Ja, exakt så är det.baate skrev:På allvar, Allsvenskan dör ut om huliganerna inte får kasta bengaler på varandra? Hur skulle det vara med att höja kvalitén på spelet? Skapa en schysst supporterkultur så fler vågar ta dit kommande generationer av supporters? Jag brukade ta barnen och frun till Stadion förr, skulle aldrig komma i närheten av Tele2, med dessa betahannar som springer runt och bär sig åt. Jag är så djävla sur idag. Varför skall man som enda plats i samhället få maskera sig och riskera mordbrand?Lee Harvey Oswald skrev:SirDIFalot skrev:Ska vi verkligen börja på den nivån? Ska vi ifrågasätta varför bengaler finns på läktaren? Utan dessa pyroshower och tifon skulle intresset för allsvenskan dö ut tror jag.minalman skrev:Någon kan väl dra hela historien från början igen och berätta varför bengaler och fotboll hör ihop?
Det verkar ha större betydelse än vad vatten har för sjöfarten.
Jag tror absolut på längre sikt att det skulle fungera ändå, det handlar om att hitta rätt målgrupp.
Det är så otroligt många idag som kommer till match av helt andra orsaker än de rent sportsliga.
Tror vissa skiter helt i hur laget spelar, bara man får visa upp sig, konfrontera och låta sig provoceras (det är ju det många söker efter, för att försvara sitt GrottMongo-beteende).
Det finns fler som har ett Djurgårdshjärta än rageoholics mellan 18-25, med men de är tydligen oviktigt?
Hur kan du ens få någonting som skrivits här till det?