mittenlag i år. Hellre vara ett mittenlag med chans på förkvalserien än att köra föreningen mot en konkurs.
Vi kan hitta billiga lösningar som kan slå väl ut också. Men då måste vi tänka utanför boxen och det klarar inte den här pissföreningen av.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Vi har nu 10 forwards under kontrakt, svårt att säga vad man vill ha in när man inte vet hur många forwards Challe vill starta säsongen med. Känslan nu är att det snart kommer ett negativt besked gällande Ölvestad.

Kommer det mot förmodan ett positivt Ölvestad besked så kommer det nog in max en till, förhoppningsvis en första center. Blir det inte Ölvestad kan jag tänka mig att det blir en tilltänkt första center samt två spelare till varav en blir en rejäl chansning.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Husmusen skrev:Folk verkar inte fatta att vi kommer bli ett mittenlag i år. Hellre vara ett mittenlag med chans på förkvalserien än att köra föreningen mot en konkurs.
Det kommer ju fortfarande finnas bara ett eller två lag som har en större budget än oss i Allsvenskan. (om ens det)

Så självklart ska vi ju bedöma truppen ur ett perspektiv där målsättningen är att gå upp till ES.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Tycker det är riktigt jävla dåligt i så fall eftersom vi har den fetaste budgeten i serien.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Samtidigt finansieras väl flera klubbar av externa pengar som inte redovisas i en spelarbudget? Förmodligen inte någon majoritet av pengarna men det hade varit intressant att veta.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nu får folk ha sina åsikter min är iaf att: om Ahlén är värvad istället för Jimmie så får jag samma känsla som när jag beställde en kebabpizza och istället fick en vegetarisk pizza. Helt enkelt jag känner mig duktigt lurad och inte alls nöjd.

Nu kan vi ju inte göra något åt om Jimmie själv väljer att lägga av men det måste finnas ett hundratal spelare för samma peng som hade varit bättre att värva än Ahlén.

Ahlén istället för Kalus är inte mycket bättre. Ahlén är som bäst lika "bra" som Hank och nu har vi alltså två av dessa. Det är killarna som bara vet en sak, det är hur dom gör för att börja åka framåt. Svänga eller stanna går absolut inte. Hantera en klubba? Glöm det.

Att jämföra honom med Fimpen är ju omöjligt då Fimpen var/är center och en fördjävla duktig fjärdecenter.

Well well, nu kan det bara bli bättre...OM INTE Calle G presenteras då blir det bara så mycket sämre.
Låst