Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av reservjesus »

SirDIFalot skrev:Om vi släpper Honken hoppas jag att vi har något hetare på ingång. Typ Tim Heed.
Är väl just det som är grejen, förhoppningsvis kommer det in en ny pp back. Annars känns det dumt att släppa Honken.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Sponsor-ryktet har väl endast kommit från helt okända nick på vårt forum. Ser det som extremt osannolikt.
Har iofs hört det från lite olika källor (som hävdar dom i sin tur inte snappat upp det på något forum) men jag håller också det för väldigt osannolikt egentligen. Vet inte ens om jag vill ha hit nån som trycker in pengar, sker det i form av rent sponsorship så är det väl OK, men ingen finansiär som går in och gör vad han vill. Lex Malmö, liksom...
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

För mig gör det inget om vi släpper Honken satsar hellre dem pengarna för att behålla Claesson och Gustafsson. Men en eloge till honom att han kunde tänka sig att sänka lönen. Men som sagt då måste vi få in en riktigt het pp back!

Vet inte vad jag gör om DT går till ajk! Efter vad han sagt på DIFTV så har han ju bara ett lag i sthlm. Han lär ju bli en av de mest hatade om han går dit!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

bastis7 skrev:För mig gör det inget om vi släpper Honken satsar hellre dem pengarna för att behålla Claesson och Gustafsson. Men en eloge till honom att han kunde tänka sig att sänka lönen. Men som sagt då måste vi få in en riktigt het pp back!

Vet inte vad jag gör om DT går till ajk! Efter vad han sagt på DIFTV så har han ju bara ett lag i sthlm. Han lär ju bli en av de mest hatade om han går dit!
Vill ha bort Claesson lika mycket som jag vill att Carlsson/Almtorp lämnar. Han måste spela till sig erfarenhet och tuffhet och få bort tramset som ligger alldeles för nära ytan för att funka. Det får han gärna göra nån annanstans.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

"Det finns bara en klubb för mig i stan" - Daniel Tjärnqvist.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vet inte om nån har skrivit det. Men énligt Eliteprospect är det klart att Almtorp lämnar! Sönt om det stämmer!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:Vet inte om nån har skrivit det. Men énligt Eliteprospect är det klart att Almtorp lämnar! Sönt om det stämmer!!
Han har bara bekräftat att kontraktet bryts. Vilket eliteprospects har svårt att fatta uppenbarligen för det gäller ju alla våra spelare. Carlsson, Kyle osv.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Innan vi sågar DT för mycket är det nog bäst om vi får ett klargörande om Frasse har uppdaterat aih-ryktet nyligen eller om det är kvar sedan gammalt. Sedan innan den där intervjun med honom menar jag.

Är nästan säker på att det är uppdaterat nyligen, men eftersom det skapades en sådan storm blev jag självfallet lite tveksam.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
antonlennde

Inlägg av antonlennde »

Citerar Linkan på twitter: "tja, klubbkänsla kanske inte finns hos klubbarna så ofta nuförtiden heller , så man ska inte alltid skylla på spelarna!"

han svarar visserligen nån random som var besviken på att N.Thorp lämnade Timrå, men han kanske vill ha sagt nånting annat också med det uttalandet? hoppas dock inte det!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:Vet inte om nån har skrivit det. Men énligt Eliteprospect är det klart att Almtorp lämnar! Sönt om det stämmer!!
Han har bara bekräftat att kontraktet bryts. Vilket eliteprospects har svårt att fatta uppenbarligen för det gäller ju alla våra spelare. Carlsson, Kyle osv.
Tja, alltså, den här intervjun finns ju också;

http://alltomssk.webblogg.se/2012/april ... bryts.html

Lättare att gå på någonting konkret än att bara anta att resten av kontrakten bryts dom också. Innan någonting har sagts officiellt menar jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

antonlennde skrev:Citerar Linkan på twitter: "tja, klubbkänsla kanske inte finns hos klubbarna så ofta nuförtiden heller , så man ska inte alltid skylla på spelarna!"

han svarar visserligen nån random som var besviken på att N.Thorp lämnade Timrå, men han kanske vill ha sagt nånting annat också med det uttalandet? hoppas dock inte det!
Han retweetade även detta 2 timmar innan från Breitholz:

"Älskar att @Fimpen20 är klar för DIF. Men nu är det f#n dags att signa @fbremberg också! Jobba Djurgården! #linkankomhem"

Vilket jag vill tolka som väldigt positivt... :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Tja, alltså, den här intervjun finns ju också;

http://alltomssk.webblogg.se/2012/april ... bryts.html

Lättare att gå på någonting konkret än att bara anta att resten av kontrakten bryts dom också. Innan någonting har sagts officiellt menar jag.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4623780.ab

Jag tycker man kan se detta som en bekräftelse av Tommy Engström. Vi vet ju dessutom att det är så.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Skulle inte Dion Knelsen vara perfekt ersättare för Kempe?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11397
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:Skulle inte Dion Knelsen vara perfekt ersättare för Kempe?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11397
Ser inte ut att vara dålig, men vi har bara en icke-EU plats kvar. Den måste vi värna om nu. Vill nog inte lägga den på någon som gör 36 poäng på 51 matcher i AS.
Expert.
antonlennde

Inlägg av antonlennde »

fillefilander skrev:
antonlennde skrev:Citerar Linkan på twitter: "tja, klubbkänsla kanske inte finns hos klubbarna så ofta nuförtiden heller , så man ska inte alltid skylla på spelarna!"

Han retweetade även detta 2 timmar innan från Breitholz:

"Älskar att @Fimpen20 är klar för DIF. Men nu är det f#n dags att signa @fbremberg också! Jobba Djurgården! #linkankomhem"

Vilket jag vill tolka som väldigt positivt... :)
hade ej sett det!, och ja det får jag hålla med om, går inte att tolka som något negativt iaf :)
Låst