Salas skrev:Niklas Wikegård, man kan ju inte annat än älska honom. Efter Luleå - Skellefteå, så hade han i slutet av sändningen, sin top 3 lista.
Etta på listan var med rubriken "Djurgården + publik". Han säger att han vet att det sticker folk i ögonen, men han säger att det är inget plast, stora jumbotroner och dittan och dattan, utan att det är så äkta det kan vara, tillbaka till grunden med känslorna, och att det är så som hockey ska upplevas.
Underbart att höra.
Såg hans videoblogg igår där han konstant hyllade Djurgårdspubliken efter Malmö-matchen.
Honken skrev:Är det någon som vet nått om reglerna för överåriga i J20.
Om det gick vore det bra om de fick köra ett par matcher ihop där.
Det är väl 3 överåriga som ät tillåtet. Vet dock inte om reglementet är annorlunda i J20 Super Elit. Men i övrig J20 ska det vara max 3 överåriga.
Såg förövrigt på Frölundas laguppställning mot Örebro i J20 Super Elit att Örebro mönstrade en överårig målvakt kom jag på nu så helt omöjligt borde det inte vara?
Edit: "Deltagande i J20-serier:
I J20-serier kan 2 överåriga och en överårig målvakt delta. Regionala avvikelser avseende färre
antal överåriga kan förekomma. Sådana avvikelser godkänns av SDF.
Avvikelser gällande förbundsserier ska godkännas av SIF:s tävlingsnämnd."
Överåriga får dock inte deltaga under slutspel och kval.
Tack för svaret.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Vet inte om ni följer SHL något, men igår var Otto expertkommentator på Sveriges Radio och jag tyckte han gjorde det riktigt bra. Vi vet ju att han kan tala och att han är smart, men radiokommentering är ju lite annorlunda. Hoppas han dock fortsätter med detta och flyttar till tv sedan, för han är ju en av de smartaste hockeyspelarna Sverige sett genom åren, både på och utanför isen.
seppuko skrev:Vet inte om ni följer SHL något, men igår var Otto expertkommentator på Sveriges Radio och jag tyckte han gjorde det riktigt bra. Vi vet ju att han kan tala och att han är smart, men radiokommentering är ju lite annorlunda. Hoppas han dock fortsätter med detta och flyttar till tv sedan, för han är ju en av de smartaste hockeyspelarna Sverige sett genom åren, både på och utanför isen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Låter definitivt som Challe vill ha in en "Kalus-typ" i laget - får se om det verkligen blir så.
Bara jag som får känslan att det bara finns skit på marknaden typ? Eller i alla fall det Challe kan hitta. Hade man velat ha in Kalus för 1-2 månader sedan hade man väl förmodligen löst det då. Nu blir det typ "reservalternativet" när det till slut inte gick att hitta något annat. Och nu är vi tillbaka på den rutan igen, utan Kalus.
Låter definitivt som Challe vill ha in en "Kalus-typ" i laget - får se om det verkligen blir så.
Bara jag som får känslan att det bara finns skit på marknaden typ? Eller i alla fall det Challe kan hitta. Hade man velat ha in Kalus för 1-2 månader sedan hade man väl förmodligen löst det då. Nu blir det typ "reservalternativet" när det till slut inte gick att hitta något annat. Och nu är vi tillbaka på den rutan igen, utan Kalus.
Går ingen nöd utan Kalus tycker jag. Om marknaden ser ut som den gör, vänta då. Sköna pengar att ha till godo om det nu skulle dyka upp någon.
Om nu inte Challe hittar någon jävligt bra redan imorgon.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tycker också man garanterat skall vänta, ha lite mer is i magen och se vad som behövs längre fram... men det har jag ju tyckt sen dag ett då det började snackas om förstärkningar.
"Men jag tycker att Globen är en tillräckligt attraktiv arena för en SHL-publik och klubbledningarna har misslyckats med att åtminstone ligga i nivå med Frölunda i Göteborg där 8 000-10 000 åskådare ser varje match. "
Håller med om det mesta i artikeln, men det där håller jag verkligen med om. Vi ska ha lika mycket publik som Frölunda på matcherna, allt annat är fiasko.