Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Boeman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Boeman »

B.I.B.A skrev: 2021-10-25 17:39:34
Buford skrev: 2021-10-25 17:25:11 Så Falk och Aaro vid rodret alltså... Klarar de av vända skutan som Jocke byggt? Om felet verkligen satt vid Barry får vi snart se!
Känns ytterst tveksamt. Dessa två borde också fått gå. Tillsammans med Jocke.
Jocke kommer inte att få gå då bla TJ tackat nej till DIF. Jocke har nu högsta förtroende meddelade ju ordförande.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tror Barry är en fantastisk människa och hockeyälskare. Tycker så synd om honom att han får klä skott för denna inledning även om jag förstår det. Finns väl inget annat drastiskt att göra. Nu gäller det att rädda säsongen sen får vi utvärdera huruvida Jocke ska vara kvar i den här föreningen eller inte.

Men fan, önskar att Barry kunde vara kvar i klubben på något sätt. Typ evig assisterande eller något.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Efter att ha lyssnat på pkn med Barry och Jocke så känns beslutet att gå skilda vägar med Barry än mer fel, även om han rent ut säger att han hoppar av pga det inte ska finnas några som helst tvivel om var ansvaret för detta misslyckande ligger. Det är (som alltid) primärt spelarna som måste se sig själva i spegeln och säga "vad kan jag göra bättre", men det är även sportchefen som misslyckats kapitalt med att värva en backsida som kan skapa förutsättningar för laget att vinna. Det är en hel massa folk som tagit oss till där vi är nu, och alla (inklusive oss fans) måste rannsaka oss själva och steppa upp, rejält, om vi ska vända detta.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Jag hoppas ni som har gapat om att en förändring måste till får rätt nu.
Användarvisningsbild
Czerkawski

Inlägg av Czerkawski »

Hade nog hellre sett att man presenterade några kvalitetsvärvningar och/eller entledigade överbetalda spelare som inte presterat.

Ser inte vad en orutinerad Falk ska göra annorlunda med en oförändrad trupp.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns oerhört sorgsamt alltihop. Varför skulle vi behöva hamna här...
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Hoppas att Falk kan vända detta misslyckande, men tror tyvärr inte att han är rätt man för den uppgiften.
Kommer troligen bli en fortsatt pina fram till sista matchen i kvala kvar serien.
2022/2023 SHL eller Allsvenskt spel får framtiden utvisa.

Kämpa Falken.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Oundvikligt även om allt sker i fel ordning. Jocke är ensam ansvarig för detta och borde avgå. Men att han rakryggad skulle ta på sig någon son helst skuld för någonting är ju alldeles för mycket begärt naturligtvis. Barry ska ha all heder däremot. Ansvarstagande! Var stolt över det.

Den andra däremot? Ynkrygg!
vippen

Inlägg av vippen »

Albelin hörde jag en apa på stan jollra, efter att han inte lyckats landa ett klubblag i Schweiz på några år, vänds blicken hemåt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Undra hur realistisk Tommy Albelin är som tränare i ett sånt här läge? Hur bra trivs han i Schweiz? Förmodligen för bra, samtidigt är det förmodligen en jävligt spännande utmaning... Kan man hoppas Jocke och Krafth var där nere och gjorde klart med Tommy?
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

vippen skrev: 2021-10-25 19:03:58 Albelin hörde jag en apa på stan jollra, efter att han inte lyckats landa ett klubblag i Schweiz på några år, vänds blicken hemåt.
Jag har förmodligen fel, men jag har nått svagt minne av att Albelin saknade någon slags tränarlicens för att få coacha SHL.
Vet inte var jag fått det ifrån men tycker jag hört det när det var på tapeten förut.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Grymt sista avslut o framträdande av Barry, snyggt. Tycker synd att det slutade så här. Hade önskat honom få uppleva ett fullsatt o taggat Hovet när DIF-familjen är som BÄST.
Allt Gott till dig Barry…
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Ha kvar Barry eller sätt in han som sportchef och bort med vd och jocke.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Letar efter halmstrån men mot slutet av intervjun när Jocke pratar om att vi saknar Josefsson, Ågren så tyckte jag han sa ”och William som skrivit avtal i Schweiz”. Men han menar lillfimpen i Sharks antar jag?

Som sagt… halmstrån efter nåt nyförvärv…
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

DIF_Soldier skrev: 2021-10-25 17:28:15 Usch, fylls av ledsamhet över detta.

Rätt eller fel får tiden utvisa men jävlar, jag känner verkligen med Barry. Så helvetes ödmjuk och rakryggad från dag ett. Tvivlar inte en sekund på att han gjort allt han kan. Oerhört synd att det blev såhär.

Ska jag gissa så... Tror jag inte på det här. Jag anser att det är oerhört vanskligt att göra sig av med den mest rutinerade av tränarna. Kommer behövas när kniven verkligen är mot strupen. Som med Hardy, när det begav sig.

Nu låter det iofs som att Barry hoppat av självmant och inte fått foten, så de var väl illa tvungna.

Thanks for your efforts, Barry - no hard feelings!
Känner exakt samma sak. En sorg över att vi hamnat här.

Skulle så gärna vilja veta vad som döljer sig bakom alla tillrättalagda ord och alla stängda dörrar. Jocke uppträder mer stressat än jag minns han sen tidigare medan Barry uppträder oerhört förtroendeingivande.
Låst