Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Frasse »

Härligt att tråden nu verkligen blivit en silly-tråd.

Spelaren är ruskigt meriterad och som Mäklaren skrev ett par sidor bak i tråden så skulle det (om alla bitar faller på plats) bli den största värvningen sedan Espen Knutsen.

Spelaren har svenskt pass så ni kan glömma ointressanta namn som Janne Niskala eller Dixon.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Min F5 knapp är snart trasig, har suttit hela helgen och uppdaterat, vill veta nu nu nu :)
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Håller med Jockmaniac angående Lidström. Känns som om vissa börjar segla iväg lite för långt nu när hans namn kom på tal i en lite seriösare diskussion än tidigare men det är ändå Nicklas Lidström vi snackar om. Kommentarer är nästan överflödiga vad gäller hans spel och stjärnstatus.

Skulle det sluta med Tjärna och Fernholm så hade jag inte klagat.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Någon av dessa spelare måste det vara:

Anton Strålman
Henrik Tallinder
Jonathan Ericsson
Andreas Lilja
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lidas...? :?

Mäklaren var inne på det, att några kritiska röster också skulle höras angående denna värvning.
Så, Lidström 41, som vunnit det mesta som går att vinna.
Hur stor motivation har karl egentligen att runda av i ett lag som kommer slåss runt slutspelsstrecket?
Vi brukar ju slå oss för bröstet & prata om att DIF-hjärta/anknytning är en viktig del när nya spelare ansluter.

Men det är klart, om Lidas "sås-åker" runt på en grilla är han förmodligen bästa back iaf i ES.

Vi lär väl få härda ut tills imorgon aif....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Datsyuk_13 skrev:Någon av dessa spelare måste det vara:

Anton Strålman
Henrik Tallinder
Jonathan Ericsson
Andreas Lilja

Ericsson? Ruskigt meriterad... njae. du får nog plocka bort honom.
Tror inte heller att det är någon av de andra.

Tänk även på vilka lag som fortfarande spelar i NHL slutspelet, då det till stor sannorlikhet inte är någon av de lagen då de fortfarande spelar.

Min röst går till någon i KHL eller någon i ett utslaget lag i NHL.
Blue Brigade A11
Sushi

Inlägg av Sushi »

Anton Strålman
Henrik Tallinder
Jonathan Ericsson
Andreas Lilja

"största värvningen sedan Espen Knutsen"

ne skulle inte tro de va. :p
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

känns dock som Ericsson har iaf likvärdig rutin som Strålman, så antingen räknar man bort båda eller så räknar man med båda.
Men vart har ni hittat det här ryktet då?
M8ts

Inlägg av M8ts »

Strålman gick väl inte så bra denna säsong i NHL om jag inte misstar mig, det skulle vara en grym värvning ändå :wink:
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Var helt säker på att det var en back vi snackade om först då Frasse skrev att BomBom behövde nån att leka med lite längre bak (tror det var så rätta mig om jag har fel).

Men något i magen säger nu att det är Sudden som är sugen på att snöra på sig skridskorna igen. Ruskigt meriterad, och många bitar behöver falla på plats så som träning och tillåtelse från frugan.
Så som denna värvning nu blivit hypad så måste det vara en riktig stjärvärvning.
2014-04-07, vad hände?
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

sthlm1891 skrev:Min F5 knapp är snart trasig, har suttit hela helgen och uppdaterat, vill veta nu nu nu :)

hahahah, det här är helt sjukt!
Jag har varit borta från tråden i ett par dagar o BAM! 261 jävla sidor. Älskar det här. Försöker ventilera lite med min sambo, hon säger.. "okej........"

Se så, rapa ut namn/en nu.
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Sushi skrev:

Anton Strålman
Henrik Tallinder
Jonathan Ericsson
Andreas Lilja

"största värvningen sedan Espen Knutsen"

ne skulle inte tro de va. :p
Hur ska man definera "största värvningen sedan Espen" mena han var ju inte så stor när han kom till Djurgården direkt.
Sushi

Inlägg av Sushi »

Frasse skrev:Härligt att tråden nu verkligen blivit en silly-tråd.

Spelaren är ruskigt meriterad och som Mäklaren skrev ett par sidor bak i tråden så skulle det (om alla bitar faller på plats) bli den största värvningen sedan Espen Knutsen.

Spelaren har svenskt pass så ni kan glömma ointressanta namn som Janne Niskala eller Dixon.

Ruskigt meriterad, största värvningen sen Espen Knutsen, svensk och back.
Känns som lidström , kommer inte på nån annan allafall hehe.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Lidas lär det inte vara, han kommer garanterat lira minst en säsong till i Detroit.. kapten, producerar sjukt bra, inga dryga skador och säger ju själv att han inte är redo att lägga ner sin karriär i Detroit ännu. Dessutom vill han väl inte vara sämre än Chelios så förstår verkligen inte why Lidas ens kommit upp som ett alternativ... eller har jag missat något här?

Hade Frasse inte uttryckligen sagt back så hade jag kunnat svära på att Sudden skulle göra comeback...
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Andreas Lilja åkte inatt ut ur stanley cup slutspelet. Känns konstigt om det skulle vara han, tror knappast att han börjar förhandla med en elitserieklubb mitt inne i stanley cup playoff. Men, chansen finns ju. Han har väl cirka 10 NHL säsonger på meritlistan. Kanske en ny Ragge :D? Tror dock knappast att någon kan ersätta han :D. Har för mig om att jag läste någonstans att Strålman ska fortsätta i NHL någon säsong till, och han är väl inte "ruskigt" meriterad. Behöver inte ens säga nått om Lidas, han är det definitivt inte så det kan man utesluta. Om henrik tallinder skulle komma tillbaka till ES, så väljer han nog utan tvekan AIK eftersom han har spelat där. Han kan nog dessutom leverera i NHL några säsonger till. Oduya kan det vara, hans säsong är slut och har varit i DIF förr. Jag vet inte vad man menar exakt med ruskigt meriterad, han har spelat cirka 7 NHL säsonger eller något sådant. Tjärnqvist tycker inte jag är en bomb, eftersom han har varit på tal förr, enligt mig är en bomb en oförväntad värvning av en stor spelare. Vi har ju till och med lagt bud på honom. Men det kanske är han, jag har egentligen ingen aning. Det enda jag vet är att spelare som Lidström är det inte.
Låst