Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jarnkamin136

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jarnkamin136 »

Jag är i alla fall grymt taggad på nästa säsong. 11/12 kan omöjligt upprepas, sen får man hoppas på att vi spelar en bra hockey där alla kämpar i varenda match. Litar på vår tränare och det enda som "oroar" är backsidan.

Komigen nu grabbar (och flickor?), alltid oavsett!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Rocky3000 skrev:
Puckey skrev:@Rocky, Brennan ska ha fått ett saftigt bud från KHL han överväger att ge upp NHL för. Brad Hunt känns som en bra AHL-kandidat, stadig ström av starka säsonger i AHL, men ses som en defensiv fara med sina 175cm och får bara enstaka matcher i nhl vid skador. Som nödlösning finns alltid Gysbers, lär inte vinna poängligan direkt men kan absolut sköta ett pp och lär inte kosta allt för mycket.
"Skellefteå jagar fyra spelare
Skellefteå har tappat en hel del spelare och ska nu fylla de sista luckorna i truppen. Enligt Västerbottens Folkblads hockeyblogg är siktet inställt på följande fyra spelare: centern Mattias Sjögren, AHL-forwarden Andy Miele samt backarna Tobias Viklund och Brad Hunt."

Här nämns och kopplas Brad Hunt http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39225 till SHL, så hugg Jocke! Visst han är 175 cm lång, men han gör poäng framåt och det är väl det vi letar efter i första hand?
De fyra namnen: Damn.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Vi tappar SHL's poängbäste back (Hultström) och seriens MVP (Thoresen). Med DIF's ekonomi är det i princip omöjligt att ersätta dessa med lika bra spelare. Vi tappar även Armalis. Det känns dock som att vi får in en bättre tränare och att flera av våra spelare kommer ta kliv framåt: Ljungh, Fällström, Brodin & Vejdemo. Detta år handlar om att sätta det nya spelsystemet och etablera tränarens filosofi. Mina förväntningar är kvartsfinal. En faktor vi ofta glömmer är att vi har Sveriges bästa publik, det gör vårat lag bättre än vad det är på pappret.
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Steef »

Mina magkänsla om vad som kommer hända under säsongen i sillyväg.
* Det kommer inte komma in en till back än.
* Reideborn kommer tokfloppa, skeppas iväg och DIF lyfter in Robin Jensen som gör en habil insats och avlastar Tellan eller så kommer Tellan bli skadad lagom till jul och panik uppstår, men Jensen går in och gör det bra som förstemålvakt. Alltså vi kommer sluta säsongen med Jensen som en av 2 målvakter.
* Runt jul kommer den där backen folk drömmer om efter att han fått sparken från KHL, han går in och gör det stabilt men lever inte upp till summan vi betalar.
* Lagom till deadline plockar vi in en spelare från finska ligan som kommer göra hyfsat med poäng men dra på sig massa onödiga utvisningar som gör att vi blir utslagna i kvarten.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Steef skrev:Mina magkänsla om vad som kommer hända under säsongen i sillyväg.
* Reideborn kommer tokfloppa, skeppas iväg och DIF lyfter in Robin Jensen som gör en habil insats och avlastar Tellan eller så kommer Tellan bli skadad lagom till jul och panik uppstår, men Jensen går in och gör det bra som förstemålvakt. Alltså vi kommer sluta säsongen med Jensen som en av 2 målvakter.
* Runt jul kommer den där backen folk drömmer om efter att han fått sparken från KHL, han går in och gör det stabilt men lever inte upp till summan vi betalar.
* Lagom till deadline plockar vi in en spelare från finska ligan som kommer göra hyfsat med poäng men dra på sig massa onödiga utvisningar som gör att vi blir utslagna i kvarten.
Ändå starkt av oss att göra en lika bra säsong som i år trots att det du ser bara var negativa saker.

Klart vi kommer ta in en back nu under sommaren.
Steef

Inlägg av Steef »

mb81 skrev:
Steef skrev:Mina magkänsla om vad som kommer hända under säsongen i sillyväg.
Ändå starkt av oss att göra en lika bra säsong som i år trots att det du ser bara var negativa saker.

Klart vi kommer ta in en back nu under sommaren.
Det är du som väljer att se det som negativt det jag skriver men Eftersom det är en sillytråd så tog jag till exempel inte upp att jag tror Ikonen breakar stort inför den svenska publiken eller att Fällström kommer bli poängkung då det inte hör till tråden.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Inför förra säsongen fanns det många spelare som gjorde att man hade ett sug inför hockeyn, Sören, Thore, Sallinen och Hulta. Inför denna säsong är det ingen spelare som gör att man längtar till Hocken, FAN!
rikkard

Inlägg av rikkard »

B.I.B.A skrev: Tambellini spelade lite i NHL för tio år sedan, men han är 32 och har knappast dominerat i Europa. Varför skulle han göra det nu?
Skulle nog inte säga att 242 NHL-matcher är lite. Min enda kritik mot värvningen av Jeff är att den känns lite "plastig". Känns som en legoknekt Ala Örebro/Växjö/Linköping. Men den känslan kan snart bytas ut när han väl ikläder sig djurgårdströjan. Hade drömt om en spelare med mer Djurgårdsanknytning, men gissar att det inte finns någon av den typen på marknaden. Ser nästa år som ett mellanår, där vi stabiliserar ekonomin ytterligare, bygger nya stommespelare och hoppas att vi kan värva hem bra intressant spets till säsongen därefter. Ex. går kontrakten ut för storspelare som Danielsson, Åberg, Enqvist, Kronwall m.fl. ut. Kanske floppar Sörensen och kommer tillbaka. Någon sådan storvärvning hade varit fantastisk. Jag tror på den längre framtiden, och uppskattar att vi försöker bygga långsiktigt.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Bengan08 skrev:Inför förra säsongen fanns det många spelare som gjorde att man hade ett sug inför hockeyn, Sören, Thore, Sallinen och Hulta. Inför denna säsong är det ingen spelare som gör att man längtar till Hocken, FAN!
Många jag känner väljer se matcherna på Tv kommande säsong !
Krävs Topp Namn Jeff okey men inte i Närheten av att sälja biljetter på !!!!
mb81

Inlägg av mb81 »

ALLTID DIF skrev:
Bengan08 skrev:Inför förra säsongen fanns det många spelare som gjorde att man hade ett sug inför hockeyn, Sören, Thore, Sallinen och Hulta. Inför denna säsong är det ingen spelare som gör att man längtar till Hocken, FAN!
Många jag känner väljer se matcherna på Tv kommande säsong !
Krävs Topp Namn Jeff okey men inte i Närheten av att sälja biljetter på !!!!
Ingen kommer sakna dig och dina kompisar som förmodligen inte gick när vi var nere i allsvenskan heller.

Btw är ett säsongskort billigare än att se matcherna på tv.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

På riktigt. Behöver ni alltså vissa spelare i våran laguppställning för att se DIF. För att VILJA se DIF. Kanske det är annorlunda när man är bosatt i Sthlm?
Jag själv har kanske missat 4-5 matcher inklusive träningsmatcher/CHL som jag inte har sett live, på tv eller hört live på radio under de senaste 3 säsongerna.

För mig är viljan att se DIF lika stor oavsett om vi har Thoresen eller Tambellini. Jag ser på DIF för att se på mitt lag. Oavsett spelare.

Klart att Haussen blir större för gemene man om en kille som Thoresen spelar här men jag trodde
att det var lite mer trogna killar och tjejer som sitter här inne på forumet. Ack så fel jag verkar ha.

Skärpning nu.
Vi sluter upp för vårat DIF i vått och torrt.
ciirree

Inlägg av ciirree »

MarcusDaze skrev:På riktigt. Behöver ni alltså vissa spelare i våran laguppställning för att se DIF. För att VILJA se DIF. Kanske det är annorlunda när man är bosatt i Sthlm?
Jag själv har kanske missat 4-5 matcher inklusive träningsmatcher/CHL som jag inte har sett live, på tv eller hört live på radio under de senaste 3 säsongerna.

För mig är viljan att se DIF lika stor oavsett om vi har Thoresen eller Tambellini. Jag ser på DIF för att se på mitt lag. Oavsett spelare.

Klart att Haussen blir större för gemene man om en kille som Thoresen spelar här men jag trodde
att det var lite mer trogna killar och tjejer som sitter här inne på forumet. Ack så fel jag verkar ha.

Skärpning nu.
+1
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Tack "MarcusDaze"!
Bild
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Känner precis samma sak och det handlar inte om att man inte är Djurgårdare. Precis som jag älskar Djurgården älskar jag hockey. Känns tråkigt att årets lag saknar spelare som är riktigt skickliga hockeyspelare. Någon spelare som man verkligen vill gå och se på för att han är bra.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

MarcusDaze skrev:På riktigt. Behöver ni alltså vissa spelare i våran laguppställning för att se DIF. För att VILJA se DIF. Kanske det är annorlunda när man är bosatt i Sthlm?

Skärpning nu.
Ja, jag behöver någon bra hockeyspelare för att tycka att hockeyn är rolig att se på. Jag älskar och håller fortfarande på Djurgården men för att det ska vara rolig hockey att titta på krävs det bra spelare. Jag skulle aldrig hållit på Djurgården om jag inte från början hade tyckt om hockey. Skulle du tycka det var kul om man plockade 25 random killar på stan och sa att det var Djurgården som lirade? Skulle det var kul att titta på?

SHL håller inte jättehög nivå och försvinner då alla våra spetsspelare och det inte tillkommer några nya blir det inte roligare att se på.
Låst