Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Daniel942 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:Förresten, har ni sett Frasses uppdatering på "Rykten ut"?

Daniel Tjärnqvist - Rögle,aik

:|
Jag blir inte orolig. Troligare att han lägger av då. Nu när han väl flyttat hem efter han spelat till sig ekonomisk trygghet via NHL/KHL har jag svårt att se varför han skulle skriva på för Rögle.

Skulle däremot bli orolig om det stod Färjestad eller Hv. Kanske vill han ha chansen att vinna Sm igen och samtidigt tjäna ännu mer stålar.

Aik, äh.....
Aik har väl ändå (tyvärr) rätt stor chans på SM?
Visst, ingen omöjlighet, även om den lär vara betydligt mindre än de klubbar jag föreslog.
Bortser inte från Aik av den anledningen, utan att Daniel inte kommer att göra den "omöjliga" övergången. DT känns alldeles för reko för det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Men snälla, det finns inte en chans att DT går till Solna...däremot desto mer troligt till Rögle. Jag har personligen rätt svårt att se Daniel stanna kvar i klubben för en spottstyver, möjligtvis för familjens skull som rotat sig på hemmaplan. Att han däremot skulle välja Aik ser jag som extremt, extremt osannolikt...

Jag är som sagt kluven med Honken, man måste ha några rejäla alternativ på G om man så här tidigt väljer att tacka nej. Endera det, eller så är som sagt man rädd att hans skada mer eller mindre är av kronisk karaktär.
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

Dopingavstängde Rahm på väg tillbaka

Kan det va något för DIF?

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -tillbaka/
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

tycker att dif kunde scouta lite i staterna och se om vi kunde få tag på en bra spelare från collegeligan, det borde inte vara helt omöjligt eller, är avis på Färjestads värvning!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Björta skrev:Dopingavstängde Rahm på väg tillbaka

Rahm - Ridderwall - Conny - Linkan. Det blir en härlig cocktail av lite gott & blandat...

Ärligt talat så tycker jag det är roligt för Rahms del att han är tillbaka. Han har dock tränat på egen hand under 1.5 år, jag tvivlar starkt på att han kommer ha någon form att prata om... dessutom tror jag DIF aktar sig noga att ens ta i en spelare med tång som varit dopingavstängd (sponsorer osv). Att en spelare avtjänat sitt straff lär inte hjälpa...tyvärr.

För att göra en lång historia kort så kan man väl avfärda det hela helt då han inte blir "fri från avstängningen" förrens i augusti, och han har uttryckligen själv sagt att han inte ens vill diskutera med klubbar innan dess.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Don66-2 skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:
Daniel942 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Jag blir inte orolig. Troligare att han lägger av då. Nu när han väl flyttat hem efter han spelat till sig ekonomisk trygghet via NHL/KHL har jag svårt att se varför han skulle skriva på för Rögle.

Skulle däremot bli orolig om det stod Färjestad eller Hv. Kanske vill han ha chansen att vinna Sm igen och samtidigt tjäna ännu mer stålar.

Aik, äh.....
Aik har väl ändå (tyvärr) rätt stor chans på SM?
Tappar Gynge, Rosén och Fasth...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Framför allt så tappar dom Roger Melin, det är han som har skapat dagens ajk!
Bengt-Åke tackade nej i dag också. Nog om dom...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Känns fel att släppa Honken som skulle vara mycket bra på allsvensk nivå och håller stenhårt på DIF.
Kanske är han för dyr trots att han går med på att sänka lönen, kanske är det ryggen som spökar.

Honken har inte haft en bra säsong, men det hade typ ingen i laget. I kvalserien var det bara Kempe som gjorde lika många poäng. Samtidigt hade Honken bäst +/- i laget under kvalserien, +5 (7-2).

Tråkigt om det stämmer.

Nej tack till Rahm och Enström.
Senast redigerad av kaminor den 2012-04-17 21:29:17, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:Men snälla, det finns inte en chans att DT går till Solna...däremot desto mer troligt till Rögle. Jag har personligen rätt svårt att se Daniel stanna kvar i klubben för en spottstyver, möjligtvis för familjens skull som rotat sig på hemmaplan. Att han däremot skulle välja Aik ser jag som extremt, extremt osannolikt...

Jag är som sagt kluven med Honken, man måste ha några rejäla alternativ på G om man så här tidigt väljer att tacka nej. Endera det, eller så är som sagt man rädd att hans skada mer eller mindre är av kronisk karaktär.
Om nu Waltin är på väg in i Ajk som ryktet säger har han med all säkerhet försökt locka med sig Daniel, det gör nog Gozzi också men jag tror att han tackar nej till Ajk, håller med angående Honken.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
Berra skrev:

Fy fan. En spelare som DT borde som 36 åring ha tillräckligt med stålar för att kunna ta ansvaret för det kollektiva misslyckandet och stanna kvar för en billig peng. Sedan kanske DIF gynnas sportsligt. Men dessa idrottare kommer jag dock aldrig se som lagspelare igen om de drar. Om det blir AIK så kommer jag att implodera.
Wennerholms krönika om kulturbärare/klubbidentitet är så spot-on att det är tragiskt. Det existerar inte något laghjärta längre. Det är pengarna som gäller. Alltid pengarna framför klubben. Det - på sikt - kommer göra vår sport vulgärt själ-lös. Bara enstaka undantag finns kvar och alla är över 30 år gamla. Det är med andra ord snart ute med sporten.

Skyller på allmän girighet, bristande förståelse för vikten av en klubbidentitet och på sportens hyenor: a*en*rna.
Jag ser inte riktigt detta motsatsförhållande, dvs pengar tar bort klubidentitet hos spelarna. Inte alls. Faktum är att det snarare är tvärt om -- låga löner tvingar fram tankar om att man kan få det bättre i en annan klubb.

Professionalism sitter i karaktären. Många av de spelare som "blir kvar" när eliten sticker till stora välavlönade ligor har helt enkelt inte den yttersta inställningen, vinnarinstinkten och offerviljan.

Pengar spelar nog väldigt lite in i sammanhanget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

-daniel- skrev:
Björta skrev:Dopingavstängde Rahm på väg tillbaka

Rahm - Ridderwall - Conny - Linkan. Det blir en härlig cocktail av lite gott & blandat...

Ärligt talat så tycker jag det är roligt för Rahms del att han är tillbaka. Han har dock tränat på egen hand under 1.5 år, jag tvivlar starkt på att han kommer ha någon form att prata om... dessutom tror jag DIF aktar sig noga att ens ta i en spelare med tång som varit dopingavstängd (sponsorer osv). Att en spelare avtjänat sitt straff lär inte hjälpa...tyvärr.

För att göra en lång historia kort så kan man väl avfärda det hela helt då han inte blir "fri från avstängningen" förrens i augusti, och han har uttryckligen själv sagt att han inte ens vill diskutera med klubbar innan dess.

Ja det är klart, förstår om han inte har ett bra namn på läpparna hos sponsorerna och att han inte är i sitt livs form hehehe men samtidigt så tycker jag att alla ska ha rätt till en andra chans?? vem vet, han kanske överaskar, i alla fall så hoppas jag på Tellan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:Men snälla, det finns inte en chans att DT går till Solna...däremot desto mer troligt till Rögle. Jag har personligen rätt svårt att se Daniel stanna kvar i klubben för en spottstyver, möjligtvis för familjens skull som rotat sig på hemmaplan. Att han däremot skulle välja Aik ser jag som extremt, extremt osannolikt...

Om nu Waltin är på väg in i Ajk som ryktet säger har han med all säkerhet försökt locka med sig Daniel, det gör nog Gozzi också men jag tror att han tackar nej till Ajk, håller med angående Honken.
Daniel är nog så pass klok att han inte går ut ena veckan och säger "Jag har bara ett lag i sta'n" för att sen skriva på för antagonisten... det finns inte på kartan i min värld. Kanske om det var en yngre spelare i mer desperat behov av pengar. Har iofs alltid tyckt han verkar lite gniden, men just den övergången tror jag INTE kommer ske...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Harold Camping skrev:Ni som vill ha kvar spelare som Andreas Holmqvist tycker jag ska trycka på finalmatchen på tv4!

Här har vi en av anledningarna att vi inte spelar i högsta serien.
Det 2 senaste åren har våra backar varit stabbiga och sega och varit mer eller mindre som rörliga som oljefat. Det håller inte i Elitserien.

Modern hockey kräver rörliga 2-vägsbackar. Något vi har haft på tok för lite av. Sen är det så lätt att ursäkta spelare som Holmqvist som gjorde 12 mål för förra säsongen.

Spelare som Burström, Granberg, Bertilsson och Löf är inga spektakulära namn men dem hanterar dessa situationer fruktansvärt bra och bidrar sannerligen till ett bra försvarsspel.
Jag håller med dig, vi har (med facit i hand, vill säga...på förhand trodde jag inte alls det) haft en sjukt dålig balans bland backarna.

Tidigare har jag ofta tyckt Upräglat Offensiv back - Defensiv dito varit den bästa kombinationen i ett backpar men jag börjar skifta fokus en aning... oerhört viktigt att man har skridskoskickliga backar som kan följa med i det offensiva spelet, leverera en skaplig passning, men även vara hyfsade i egen zon. Hoppas Challe har ett bra öga för backar och att det börjar hända lite på den fronten snart...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om vi släpper Honken hoppas jag att vi har något hetare på ingång. Typ Tim Heed.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

En sak slog mig, det här är kanske långsökt...men....kan en anledning att signaturer från Jimpa / Otto osv dröjer vara det här ryktet om sponsor till klubben som skulle trycka in pengar? Även om det bara är extremt lösa rykten kanske det nått spelarna, som sen känner "varför skall jag signa för en spottstyver om vi eventuellt kommer fylla på med massa dyrare spelare sen"?

Eller är det här sponsor-ryktet bara totalt jävla bullshit? Ingen som hört nåt mer?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sponsor-ryktet har väl endast kommit från helt okända nick på vårt forum. Ser det som extremt osannolikt.
Expert.
Låst