Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Manijock skrev: 2025-09-06 22:00:18 Personligen värderar jag en sak fruktansvärt högt. Ledarskap och lojalitet är fina egenskaper. Men Ludvig besitter en snudd på unik styrka. Han är nämligen aldrig dålig. Inte ens svag! Han är alltid bra eller skitbra!

Solid i defensiv, enorm när det kommer till att hjälpa sina medspelare att få vara sin bästa version av sig själv. Idag till exempel. Blomgren och Grewe är typ våra bästa forwards individuellt. De tillåts aldrig att vara så bra med vem som helst som center. Det är Ludde eller Krüger typ. Det är sällan flashigt. Han kan även spela i alla roller osv. Finns en anledning till att han så vitt jag minns aldrig petats. Inte ens ifjol när truppen var extremt bred.

Tämligen övertygad om att han kommer hålla sig i tolvan denna säsong också.
Inte ens Krüger har varit inne i fler viktiga lägen i slutet av matcherna när det ska spikas igen. Men bedömer man inte han som bland dom viktigaste så tittar man nog enbart på Ep och kollar poäng och +/-.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

daaviid skrev: 2025-09-06 21:46:48
diftobbe89 skrev: 2025-09-06 19:34:27
SkallePer skrev: 2025-09-06 11:26:36
daaviid skrev: 2025-09-06 11:12:41
SkallePer skrev: 2025-09-06 11:03:46 Saltsten har fått stort förtroende på försäsongen och gjort det riktigt bra.
Utifrån var han spelat och hur bra han har varit så är det väl inte helt otänkbart att han kan ta Rensfeldts plats som 4e C ?

Tycker Saltsten varit bättre och visat att han vill det här jäkligt mycket. Hoppas att han tar en välförtjänt plats i 4e.
Rensfeldt ska lira, allt annat är urbota korkat. Våran enskilt viktigaste spelare senaste tre åren. Krüger får ursäkta.
Våra enskilt viktigaste spelare? Ok, vi ser väldigt olika på denna idrott. Kan rada upp minst 7-8 st som gjort betydligt bättre och mer avgörande insatser än Ludde. Men OK. Du fri att tycka vad du vill såklart.
Jag är beredd att hålla med, tror Ludde betyder mycket för folk för saker han står för utanför isen och intervjuer och annat som satt sig djupt. Om man bortser från det och tittar på vad han uträttar på isen så är Ludde OK, varken mer eller mindre, lojal osv. Jag tror att SHL 25/26 är en lite för hög nivå för honom men han kommer säkert inte göra bort sig.
Du får gärna räkna upp 7-8 st spelare som har varit viktigare för laget du med. Alltid trevligt att veta vad ni värderar i en spelare.

Jag väntar fortfarande på att flinten ska komma på sina. 8)
Krüger, Klasen, Kelleher, Dick, Thoresen, Grewe. Några på uppstuds. Har aldrig funderat kring vilka jag rankar högre ser honom som en OK, pålitlig breddspelare, som vi snart kommer behöva byta ut mot en yngre förmåga då Rensfeldt har sett sina bästa år.
Spela fult
Kämpa DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av Kämpa DIF »

Manijock skrev: 2025-09-06 16:16:19
Glory1 skrev: 2025-09-06 14:34:24 Tror vi kommer ångra oss om vi inte plockar in minst en back till så fort som möjligt. Ragge Jr, Blixt, Sissons och Berg är alla spelare jag tyvärr tvivlar på håller i SHL. Någon kommer säkert motbevisa mig, men känns tunt.
Tittar lite på Hv-Rögle.

Hatar att de lyckades kapa Borgman-värvningen. Han är riktigt riktigt fin. Hade varit given förstaback hos oss.
Känns som att Sissons växer medans Berg har svårt att hänga med när tempot ökar. Ragge och Blixt känns som 7:e back. Jeppe var det många som var tveksam till. Han har sett ut som sitt gamla jag så han är jag inte orolig för. Tror att detta laget i alla fall kommer ha minst två lag efter sig.
daaviid

Silly Season 2025/26

Inlägg av daaviid »

diftobbe89 skrev: 2025-09-06 22:42:36
daaviid skrev: 2025-09-06 21:46:48
diftobbe89 skrev: 2025-09-06 19:34:27
SkallePer skrev: 2025-09-06 11:26:36
daaviid skrev: 2025-09-06 11:12:41

Rensfeldt ska lira, allt annat är urbota korkat. Våran enskilt viktigaste spelare senaste tre åren. Krüger får ursäkta.
Våra enskilt viktigaste spelare? Ok, vi ser väldigt olika på denna idrott. Kan rada upp minst 7-8 st som gjort betydligt bättre och mer avgörande insatser än Ludde. Men OK. Du fri att tycka vad du vill såklart.
Jag är beredd att hålla med, tror Ludde betyder mycket för folk för saker han står för utanför isen och intervjuer och annat som satt sig djupt. Om man bortser från det och tittar på vad han uträttar på isen så är Ludde OK, varken mer eller mindre, lojal osv. Jag tror att SHL 25/26 är en lite för hög nivå för honom men han kommer säkert inte göra bort sig.
Du får gärna räkna upp 7-8 st spelare som har varit viktigare för laget du med. Alltid trevligt att veta vad ni värderar i en spelare.

Jag väntar fortfarande på att flinten ska komma på sina. 8)
Krüger, Klasen, Kelleher, Dick, Thoresen, Grewe. Några på uppstuds. Har aldrig funderat kring vilka jag rankar högre ser honom som en OK, pålitlig breddspelare, som vi snart kommer behöva byta ut mot en yngre förmåga då Rensfeldt har sett sina bästa år.
Krüger och Thoresen skulle kunna vara bubblare. Thoresen faller dock på att han enbart var här ett utav de senaste tre åren. Grewe förstår jag varför du räknar upp, men han har inte varit lika stabil över tid. Dick, Kelleher (enbart ett år här också) och Klasen är mera artister. Visst, dom bidrar självfallet med poäng i matcherna. Då har jag lite mer koll på vad du anser är viktigast i ett lag. Nypovich är inte helt ute och cyklar.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF-DIF »

Det blir en väldigt svår uppgift när vi knappt haft 7-8 spelare som spelat alla tre åren. Uppgiften blir ännu svårare om vissa spelartyper inte får vara med på din lista. (Lirare typ Klasen)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Både Hammarlund och Holm är ute på marknaden.
Båda har ju haft intresse från detta forum. :D

https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... lea-backen

https://hockeynews.se/nyheter/lista-har ... -marknaden

Hammarlund håller inte SHL i mina ögon.
Holm vore intressant om han inte blir för dyr.
Gissar Holm går helt efter lön och hamnar i Schweiz eller Tyskland.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A

Silly Season 2025/26

Inlägg av B.I.B.A »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-09-07 10:26:21 Både Hammarlund och Holm är ute på marknaden.

Varför skulle Hammarlund vara aktuell?
Avgå Jocke.
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Witkowski hade jag gärna sett här. Eller Calvin De Haan.

Öppna plånkan Wiken. Vi behöver defensiv spets.
daaviid

Silly Season 2025/26

Inlägg av daaviid »

DIF-DIF skrev: 2025-09-07 10:11:02 Det blir en väldigt svår uppgift när vi knappt haft 7-8 spelare som spelat alla tre åren. Uppgiften blir ännu svårare om vissa spelartyper inte får vara med på din lista. (Lirare typ Klasen)
Min lista? Varför bryr du dig om min lista? Jag har inte ens lagt upp en lista. Håll dig till dina egna tankar istället. Du får ha precis vilka spelartyper du vill på din lista. Alla tycker olika så klart. Dessutom kanske du ska använda citat när du tilltalar någon. Ett tips.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

B.I.B.A skrev: 2025-09-07 10:47:32
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-09-07 10:26:21 Både Hammarlund och Holm är ute på marknaden.

Varför skulle Hammarlund vara aktuell?
Som jag skrev, några tyckte det var dumt att släppa honom, nu är han snart ledig.
Och Holm har det ju surrats om betydligt mer.

Sedan har det pratats massor om att vi har klen backsida, inte bara på detta forum. Och då skulle väl Holm göra oss klart djupare och spetsigare i mina ögon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

Har ju precis fått nya sponsorer, kasta lite pengar på Holm och sätt Ragge på bänken. Vad är annars poängen med alla dessa stora namn (Hyundai) som sponsorer?
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

tadaa123 skrev: 2025-09-07 13:23:31 Har ju precis fått nya sponsorer, kasta lite pengar på Holm och sätt Ragge på bänken. Vad är annars poängen med alla dessa stora namn (Hyundai) som sponsorer?
Ja det skulle vara intressant. Att veta vad sponsorerna bidrar med. Ifall det är riktat mot herrlaget, eller föreningen?

Wikegård har ju varit hyfsat transparent gällande Holm.

Berättade ju att vi var på honom "hårt" förra säsongen. Men lugnt nu. Vet inte om Wiken är lite som en "supporter" ibland ? Holm hade chansen förra säsongen, nu har du bränt den!

Ros och HN bekräftar att vi letar top back. Experterna pratar ju om "efter camperna" ( sluter sept/okt ). Så dyker det upp många bra namn.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hammaren nej tack alldeles för ojämn i defensiven fortfarande
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

tadaa123 skrev: 2025-09-07 13:23:31 Har ju precis fått nya sponsorer, kasta lite pengar på Holm och sätt Ragge på bänken. Vad är annars poängen med alla dessa stora namn (Hyundai) som sponsorer?
Kostar mer att åka ur.

Sedan vill jag inte vara ett bottenlag. Vi ska utmana om Guld år efter år med något enstaka undantag.
Ligga och harva på undre halvan och åka ur var 10:e år är inget som lockar.
Skriv svar